הסוחר שפורש בגיל 47, אחרי שהרוויח 100 מיליון דולר ב-3 שנים

אד אמרסון, ראש המסחר הבכיר של בנק ההשקעות גולדמן זאקס, יפרוש מהתפקיד במרץ הקרוב • על פי הדיווחים, אמרסון הרוויח יותר מהמנכ"ל דיוויד סולומון בשנה שעברה

מסחר בגולדמן זאקס / אילוסטרציה: Shutterstock
מסחר בגולדמן זאקס / אילוסטרציה: Shutterstock

ראש עסקי הסחורות של גולדמן זאקס, הסוחר אד אמרסון (47), פורש מתפקידו אחרי שגרף רווחים של לא פחות מ-100 מיליון דולר בשלוש השנים האחרונות. כך דווח בבלומברג. לשם השוואה, מנכ"ל הבנק דיוויד סולמון הרוויח באותה תקופה "רק" 77.5 מיליון דולר. אמרסון עתיד לפרוש מהחברה במרץ, אך יישאר כמנהל מייעץ, לפי תזכיר של החברה. בבלומברג ציינו כי אמרסון ידוע כמנהל קשה ועקשן שלעתים קרובות מתעמת עם הממונים עליו. 

WSJ |כמה הרוויחו השנה המשקיעים בקרן הגידור של קן גריפין
WSJ |איך הצליחו בוגרי אוניברסיטת פנסילבניה העשירים להדיח את הנשיאה ליז מגיל? 
WSJ |מה עומד מאחורי קרב של וורן באפט עם רשת תחנות דלק

אמרסון, נולד בארגנטינה, אך מחזיק בדרכון בריטי. לאחר שעזב את ארגנטינה, סיים את לימודיו ב-London School of Economics עם תואר בפסיכולוגיה. בנוסף הוא סיים תואר שני בלימודי שוק ההון, באוניברסיטת רדינג.

אמרסון עובד בגולדמן זאקס מאז 1999 והוא מנהל את חטיבת הסחורות של הבנק מאז 2018. בתפקידו הוא מפקח על מסחר בנכסים כמו נפט ומתכות. תחת הובלתו, המחלקה חזרה מהשנה הגרועה ביותר שלה בתולדות החברה, והפכה לאחת החטיבות הרווחיות ביותר של הבנק.

משבר הקורונה והזינוקים במחירי האנרגיה מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, יצרו הזדמנויות לסוחרים להרוויח רווחים גדולים בשוק הסחורות. אמרסון דאג לכך שהבנק יהיה בצד הנכון של העסקאות, וחטיבת הסחורות הייתה המנוע לרווחים של גולדמן זאקס בשנה שעברה, עם הכנסות של כ-3 מיליארד דולר. לחטיבה היו גם הכנסות של כ-2 מיליארד דולר בשנתיים האחרונות, שעזרו לאמרסון לגרוף בונוסים בהיקף של 100 מיליון דולר בשלוש השנים האחרונות.

מנהל קולני שדוחף לשכר גבוה

בתוך הבנק, אמרסון ידוע כמבקר קולני שמותח ביקורת על הממונים עליו. "הבוסים שלו נזהרו מלהתמודד איתו סביב זמן בונוס, כאשר הוא דוחף לעתים קרובות לשכר גבוה יותר לצוות שלו", לפי בלומברג.

הבנק מינה שניים מסגניו, צ'ין שיאו וניטין ג'ינדל, להחליפו בתפקיד. אמרסון מתכנן להישאר מעורב בגולדמן והוא עדיין קרוב לנשיא החברה ג'ון וולדרון, ולמנהל המסחר אשוק ורדאן, לפי מקורבים. בתזכיר שהוציאה החברה נאמר כי "אנו שמחים שהוא יהפוך למנהל מייעץ באותו זמן, וימשיך להיות מעורב בעסקי הסחורות הגלובליים שלנו".

בבלומברג ציינו גם כי אמרסון מקדיש חלק מזמנו למתיחות. כך, למשל, במהלך כהונתו כמנהל הסחורות, אמרסון לקח חופשה לקוסטה ריקה ופיזר באמצע הלילה, נחשים מזויפים כדי להפחיד את חבריו למסע.

המנהל המרוויח ביותר בוול סטריט רכש בשנה שעברה בית בשווי 16 מיליון דולר בפאלם ביץ', פלורידה, קרוב למשרדי גולדמן זאקס. הבית משתרע על פני 5,392 רגל מרובע עם חמישה חדרי שינה ושישה חדרי רחצה.