טסלה מעלה מחירים בעשרות אלפי שקלים. כמה יעלה דגם הבסיס?

העלייה משקפת את עליית מס הקנייה על רכב חשמלי מ-20% ל-35% • עם זאת, בענף מעריכים כי במהלך השבועות הקרובים החברה עשויה להוריד את מחירי הדגמים עצמם, וזאת על מנת לפצות על ההתייקרות הנובעת מהעלאת המס ולשמור על התחרותיות

טסלה 3 RWD / צילום: יח''צ
טסלה 3 RWD / צילום: יח''צ

שנת הדגם 2024 נפתחה עם עליות מחירים בדגמי הרכב החשמליים של טסלה, שמשקפות את עליית מס הקנייה על רכב חשמלי מ-20% ל-35%. דגם הבסיס של טסלה 3 עם הנעה אחורית עולה כעת כ-221.7 אלף שקל, התייקרות של כ-15 אלף שקל. דגם ה"לונג ריינג'" עם שני מנועים עולה כעת כ-254 אלף שקל התייקרות של כ-12 אלף שקל.

בשל המלחמה: שר האוצר העניק ארכה לפטור מהעלאת המס על כלי רכב חשמליים
עלויות המלחמה יתגלגלו גם למחירי הרכב והחלפים המיובאים לישראל מהמזרח

טסלה מודל Y בגרסת הבסיס, שעלתה עד כה כ-224 אלף שקל עולה מהבוקר כ-236 אלף שקל. דגם הלונג-ריינג', שעלה עד כה 270.6 אלף שקל עולה כעת כ-282 אלף שקל. דגם ה"פרפורמנס" של מודל Y, שעלה עד כה 279 אלף שקל עולה כעת 291.8 אלף שקל.

יצוין כי טסלה נוהגת להפריד במחירון שלה בין מחיר כלי הרכב עצמם לבין עלות המס, כאשר כל שינוי במס מתעדכן אוטומטית. עם זאת, בענף מעריכים שבמהלך השבועות הקרובים החברה עשויה להוריד את מחירי הדגמים עצמם כדי לפצות על ההתייקרות הנובעת מהעלאת המס ולשמור על התחרותיות.

כל יבואני הרכב צפויים לפרסם בקרוב מחירונים חדשים לכלי רכב חשמליים, אולם על פי ההערכות בענף מחירי המכירה בפועל יהיו נמוכים יותר מהמחירונים הרשמיים, בשל העובדה שבידי היבואנים מלאים של עשרות אלפי כלי רכב חשמליים, ששוחררו ממכס לפני ינואר במס הקנייה הנמוך יותר. עיקר ההתייקרות תורגש אחרי תום המלאים.