הרווח הנקי של פוקס נחתך בחצי ברבעון השלישי. איך תשפיע המלחמה?

קבוצת פוקס רשמה ברבעון השלישי נפילה של 50% ברווח ל־25.6 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד • עוד חושפת החברה כי ברבעון הרביעי עד כה היא נפגעה בעד 15% בעקבות ירידה בפעילות בישראל • המנכ"ל הראל ויזל: "מאמינים שנדע לצלוח את התקופה המאתגרת"

סניף של רשת פוקס / צילום: כדיה לוי
סניף של רשת פוקס / צילום: כדיה לוי

קמעונאית האופנה הגדולה פוקס  חושפת בדוחותיה לרבעון השלישי של 2023 את היקף הפגיעה עד כה בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". על־פי החברה של הראל ויזל, ברבעון הרביעי עד כה, היא כבר נפגעה בעד 15% בעקבות הירידה בפעילות בישראל, אך בפוקס מדגישים ש"לאחרונה ניכר שיפור הדרגתי".

חריקות אצל זכיינית נייקי בישראל? מה הוביל לירידה במניית ריטיילורס
דגלי פלסטין ושווי שהתכווץ: שיין הסינית מכוונת להנפקת ענק

בפוקס מוסיפים כי ההערכה הזו היא "לאור העובדה שחלק מפעילות הקבוצה הינו מחוץ לישראל", מבלי לפרט את המספרים, אבל המשמעות היא שהפעילות בישראל נפגעה אף יותר והפעילות בחו"ל קיזזה חלק מהפגיעה.

על־פי דוחות החברה, כ-81% מהפעילות שלה מתרכזת בישראל והיתר בקנדה, אירופה ומעט באסיה. גם תוצאות הפעילות של הקבוצה נפגעו בשורה התפעולית וזאת למרות הגידול בשורת ההכנסות. בחברה מסבירים שהסיבה היא "התייקרות הרכש מספקים, בשל עלייה בשערי החליפין דולר ואירו ומגידול בשיעור ההנחות ללקוחות ברבעון השלישי, באופנה ואופנת הבית".

כך, בתוצאות הרבעון השלישי, החברה רשמה הכנסות של 1.44 מיליארד שקל, כאמור, בעיקר בגלל העלייה בחו"ל, כאשר נתוני המכירות "בחנויות הזהות" ירדו ב-4% במגזר האופנה והבית, עם ירידה של 2.4% במגזר הטיפוח וירידה של 4% במגזר הספורט. הרווח התפעולי נשחק ל-70.6 מיליון שקל, לעומת 101.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ושיעור הרווחיות נשחק ל-5% בלבד, לעומת 8.2% מהמכירות ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה, קמעונאית האופנה רשמה נפילה של 50% ברווח ל-25.6 מיליון שקל, לעומת 50.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.

קבוצת פוקס שולטת גם בחברות־הבנות ריטיילורס וטרמינל איקס ותחת פעילותה נמצאות גם חנויות אמריקן איגל, פוקס הום, מנגו, ללין, פוט לוקר נייקי ודרים ספורט. מניית פוקס איבדה בשנה האחרונה 37% מערכה, ומאז השיא שרשמה בתחילת שנת 2022, איבדה המניה 63% מערכה והיא נסחרת כעת לפי שווי של 3.28 מיליארד שקל.

מנכ"ל פוקס, הראל ויזל, מסר: "גם בתקופה זו אנו ממשיכים להתרחב ולפתוח חנויות במותגים השונים בארץ ובעולם, וממשיכים לבחון הזדמנויות עסקיות נוספות הן באמצעות מותגים בין־לאומיים נוספים והן באמצעות שיתופי־פעולה עם חברות שונות. אנו מאמינים שנדע לצלוח תקופה מאתגרת זו".