טורקיה: התובע הכללי הוציא צווי מעצר ל־46 חשודים בעבודה עם המוסד

מהודעת התובע הכללי של איסטנבול עולה כי החשודים נעצרו בשמונה אזורים שונים, במסגרת החשדות בריגול לטובת ישראל, לאחר שבירושלים הצהירו כי בכירי חמאס ייפגעו בכל מקום שהם יהיו • לפי טענות הטורקים, החקירה העלתה כי המודיעין הישראלי פועל במטרה לפגוע באזרחים זרים בטורקיה

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: Reuters, Bernd von Jutrczenka
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: Reuters, Bernd von Jutrczenka

משרד התובע הכללי של איסטנבול הודיע היום (ג') על הוצאת צווי מעצר ל־46 חשודים בעבודה עם המוסד הישראלי, במטרה ללכוד זרים. לפי ההודעה, כבר נעצרו 33 איש, כשמעצר האחרים מתבצע, ככל הנראה, גם כעת. 

בבנקים, באוניברסיטאות, בחברות נדל"ן: טורקיה נותנת לחמאס יד חופשית בשטחה
המחיר של התייצבות ארדואן לצד חמאס? היבוא מטורקיה צונח

מההודעה עולה כי החשודים נעצרו בשמונה אזורים שונים, במסגרת החשדות בריגול לטובת ישראל, לאחר שבירושלים הצהירו כי בכירי חמאס ייפגעו בכל מקום שהם יהיו - כאשר ידוע שאיסטנבול היא מוקד פעילות של חמאס.

החקירה, לפי טענות הטורקים, העלתה כי המודיעין הישראלי פועל במטרה לפגוע באזרחים זרים בטורקיה, החל מאיסוף מודיעין ועד רצון לחסל או לחטוף.

סוכנות המודיעין הטורקית (MİT) היא ממש עושת דבריו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, ולפי החשד מספקת מודיעין רלוונטי והגנת ייעודית לבכירי חמאס במדינה. בראשה עומד כיום אברהים קאלין, ששימש בממשלה הקודמת כדוברו של ארדואן. קודמו בתפקיד היה הקאן פידאן, שמכהן כיום כשר החוץ.