ג'יי פרוג זינקה, ננו דיימנשן בניסיון השתלטות: מה עשו הישראליות בוול סטריט בסופ"ש

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • ויליפוד אינטרנשיונל פרסמה דוחות כספיים והודיעה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות תמורת עד 5 מיליון דולר • ננו דיימנשן מנסה להשתלט שוב על סטרטסיס

מנכ''ל ג'ייפרוג, שלומי בן חיים / צילום: ג'ייפרוג
מנכ''ל ג'ייפרוג, שלומי בן חיים / צילום: ג'ייפרוג

רצף העליות במדד S&P 500 נמשך גם בימי המסחר האחרונים של השבוע שעבר והמדד עלה בימים חמישי ושישי ב-1.2%, כשבמקביל מדד נאסד"ק התחזק ב-1.5% ומדד דאו ג'ונס עלה ב-0.8%. בין החברות הישראליות ובעלות הזיקה לישראל שנסחרות בוול סטריט, בלטו מספר מניות.

"פוטנציאל עצום": המומחים מסמנים את שוק המניות החם החדש 
חברת התרופות שמחקה כמעט את כל השווי שלה - ואז זינקה ב־150% ביום אחד 

1שחל

חברת הטלרפואה שחל  (SHL Telemedicine) החלה להיסחר בנאסד"ק לפני כ-9 חודשים במקביל למסחר שלה בבורסה השוויצרית. החברה עוסקת בתחום הרפואה מרחוק, ובסוף השבוע האחרון הועבר ל-SEC דיווח לפיו בית ההשקעות ווליו ביס מחזיק ב-8.6% מהון המניות שלה ומבקש למנות דירקטור בחברה. הדיווח הוגש כדיווח של משקיע אקטיביסטי בחברה, בניגוד לדיווח של משקיע פסיבי. לפי הדיווח, ווליו בייס, יחד עם מייסדיה ויקטור שמריך ועידו נויברגר, השקיעו עד כה במצטבר 16.2 מיליון דולר ברכישת מניות שחל לאורך השנים. חלק מהרכישות בוצעו במחירי מניה גבוהים יותר מהמחיר הנוכחי.

ווליו בייס פנתה לדירקטוריון שחל והציעה את נויברגר כמועמד לדירקטוריון החברה לקראת אסיפת בעלי המניות הבאה. לדבריה, היא מעוניינת להגדיל את הערך של השקעתה בדרך זו.

שחל נסחרת כיום בשווי של 135 מיליון דולר, לאחר שמנייתה ירדה בכ-43% מאז שהחלה להיסחר בנאסד"ק בחודש מרץ האחרון.

2ויליפוד אינטרנשיונל

יבואנית המזון ויליפוד אינטרנשיונל  , שבשליטת (59.1%) חברת ויליפוד שנסחרת בבורסה בתל אביב, פרסמה דוחות כספיים ביום חמישי ולמחרת הודיעה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות תמורת עד 5 מיליון דולר. מניית החברה ירדה ביום חמישי ב-2.1% ועלתה ביום שישי ב-1.7%, ובסך הכול סיימה את שבוע המסחר עם עלייה של 4.2% למחיר של כ-9.4 דולר המשקף לה שווי שוק של 131 מיליון דולר. החברה נסחרת במקביל גם בתל אביב.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, ויליפוד אינטרנשיונל רשמה הכנסות של 405 מיליון דולר, צמיחה של 10.8% לעומת התקופה המקבילה ב-2022, אולם הרווח הגולמי והרווח התפעולי שלה נשחקו. בשורה התחתונה הרווח הנקי הסתכם ב-20.6 מיליון דולר, ירידה של 27.6%. בעלי השליטה בחברה, היו"ר והמנכ"ל צבי ויליגר ויוסף ויליגר, מסרו כי החברה עובדת קשה לשפר את התוצאות הפיננסיות שלה באמצעות שיפור תנאי ההסכמים המסחריים עם ספקים ולקוחות, והם מאמינים שהמאמץ יישא פירות והחברה תציג שיפור במכירות וברווח הגולמי החל מהרבעון הרביעי.

3ג'יי פרוג

מניית ג'יי פרוג  (JFrog) עלתה ביום חמישי בנאסד"ק ב-9.7% במחזור מסחר גבוה, וביום שישי נחלשה ב-0.7%. בסיכומו של שבוע המסחר המניה עלתה בכ-10%, למחיר של כ-34.7 דולר המשקף לחברה שווי שוק של 3.66 מיליארד דולר.

ג'יי פרוג, המנוהלת על-ידי שלומי בן חיים שהוא אחד ממייסדיה, מספקת פתרונות שמאפשרים עדכוני תוכנה רציפים. החברה הונפקה לראשונה בנאסד"ק בשיא תקופת הקורונה ב-2020 במחיר של 44 דולר למניה ותוך זמן קצר זינקה לשיא של מעל 86 דולר למניה. בהמשך, מניית ג'יי פרוג נחלשה עד לשפל של כ-16.9 דולר במאי 2022, אך בשנה החולפת היא חזרה למגמה חיובית ומתחילת 2023 המניה טיפסה ב-62.4% (אך עדיין נסחרת מתחת למחיר ההנפקה). המנכ"ל בן חיים מכר בשבוע שעבר מניות תמורת כ-2.4 מיליון דולר במסגרת "מכירה עיוורת".

לפי תחזית החברה שניתנה עם פרסום דוחות הרבעון השלישי, היא צפויה לסכם את 2023 עם הכנסות של 345-346 מיליון דולר, רווח תפעולי Non-GAAP של 32.8-33.8 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 44-45 סנט למניה.

4סטרטסיס וננו דיימנשן

ניסיון נוסף של ננו דיימנשן  להשתלט על סטרטסיס : בסוף השבוע הודיעה ננו דיימנשן שהגישה הצעה מקדמית לרכישה במזומן של כל מניות סטרטסיס במחיר של 16.5 דולר למניה - פרמיה של 25.9% על המחיר הנוכחי של סטרטסיס בנאסד"ק. שתי החברות הן יצרניות מדפסות תלת ממד מישראל. ננו דיימנשן גייסה סכום של מעל מיליארד דולר בתקופת ההייפ בנאסד"ק, ורכשה בקיץ 2022 כ-14% ממניות סטרטסיס. בהמשך, הגישה הצעות לרכישת סטרטסיס שנדחו על-ידי החברה. במקביל, סטרטסיס הודיעה על מיזוג בעסקת מניות עם דסקטופ מטאל מארה"ב, ו-3D Systems האמריקאית ניסתה גם היא לרכוש את סטרטסיס.

בסופו של דבר לא יצאה שום עסקה - סטרטסיס הדפה את הניסיונות של ננו דיימנשן ו-3D Systems ובעלי המניות של סטרטסיס התנגדו לעסקת דסקטופ מטאל. כעת ננו דיימנשן מנסה שוב, הפעם במחיר נמוך יותר מהמחירים אותם הציעה בתחילת השנה.

יש לציין שלסטרטסיס יש מנגנון "גלולת רעל" שנועד להקשות על השתלטות עליה. ביום שישי, יום לפני הודעת ננו דיימנשן על ההצעה החדשה, סטרטסיס הודיעה על אימוץ מנגנון חדש של "גלולת רעל" שיהיה בתוקף עד דצמבר 2024.