אקזיט ירוק: עופר ינאי ושותפיו מכרו מניות נופר אנרג'י ב-108 מיליון שקל

ינאי, יחד עם שותפיו, מכרו לגופים מוסדיים כ־3.2% מהון המניות של נופר אנרג'י, כאשר בעקבות העסקה, החזקתו בחברה יורדת מ־27.6% ל־24.7% • לפי מחיר המניה הנוכחי, החברה נסחרת לפי שווי שוק של 3.4 מיליארד שקל

עופר ינאי, מנכ''ל נופר אנרגיה / צילום: ראובן קפוצ'נסקי
עופר ינאי, מנכ''ל נופר אנרגיה / צילום: ראובן קפוצ'נסקי

ענף האנרגיה הירוקה, שזוכה לעדנה מחודשת בחודשים האחרונים, לנוכח הצפי להפחתות ריבית בעולם שיסייעו במימון פרוייקטי הקמת הפאנלים הסולאריים, מוביל למימוש נאה בחברת האנרגיה הירוקה, נופר אנרג'י . מייסד החברה, עופר ינאי, יחד עם שניים משותפיו לדרך, המנכ"ל נדב טנא, סמנכ"ל הפיתוח העסקי שחר גרשון וקרן נוי, מכרו 3.2% מהון המניות של החברה תמורת 108 מיליון שקל לגופים מוסדיים.

יו"ר נופר אנרגיה: "אם לא נתקדם ל-30% אנרגיה מתחדשת, יהיו פה הרבה הפסקות חשמל"
מקורות הגדילה גיוס אג"ח ל-1.3 מיליארד שקל לנוכח ביקושים חריגים
יצחק תשובה ובנו רוכשים 10% ממניות חברת נדל"ן ב-20 מיליון שקל

העסקה כוללת מכירה של 1.13 מיליון מניות בשער של 95 שקלים למניה. שער זה נמוך בכ-7.1% ביחס לשער שבו פתחה החברה את המסחר הבוקר. כתוצאה מהדיווח על העסקה, נופלת מניית נופר אנרג'י ב-5.9% בבורסה למחיר של 96.5 שקלים, עדיין גבוה במקצת ביחס למחיר מכירת המניות בעסקה.

כתוצאה מהעסקה, ינאי, המכהן כיו"ר נופר אנרג'י, יורד משיעור החזקה של 27.6% ל-24.7%. שווי יתרת מניותיו בחברה, לאחר המימוש, עומד על כמעט מיליארד שקל (945 מיליון שקל). טרם העסקה, נמצאת כבר גלריה מכובדת של גופים מוסדיים שמשמשים כבעלי עניין בחברה, בהם חברות הביטוח הפניקס, מגדל והראל, לצד בתי השקעות כמו מור ואלטשולר שחם.

הכנסות החברה כמעט הוכפלו בתשעת החודשים הראשונים של 2023

מניית נופר אנרג'י זינקה ב-22% בחצי השנה האחרונה, אך היא שומרת על יציבות ברמה השנתית. לפי מחיר המניה הנוכחי (לאחר הירידה על רקע המימוש), נופר אנרג'י נסחרת לפי שווי שוק של 3.4 מיליארד שקל. נופר עוסקת בפריסת פאנלים סולאריים, עם התפתחות מיוחדת בבנייתם על גגות. החברה פעילה במגוון מדינות, בהן ישראל, רומניה, גרמניה, בריטניה, מדינות אירופאיות נוספות וארה"ב (בהיקף לא גדול יחסית). עופר ינאי היה אחד הגורמים שפיתחו את הקמת פאנלים סולאריים על מאגרי מים, מה שהיווה את ההשראה לשמה של החברה -"נופר" הוא פרח שצומח על פני המים.

את תשעת החודשים הראשונים של 2023, חתמה נופר אנרג'י עם הכנסות ממכירת חשמל של 294 מיליון שקל, כמעט כפליים מהתקופה המקבילה שנה קודם לכן (151 מיליון שקל). זאת, הודות להפעלה של מתקנים סולאריים חדשים. לחברה פרויקטים מחוברים ומוכנים לחיבור בהיקף של 1.08 ג'יגה-וואט, ועוד 133 מגה-וואט באגירת חשמל. החברה נמצאת בשלבי הקמה, ולקראת הקמה של עוד 1 ג'יגה-וואט חשמל ומתקני אגירה בהיקף דומה. כשתשלים את תוכניותיה אלו, תרשום נופר הכנסות שנתיות של 1.52 מיליארד שקל ממכירת חשמל.