NSO | בלעדי

חברת NSO עוזבת את מתחם אפל בהרצליה. לאן היא עוברת?

NSO עוזבת את מתחם אפל בהרצליה ועוברת ל־7,500 מ"ר במתחם של אלייד וביג בגלילות • החברה, שהתפרסמה בעבר בעיקר סביב פרשת תוכנת הריגול "פגסוס" שפיתחה, מסיימת את החוזה בהרצליה ב־2025, אז תעבור למשרדים החדשים, בשכירות לעשר שנים

קבוצת NSO / צילום: Shutterstock
קבוצת NSO / צילום: Shutterstock

פרסום ראשון: חברת הטכנולוגיה NSO עוזבת את הרצליה פיתוח ואת בניין אפל של גב־ים, ועוברת למתחם החדש של אלייד וביג בגלילות. החברה, אשר עוסקת בפיתוח תוכנות סייבר וריגול, והתפרסמה בעיקר סביב "התפוצצות" פרשת פגסוס הבינלאומית, פועלת ממתחם המשרדים בהרצליה מאז שנת 2015, וב־2025 תסיים חוזה השכרה של עשור. במסגרת "רה־ארגון" שמבצעת החברה, החליטה לחפש לעצמה בית חדש, ומצאה אותו במתחם החדש שבין תל אביב לרמת השרון.

נאסד"ק שובר שיאים? זה הסקטור שמכה את המדדים המובילים של וול סטריט
סוף עונת התפוזים: מאחורי מחיקת הענק של מהדרין

NSO, שנמצאת כיום בקומות העליונות של הבניין ברחוב משכית, ממש מעל משרדי אפל, תיכנס לשטח של כ־7,500 מ"ר בארבע הקומות העליונות של מגדל התעסוקה הנבנה במתחם גלילות, שיציע 44 קומות. החוזה הוא לעשור, עם אופציה לעשר שנים נוספות לאחר מכן, והכניסה הרשמית צפויה במחצית השנייה של 2025. כיום מעסיקה NSO 400 עובדים בישראל, והמשרדים החדשים שאליהם תיכנס גדולים יותר מהמשרדים הנוכחיים, ויאפשרו לה אף להתרחב בעתיד.

כ־8 מיליון שקל בשנה למשרדים ברמת מעטפת

על פי ההערכות, רמת המחירים במגדל שאליו תיכנס NSO נעה בין 80 ל־100 שקל למ"ר ברמת מעטפת, כך שהשכירות השנתית מסתכמת בכ־8 מיליון שקל, לפחות. הבאת המשרדים לרמת גמר תוסיף למחיר כ־20%. לגלובס נודע כי גובה השכירות שווה, פחות או יותר, לגובה השכירות במשרדים הנוכחיים, על אף שמדובר בשטח גדול יותר, ובסביבת החברה מסבירים זאת בכך שסיכמו את תנאי העסקה "במצב שוק טוב", בתקופה שבה מחירי השכירות בענף המשרדים נמצאים בירידה.

כאמור, בשנת 2021 התפוצצה פרשת פגסוס, שבמהלכה פורסמו בעיתונים בחו"ל ידיעות על כך שהתוכנה של NSO נמצאת בשימוש ממשלות וארגונים רבים ברחבי העולם, אשר מנצלים את יכולותיה לטובת ביצוע פעולות לא חוקיות, לכאורה. מאז התפוצצות הפרשה מנסה החברה לשנות כיוון, ובמסגרת זו אף הוחלף המנכ"ל ואחד ממייסדי החברה, שלו חוליו, במנכ"ל חדש - ירון שוחט. באוגוסט 2022 פיטרה החברה כ־100 עובדים מתוך 700 עובדיה ברחבי העולם.

"החברה עברה משבר לפני שנה וחצי ועברה 'רה־ארגון' מאוד רציני, שבמסגרתו גם צמצמנו כמות עובדים וגם את היקף השטחים שהיו לנו", מספר המנכ"ל שוחט. "היו לנו כמה בניינים, והצטמצמנו לכמה קומות עליונות בבניין של אפל. החברה עברה תהליך מאוד משמעותי של שיקום, והיום היא נמצאת במקום אחר מבחינה עסקית. במסגרת זה התחלנו לחפש מתחם משרדים שיתאים יותר לצרכים העכשוויים של החברה: צורת העבודה שלנו השתנתה, הפונקציות השתנו, גודל החברה השתנה וגם פוטנציאל הצמיחה העתידית.

"בחברה כמו שלנו, העובדים הם הנכס המשמעותי ביותר, ורצינו להעניק להם סביבה מודרנית יותר ומשודרגת, מבלי 'להזיז להם את הגבינה' יותר מדי. כשראינו ולמדנו את הפרויקט של אלייד וביג, ההחלטה הייתה יחסית קלה. זה פרויקט שמציע הרבה מאוד יתרונות לחברה ולעובדים שלה".

הרצליה פיתוח - הדור הבא?

הפרויקט של אלייד וביג נמצא במתחם שמתפתח בימים אלו בקצב אדיר. הבית החדש של NSO מציע בסך הכול 120 אלף מ"ר שטחים בנויים, בהם 40 אלף מ"ר שטחי מסחר שיהוו את מתחם BIG FASHION גלילות, לרגלי המגדל. לא רחוק משם מוקם קמפוס סולאראדג', שיכלול 36 אלף מ"ר בנויים, ופועל כבר תקופה קמפוס WIX בשטח 50 אלף מ"ר.

אנשי חברת NEWMARK NATAM, המתמחים בנדל"ן עסקי, מציינים כי האזור צפוי להיות "המשך ישר של הרצליה פיתוח. רמות המחירים ורמת האכלוס בהרצליה פיתוח שמרו על עצמם, ואין כמעט שטחים פנויים, ודאי לא בהיקפים שחיפשה NSO. לכן לא מפתיע שהחברה בחרה במגדל של אלייד וביג, שמספק לה פתרון מצוין כמתחם חדש למשרדיה".

"העובדים שלנו באים מתל אביב, ומהשרון וצפונה", מספר שוחט. "המעבר מהרצליה פיתוח לצומת גלילות, למי שמגיע מתל אביב, משפר את דרכי הגישה בצורה משמעותית מאוד. הקילומטר הנוסף הזה שנחסך, כולל הפקקים במחלף הסירה, זה כמעט חצי שעה פחות נסיעה בבוקר".

מקומות חניה בלי הגבלה

בין היתרונות שמציע המתחם החדש, מתברר, נמצאת גם סוגיית החניה: לעומת לא מעט מגדלים חדשים שנבנים ומתוכננים בימים אלו באזור - בהם המגדל החדש של אפל, סמוך למשרדים הנוכחיים של NSO בהרצליה, ובניין ToHa2 בתל אביב - אשר כוללים כמות קטנה מאוד של מקומות חניה בשל הקרבה לתחבורה הציבורית המתוכננת או הקיימת, במתחם שאליו תעבור NSO יש מקומות חניה בשפע. עבור העובדים מדובר בבונוס גדול, שכן הקו הירוק של הרכבת הקלה, שמתוכנן להציע תחנה סמוכה, יהיה מוכן לכל המוקדם בשנת 2028.

"כל המגדלים החדשים באזור כמעט שלא נותנים חניות", אומר שוחט, "לכן יש פה עבורנו יתרון גדול. תהיה חניית ענק מתחת לקניון, כך שתהיה לנו חניה בלי הגבלה. זה יתרון עצום עבורנו עד שתהיה תחבורה ציבורית זמינה לאזור".