ישראל במלחמה | סיקור שוטף

גלנט מאיים: "המצב בצפון לא יחזור למה שהיה ב-6 באוקטובר"

הבכיר האיראני שחוסל בסוריה הוא רזי מוסאווי, מהמקורבים ביותר לקאסם סולימאני • ראש הממשלה נתניהו בדיון על החטופים במליאת הכנסת: "לא נצליח לשחרר חטופים בלי לחץ צבאי" • ראש האופוזיציה לפיד: "החזרת החטופים היא המשימה הדחופה ביותר" • נפילות בשטחים פתוחים ויירוטים בגליל המערבי, מוקדם יותר טיל נ"ט פגע בבית באביבים - לא היו נפגעים • עדכונים שוטפים

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
שר הביטחון יואב גלנט / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

עדכונים שוטפים

23:25 - שר החוץ של איראן לאחר חיסול רזי מוסאווי: "תל אביב מחכה לספירה לאחור"

שר החוץ של איראן צייץ בחשבון ה-X שלו: "אני מנחם את משפחתו של רזי מוסאווי על מות הקדושים של היועץ האיראני למלחמה בטרור בסוריה, שנלחם באומץ רב-שנים לצד קאסם סולימאני כדי להבטיח את ביטחונה של איראן. תל אביב מחכה לספירה לאחור".

23:09 - דובר צה"ל: שני שיגורים זוהו מלבנון למנרה בשעות האחרונות

דובר צה"ל: "בשעות האחרונות זוהו שני שיגורים מלבנון לעבר מנרה. במהלך היום, כוחות צה"ל תקפו את מקור הירי ושתי עמדות שיגור לצד מרחבים נוספים בלבנון. בנוסף, מוקדם יותר היום, שוגר טיל קרקע-אוויר משטח לבנון לעבר כלי טיס של חיל האוויר שפעל במרחב. הטיל לא פגע בכלי שסיים את משימתו בהצלחה".

22:58 - תושבים בערים שונות בישראל מדווחים על תקלות ברשת החשמל

תושבים בתל אביב, בהרצליה, באשקלון, ברמת גן, ברחובות, וביישובים נוספים דיווחו על נפילות ברשת החשמל. בחברת החשמל מסרו: התקלות שעליהן מדווחים צרכנים ברחבי הארץ אינן תוצאה של מתקפת סייבר, אלא תקלה ביחידת ייצור שמספקת 250 מגה וואט. המערכת ביצעה 'השלת עומסים' וכעת מכניסים לפעילות יחידות ייצור חדשות על מנת להתגבר על התקלה. בכל מהמקומות החשמל כבר חזר".

21:42 - חיזבאללה: חיסול בכיר משמרות המהפכה - חציית גבול מצד ישראל

חיזבאללה פרסם הצהרה בצל הדיווחים על חיסול הבכיר במשמרות המהפכה בידי ישראל: "ההתנקשות של האויב הציוני, במפקד רזי מוסאווי בסוריה, שעבד כיועץ צבאי שם, היא מתקפה בוטה וחסרת בושה שחצתה את הגבולות. מוסאווי פעל בדרכו של המפקד קאסם סולימאני".

במקביל להודעת חיזבאללה, אזעקות הופעלו בכמה יישובים בעמק החולה ובגליל העליון בשל חשש לחדירת כלי טיס. דובר צה"ל מסר בהמשך כי מדובר בזיהוי שווא והוסיף כי אין חשש לאירוע ביטחוני.

21:02 - אזעקות הופעלו באזור אשקלון ובעוטף עזה

20:45 - נתניהו הציג 3 תנאים לשלום עם הפלסטינים

רה"מ נתניהו הציג במאמר ב-Wall Sreet Journal שלושה תנאים מקדימים לשלום בין ישראל לפלסטינים. על פי נתניהו, שלא מדבר על מדינה פלסטינית, התנאים כוללים את השמדת החמאס, פירוז של הרצועה ודה-רדיקליזציה של החברה הפלסטינית. לפי נתניהו - בעתיד הנראה לעין ישראל תצטרך להשאיר ברשותה את השליטה הביטחונית ברצועה.

20:40 - חשיפה: נתניהו מנע מגלנט לקיים דיונים פרטניים עם ראש המוסד על עסקאות החטופים

שר הביטחון יואב גלנט זימן את ראש המוסד דדי ברנע לדיונים על עסקאות החטופים, אך נענה בסירוב, כך חשפנו הערב (שני) ב"מהדורה המרכזית". בלשכת שר הביטחון התקבלה הנחיה מלשכת ראש הממשלה, ולפיה נתניהו לא מאשר את הפורום. מטעמו של נתניהו נמסר: רה"מ לא מגביל את ראש המוסד. מי שמתווה בסוגיה הוא פורום קבינט המלחמה". 

20:25 - דובר צה"ל: לא יהיה מקום שיוצא ממנו טרור בעזה ויישאר חסין

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר בהצהרה כי לא יהיה מקום שיוצא ממנו טרור בעזה ויישאר חסין: "נמשיך לפעול כדי לפרק את חמאס בעזה ככל שנדרש". דובר צה"ל גם פנה לצופים בעולם הערבי: "חמאס עדיין מחזיק בשבי במשך 80 יום זקנים, נשים וילדים שלא ראו רופא ולא קיבלו תרופות, לא ניתן להם מענה הומניטרי ולו הבסיסי היותר. בנוסף, חמאס גוזל מהאוכלוסייה העזתית סיוע הומניטרי, זה נלקח מהילדים והנשים העזתיים שבמחסה - ארגון דאעש מובהק שנעדר כל ערכיים אנושיים".

על החזית בצפון אמר הגרי: "חיזבאללה תקף מבנים אזרחיים של תושבים בצפון. בתגובה - תקפנו תשתיות של חיזבאללה ושורת מטרות במרחב הגבול. נגיב בעוצמה על כל ירי לעבר מדינת ישראל".

20:16 - דיווח: ישראל תנסה ליישם תוכנית להשתלטות על ציר פילדלפי בגבול שבין מצרים לעזה

דיווח בעיתון הפרו-קטרי אל-ערבי אל-ג'דיד: למרות ההכחשה המצרית - מקורות ביטחוניים סבורים שישראל תנסה ליישם את התוכנית להשתלטות על ציר פילדלפי בגבול בין מצרים לעזה. על פי מקור ברפיח, הצבא המצרי הגביר את סדר הכוחות שלו בגבול ואת מספר המחסומים המפרידים בין הרצועה לבין סיני.

20:00 - כתמי דם של חטוף, ורכב שנגנב ב-7 באוקטובר: הממצאים של צה"ל בבית החולים בצפון הרצועה

דובר צה"ל פרסם הערב תיעוד של תשתיות טרור בבית החולים האינדונזי בצפון הרצועה, שלפי הצבא שימשו גם את מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. בפעולה משותפת של שייטת 13, צוות קרב חטיבת מילואים 551 של אוגדה 162, היחידה הרב-ממדית ועוצבת הקומנדו, פשטו כוחות צה"ל על בית החולים האינדונזי בצפון רצועת עזה.

"במרחב בית החולים נמצאו שלל חומרים המקשרים אותו לפעילות חמאס", מסרו בדובר צה"ל. "בין היתר בתוך המתחם הפנימי המתוחם של בית החולים, נמצא טנדר מסוג טויוטה לבן, כמו אלו שבהם השתמשו מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר, שבו נמצאו אמצעי לחימה".

תיעוד מבצעי מ-7.10 מביה"ח האינדונזי ברצועה "באזור הפנימי והמתוחם נמצא רכב מסוג טויוטה קורולה בעל לוחית רישוי צהובה שהיה שייך למשפחתו של סאמר טלאלקה ז"ל. ברכב נמצאו שרידי RPG וכתמי דם שנמצאו כשייכים לחטוף נוסף. הימצאותו של הרכב מקשר את בית החולים באופן ישיר לאירועי 7 באוקטובר".

19:14 - פרסום ראשון: מ"פ בגדוד 51 בגולני הודח אחרי שסיכן לוחמים בסג'עייה

מג"ד 51 בגולני הדיח מ"פ שסיכן לוחמים במהלך הקרבות בסג'עייה, כך פרסמנו הערב (שני) ב"מהדורה המוקדמת". המ"פ שסיכן את הלוחמים הורה להם להיכנס לבתים באזור, למרות החשש שהם ממולכדים. המ"פ הודח ובמקומו מונה לתפקיד מ"פ אחר. 

19:00 - דובר צה"ל פרסם תיעוד חיסול מהאוויר של מחבל חמוש ב-RPG לפני שפגע בלוחמים

דובר צה"ל פרסם סרטון ובו נראה חיסול מחבל חמוש ב-RPG, הודות לשיתוף פעולה בין כוחות האוויר לכוחות הקרקע. "במהלך יציאה להתקפה בדרג' תופאח של צוות הקרב של חטיבת הנח"ל שפועל תחת אוגדה 162, זיהה היום הכוח מחבל עם RPG מתקרב לכיוונם", נמסר מדובר צה"ל. "צוות הקרב הכיוון כלי טיס מאויש מרחוק שליווה את הכוח. כלי הטיס היה בקשר עם הכוח, עקב אחרי המחבל ותקף אותו. לאחר התקיפה זיהו את המחבל הרוג ולידו RPG שהתפוצץ מהתקיפה".

"אתמול, כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר זיהה כמה מחבלים שהפעילו רחפן שעתיד לפגוע בכוחות מתמרנים של צוות הקרב של חטיבת גבעתי הפועל תחת אוגדה 98 באזור ח'אן יונס", הוסיפו בדובר צה"ל. המפעיל הכווין את הכוחות בשטח להיכנס למבנה כדי להימנע מפגיעה וחיסל את חוליית המחבלים שהפעילה את הרחפן".

18:20 - גלנט בצפון: "לא נאפשר חזרה למצב בו היינו עד 6 באוקטובר. מגבירים את המאמצים נגד חיזבאללה"

שר הביטחון יואב גלנט, קיים הערכת מצב בפיקוד הצפון: "אנחנו לא נאפשר חזרה למצב הקודם שבו היינו עד 6 באוקטובר. אנחנו מכים את חיזבאללה באופן קשה מאוד, יש להם כמאה וחמישים הרוגים, יש להם נכסים רבים שנפגעו, הם נדחקו מקו הגדר הרבה הרבה פנימה אל תוך השטח. חיל האוויר טס באופן חופשי מעל לבנון ואנחנו נגביר את כל המאמצים האלה".

17:21 - הבכיר האיראני שחוסל בסוריה - רזא מוסאווי

לפי סוכנות הידיעות תסנים, רזא מוסאווי, אחד היועצים הוותיקים ביותר של משמרות המהפכה בסוריה ואחד ממקורביו של קאסם סולימאני, חוסל בתקיפה ישראלית בסוריה. על פי דיווחים החיסול בוצע באמצעות שלושה טילים ששיגרה ישראל, כנראה ממטוס קרב.

17:04 - צה"ל תקף בלבנון

בתגובה על השיגורים לעבר ישראל, טנקים של צה"ל תקפו תשתיות להכוונת טרור של חיזבאללה. בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים מלבנון לעבר כמה יישובים בגבול הצפון. הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות לאחד מאירועי הירי.

16:59 - דיווח: בתקיפה בסוריה נהרג מפקד בכיר במשמרות המהפכה

בערוץ אל-מיאדין הלבנוני, שמזוהה עם חיזבאללה, דווח כי מפקד צבאי בכיר של משמרות המהפכה האיראנים נהרג בפיצוץ באזור דמשק. בסוריה נטען מוקדם יותר כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מתקיפה ישראלית.

16:41 - ראש הממשלה נתניהו: "הבאתי לנשיאת הצלב האדום ארגז תרופות שתעביר לחמאס - היא סירבה"

הדיון המיוחד בכנסת בסוגיית החטופים נפתח כשביציע משפחות החטופים מחו. "אנחנו לא חוסכים מאמץ בהחזרתם הביתה", אמר ראש הממשלה נתניהו על בימת המליאה. "הבאתי לנשיאת הצלב האדום ארגז תרופות שתעביר לחמאס - היא סירבה".

נתניהו טען: "אנחנו לא נצליח לשחרר את החטופים בלי לחץ צבאי. לכן אנחנו לא נפסיק להילחם". בני משפחות החטופים צעקו מהיציע: "להחזיר אותם עכשיו".

ראש האופוזיציה לפיד אמר בכנסת: "בסדר העדיפויות - החזרת החטופים היא המשימה הדחופה ביותר. אסור למדינת ישראל להפקיר את בניה ובנותיה. אם זה ייצור מציאות קשה נעמוד בה ונשנה אותה בהמשך".

16:37 - בסוריה מאשימים: הפיצוץ בדמשק - כתוצאה מתקיפה ישראלית

תחנת רדיו שמזוהה עם משטר אסד טוענת: הפיצוץ שאירע באזור א-סידה זינב הוא כתוצאה מתקיפה ישראלית.

16:28 - ירי נ"ט נוסף לעבר בית במטולה, לא ידוע על נפגעים

16:10 - אזעקות בשלומי, בראש הנקרה וביישובים נוספים באזור

זוהו כמה שיגוריים מלבנון. דיווח על כמה יירוטים ונפילות בשטחים פתוחים בגליל המערבי.

16:00 - מחבל תועד יורה לעבר לוחמים מתוך בית ספר - וחוסל במקום

פעילות צה"ל ברחבי הרצועה נמשכת, גם בצפון הרצועה בדרג' תופאח. לוחמי הנח"ל בשיתוף חיל האוויר חיסלו מחבלים שהסתתרו בתוך בית ספר. מחבלים שנתפסו בחיים נלקחו לחקירה, ונמצא כי חלקם השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר.

15:52 - סמוטריץ' על מצרים: "שתאפשר לתושבי עזה לצאת אליה וממנה למדינות אחרות"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בישיבת הסיעה: "אחרי שנים שבהן מצרים אפשרה בהעלמת עין את ההתחמשות המטורפת של חמאס כפי שהיא נחשפת עכשיו, המעורבות היחידה שיכולה להיות לה בעזה היא לאפשר לתושבי עזה לצאת אליה ודרכה למדינות אחרות. לא קטר ולא מצרים יהיו מעורבות בעתיד בנעשה ברצועה. לא חוזרים על טעויות. על חיילי המילואים: "כל חיילי המילואים יקבלו את המענק המיוחד על שירות".

15:43 - בגבול לבנון: נ"ט פגע בבית באביבים, אין נפגעים; בסוריה: דיווח על פיצוצים בדמשק

בית נפגע מירי נ"ט של חיזבאללה לעבר מושב אביבים שבגליל העליון. אין נפגעים במקום, נזק כבד נגרם לבית. בצה"ל משירים אש. במקביל, בסוריה דווח על פיצוצים שנשמעו באזור דמשק.

15:40 - רה"מ נתניהו: "מעמיקים את הלחימה בימים הקרובים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת סיעת הליכוד: "חזרתי עכשיו מעזה, פגשתי חטיבת מילואים בשטח. כולם ביקשו ממני רק דבר אחד: שלא נעצור ונמשיך הלאה עד הסוף".

נתניהו הוסיף: "אנחנו ממשיכים להילחם ומעמיקים את הלחימה בימים הקרובים. זאת תהיה לחימה ארוכה והיא לא קרובה לסיום. אנחנו צריכים אורך רוח, לכידות, אחדות ודביקות במשימה".

15:28 - צה"ל פיזר כרוזים במרכז ודרום הרצועה: "אזור מלחמה מסוכן"

בעזה מדווחים כי צה"ל פיזר כרוזים באל-בוריג' שבמרכז הרצועה ובח'אן יונס - שבהם קראו לתושבים להתפנות דרומה. "האזור שבו אתם נמצאים הוא אזור מלחמה מסוכן", נכתב.

15:00 - דיווח: הג'יהאד וחמאס דחו הצעה מצרית לוותר על השליטה בעזה בתמורה להפסקת אש כוללת 

שני מקורות מצריים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי חמאס והג'יהאד האסלאמי סירבו להצעה מצרית שלפיה הם יוותרו על השליטה ברצועת עזה, בתמורה לשחרור חטופים והפסקת אש כוללת.

14:36 - חוסל חבר הוועד המרכזי של החזית העממית בעזה

בעזה מדווחים כי אימן אל-מדהון, חבר הוועד המרכזי של החזית העממית, חוסל בתקיפת צה"ל בשכונת שיח' רדואן.

14:20 - מתחילת המלחמה: כ-2,450 מבוקשים נעצרו ברחבי יהודה ושומרון, כ-1,210 מהם פעילי חמאס

11 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון, כך נמסר בהודעה משותפת של צה"ל, שב"כ ומג"ב. במהלך הפעילות הלוחמים איתרו והשמידו מטענים ואמצעי לחימה. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. 

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,450 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים. כ-1,210 מהם פעילי חמאס.

14:10 - מהבוקר: שלוש קבלות אחריות של חיזבאללה לתקיפות של מוצבי צה"ל בגבול לבנון

13:28 - מפעל בטון ששימש לבניית מנהרות ומחרטה לייצור נשקים: תיעוד מפעילות צה"ל בח'אן יונס

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 4 ("קרייתי") נלחמים באזור ח'אן יונס, מטהרים מרחבים ומבססים אחיזה מבצעית בצירים המשמעותיים, כך עדכן דובר צה"ל. בשבועות האחרונים הכוחות ביצעו פשיטות מדויקות במהלכן, חוסלו עשרות מחבלים והושמדו כ-100 יעדי טרור.

בין היעדים שהושמדו: מפקדות של חמאס ומבנים שהסתתרו בהם מחבלים. כמו כן, השמידו הכוחות עשרות פירי מנהרות ותוואים של מנהרות ששימשו את ארגון הטרור.

במהלך הלחימה פשטו הכוחות, יחד עם לוחמי יהל"ם, על מחרטה לייצור נשק ומפעל בטון ששימש לבניית מנהרות, הוסיפו בדובר צה"ל. "בסיום הפשיטה השמידו כוחות ההנדסה את המתחם. הלוחמים איתרו מצבור אמצעי לחימה והשמידו אותו.

12:54 - שני טילי נ"ט נורו לעבר מושב בית הלל באצבע הגליל, אין נפגעים

בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מספר מרחבים בגליל העליון. שני טילי נ"ט נורו לעבר מושב בית הלל, זוהתה נפילה בשטח פתוח. טיל נוסף נורה לעבר קיבוץ משגב עם. בשני המקרים אין נפגעים בגוף. בתגובה על הירי: טנקים של צה"ל תוקפים לבנון.

12:20 - 80 אלף מנות חיסונים הוכנסו לעזה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים עדכן כי 80 אלף מנות חיסונים נגד חצבת, חזרת ואדמת שנתרמו בידי יוניס"ף - הגיעו אתמול לרצועת עזה.

11:42 - חיזבאללה קיבל אחריות לתקיפת מוצב צה"ל בגבול לבנון

11:38 - איראן מכחישה שתקפה מכלית סמוך לחופי הודו

משרד החוץ של איראן מכחיש את טענות הפנטגון שכטב"ם ששוגר מאיראן פגע במכלית Chem Pluto סמוך לחופי הודו: "האשמות חסרות בסיס".

לפני יומיים הצי ההודי הודיע שספינת משמר החופים סייעה למכלית של חברת הספנות ההודית Macsons לאחר שנפגעה מכטב"ם. איש לא נפגע, אך נזק נגרם למכלית ויכולת השיט שלה. המכלית נשאה מטען נפט מנמל בסעודיה לנמל מנגלור בהודו. על פי חברת האבטחה הימית הבריטית "אמברי", הספינה שהותקפה קשורה לישראל ונושאת את דגל ליבריה.

11:08 - צבע אדום ברעים ובנתיב העשרה שבעוטף עזה

8:38 - מהים האוויר והיבשה: זרועות צה"ל בתמרון משולב בעומק הרצועה

צה"ל עדכן בתמונת מצב הלחימה ומסר כי כוחות זרוע הים, היבשה והאוויר ממשיכים בתמרון משותף ברחבי רצועת עזה. "לוחמי זרוע הים תקפו מספר מטרות טרור של חמאס, בהן חוליות מחבלים שזוהו בקרבת כוחותינו, מחבלים שהסתתרו במבנים סמוכים לכוחותינו, מוצבים צבאיים וכן עמדות מהן זוהה ירי לעבר כוחותינו", נמסר. 

"ביממה האחרונה מטוס קרב של חיל האוויר, בהכוונת מרכז האש של אוגדה 98, חיסל במרחב ח'אן יונס מפקד בחמאס", הוסיפו בדובר צה"ל. "בהמשך חוסלו באמצעות מהאוויר מספר מחבלים שזוהו בסמוך לכוחותינו כשבידם רקטה". 

עוד נמסר כי צוות הקרב החטיבתי 261 (בה"ד 1) חיסל מספר מחבלים ששהו בתשתית טרור, לאחר שתצפיות החטיבה זיהו את החשודים במרחב ומכלול האש החטיבתי הכווין מטוס קרב שהשמיד את התשתית. בנוסף, במסגרת פעילות הלוחמים בבית לאהיא, אותרו אמצעי לחימה רבים של ארגון הטרור חמאס, ביניהם רובי קלצ'ניקוב, מטענים מוכנים להפעלה עם נפצים ומחסניות. 

דובר צה"ל הוסיף: "לוחמים מצוות הקרב החטיבתי 4 פשטו על מבנה בח'אן יונס שבו אותרו אמצעי לחימה, בהמשך הלוחמים פשטו על תשתית טרור בתוך בית של מחבל מארגון הטרור חמאס והשמידו אותה". 

8:20 - בשעה זו: צה"ל תוקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון 

מתיעודים מהאזור נראה כי התקיפות בוצעו באזור עייתא א-שעב. במקביל, חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף משורותיו שחוסל - ה-125 שעליו הצהיר מתחילת המלחמה. 

05:57 - שני לוחמי צה"ל נהרגו אתמול בקרבות ברצועה 

דובר צה"ל פרסם הבוקר (שני) את שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בקרבות בצפון הרצועה אתמול. רס"ר (מיל') ניתאי מייזלס, בן 30 מרחובות, לוחם שיריון בחטיבת המחץ (14), וסמל רני תמיר, בן 20 מגני עם, לוחם בגדוד 50, חטיבת הנח"ל. 

בנוסף, באירוע שבו נפל סמל רני תמיר ז"ל נפצע קשה לוחם בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים ומשפחתו עודכנה. 

04:35 - ראש ארגון הבריאות העולמי: דורשים להגדיל מיד את אספקת המזון והמים לבתי החולים בעזה 

לפי מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי בית החולים שיפא מסוגל להעניק נכון להיום "עזרה ראשונה" בלבד ולא מעבר לכך. הוא ציין כי לבתי חולים נוספים יש מחסור בציוד קריטי, וכי חלקים נרחבים ברצועה סובלים מרעב. ראש ארגון הבריאות העולמי הוסיף כי "מה שאנחנו צריכים בדחיפות זו הפסקת אש, עכשיו". 

01:40 - האפיפיור במסר לערב חג המולד: "ליבנו בבית לחם" 

במיסת ערב חג המולד בוותיקן התייחס האפיפיור פרנציסקוס למלחמה בין ישראל לחמאס ואמר: "ליבנו בבית לחם, ההיגיון העקר של המלחמה דחה שוב את השלום". 

00:36 - הפלסטינים טוענים: לפחות 70 הרוגים בתקיפה ישראלית במחנה פליטים במרכז הרצועה 

לטענת משרד הבריאות הפלסטיני, תקיפה אווירית הביאה למותם של 70 איש במחנה הפליטים מע'אזי במרכז רצועת עזה. בדובר צה"ל אמרו כי פרטי המקרה בבדיקה, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. עוד אמרו בדובר צה"ל כי "על אף האתגר מצד מחבלי חמאס הפועלים בתוך אוכלוסייה אזרחית, צה"ל מחויב לחוק הבינלאומי ונוקט צעדים משמעותיים לשמירה על חיי אזרחים". 

00:00 - יותר מ-8,000 מחבלי חמאס נהרגו עד כה, צה"ל עדיין נתקל בהתנגדות במעוזי הארגון 

כשהמלחמה נכנסת ליומה ה-80, חמאס מונה יותר מ-8,000 מחבלים הרוגים. צה"ל פועל במתחמי חמאס הרגישים ביותר, ונתקל עדיין בהתנגדות. האתגר המרכזי שניצב כעת בפני הכוחות הוא להגיע אל ראשי חמאס מתחת לקרקע, או לגרום להם לצאת. האיומים המרכזיים על כוחות צה"ל בשטח הם מטענים, טילי נ"ט והיתקלויות עם מחבלים. 

ח'אן יונס נמצאת במרכז ההתקפה הנוכחית, ומוזרמים אליה כוחות נוספים. במערכת הביטחון יש כבר מי שחושב שצריך לפעול באזור ציר פילדלפי באזור רפיח - זאת על מנת למנוע בריחה של מחבלי חמאס וראשי הארגון, ובהמשך גם למנוע התעצמות מחודשת של חמאס והזרמה של נשק אליו. בצפון הרצועה יש שליטה ביטחונית, אבל בישראל מסכימים שאסור לאפשר לתושבים לעלות מדרום עזה מכיוון שהחזרה שלהם תקשה על הפגיעה בחמאס. 

23:43 - בעזה מדווחים על תקיפות עוצמתיות במרכז הרצועה 

23:21 - הסנטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם: "אי אפשר לחזור לשליטה של הרש"פ או חמאס" 

גרהאם התראיין ל-ABC News והבהיר: "הרשות פלסטינית של עבאס מתה בשבילי. ביום שאחרי המלחמה 'פלסטין החדשה' לא יכולה להיות נשלטת על ידי חמאס או הרשות הפלסטינית. אני מצפה ל'התחלה חדשה' ביום שאחרי". 

22:42 - כוחות צה"ל תקפו מטרות חיזבאללה בלבנון 

צה"ל תקף באמצעות טנקים מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה. בין היתר הותקפו הערב תשתית טרור במרחב יארון בלבנון וחוליית מחבלים במרחב עייתה. בנוסף, צה"ל תקף את מקורות הירי שביצעו שיגורים למרחב אביבים. 

22:32 - הפלסטינים טוענים: עשרות נהרגו בתקיפה אווירית במחנה פליטים במרכז הרצועה 

22:17 - פעם נוספת: חיל האוויר הירדני הצניח ציוד רפואי ברצועת עזה 

הכתבה פורסמה לראשונה ב־N12