UMI רוכשת מפימי את החזקותיה בחברת האבטחה G1 בכ-200 מיליון שקל

יבואנית הרכב רוכשת 50.2% ממניות ג'י וואן פתרונות אבטחה, בפרמיה של 18% על מחיר המניה כפי שנסגר אתמול • עבור פימי מדובר בעסקה גדולה שנייה בתוך שבוע אחרי שמכרה מניות ברשת הסיעוד עמל ומעבר בכ-300 מיליון שקל

ישי דוידי, עומד בראש קרן פימי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי, עומד בראש קרן פימי / צילום: יונתן בלום

יבואנית הרכב יוניברסל מוטורס (UMI) רוכשת את מלוא החזקותיה של קרן פימי (כ-50.2%) בג'י וואן פתרונות אבטחה (G1) חברת שירותי הביטחון, האבטחה והבטיחות.

בכך תהפוך UMI לבעלת השליטה בחברת האבטחה. העסקה תתבצע על פי מחיר מניה של כ-5.01 שקל, המהווה פרמיה של כ-18% על מחיר המניה בתום המסחר של יום רביעי. המחיר עליו סוכם בעסקה מעניק לג'י וואן שווי חברה של כ-400 מיליון שקל, כלומר UMI תשלם כ-200 מיליון שקל.

בקרן ההשקעות הגדולה בישראל מעריכים: ההזדמנויות בדרך 
"שדה דב" עלה ביוקר: מחיקות הובילו את חנן מור לרשום הפסד של 421 מיליון שקל 

בחברת היבוא של רכבי קדילאק, שברולט ואיסוזו ציינו כי העסקה תמומן ממקורותיה העצמיים של UMI וכי השלמת העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים מקובלים. "השקעתה של UMI ב-1G משתלבת עם תוכניותיה ויעדיה של UMI להרחבת פעילותה בתחומים אשר יביאו לידי ביטוי את יכולותיה הניהוליות, הפיננסיות, השירותיות והתפעוליות", הסבירו ב- UMI.

ג'י וואן הינה מהחברות הוותיקות בארץ בתחומי אספקת שירותי אבטחה, בטחון ובטיחות בפריסה ארצית. כמו כן, היא שותפה בפרויקט BOT למימון, הקמה ותפעול (לרבות תחזוקה והדרכה) של המכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש.

עבור המוכרת, קרן פימי, זו העסקה הגדולה השנייה השבוע לאחר שביום ראשון דווח כי היא מוכרת 18-20% ממניות רשת הסיעוד עמל ומעבר לידי פועלים אקוויטי. זאת על פי שווי חברה של 1.5 מיליארד שקל, כלומר פועלים אקוויטי תשלם לפימי כ-300 מיליון שקל. לאחר העסקה תמשיך קרן פימי להיות בעלת השליטה ותחזיק ביחד עם המנכ"לית דליה קורקין כ- 80% ממניות החברה. 

את שתי העסקאות הובילה לילך אשר טופילסקי.

לילך אשר טופילסקי / צילום: תומי הרפז
 לילך אשר טופילסקי / צילום: תומי הרפז

עמל ומעבר פועלת בארבעה מגזרי פעילות מרכזיים: סיעוד ביתי - מתן שירותי סיעוד ביתיים לכ-30,000 מטופלים דרך 34 סניפים ברחבי ישראל; בתי אבות סיעודיים - שירותי סיעוד לדיירים שאינם עצמאיים, לרבות מטופלים סיעודיים, תשושי נפש, סיעודיים מורכבים ועוד באמצעות 15 בתי אבות סיעודיים ברחבי ישראל; טיפול נפשי - מתן שירותי שיקום פגועי נפש בקהילה וטיפולים פסיכולוגיים לכ-5,000 מטופלים; פעילות חטיבת אדם - מתן טיפול לאוכלוסיות מיוחדות במסגרת גני ילדים, בתי ספר ומערכי דיור בקהילה.