בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; בלאקרוק מפטרת 3% מהעובדים

הנאסד"ק עלה ב-0.1% •  אנבידיה לא עוצרת • ג’וניפר נטוורקס זינקה ב-22% • מניית מאטצ', חברת האם של טינדר עלתה ב-3% • מחירי הנפט עלו לאחר שאמש ירדו ב-4% •מה אומר הציוץ של יו"ר הרשות לניירות ערך האמריקאית לגבי אישור תעודות הסל על הביטקוין

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:02

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. הנאסד"ק עלה ב-0.1%, מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.15% והדאו ג'ונס השיל 0.4%. 

מניות שריכזו עניין היום:

ג’וניפר נטוורקס זינקה ב-21% לאחר הפרסום לפיו היולט פקארד אנטרפרייז  עומדת לרכוש את חברת רשתות התקשורת ב-13 מיליארד דולר, פרמיה של כ-30% על שווי השוק של הנרכשת.

טסלה  ירדה  לאחר שהודיעה על צמצום טווח הנסיעה של המכוניות שהיא מייצרת. הודעת טסלה באה לאחר שהרגולטור האמריקאי דרש מכל יצרניות הרכב לדייק את טווח הנסיעה בהתאם למציאות.

מניית קבוצת מאטצ', חברת האם של טינדר, עלתה ב-3% לאחר שחברת ההשקעות אליוט מנג'מנט הגדילה משמעותית את האחזקה בה.

אנבידיה , עלתה גם היום לאחר שהגיעה אתמול לשיא כל הזמנים. יתר מניות הטכנולוגיה הגדולות (שבע המופלאות) שעלו והזינו את המדדים בשנה שעברה נסחרו  במגמה מעורבת.

בשוק הסחורות נרשמו עליות במחירי הנפט לאחר הירידות אתמול. הנפט האמריקאי נסחר בעליה של 2.4% וב-72.4 דולר לחבית והנפט מסוג ברנט עולה ל-77.8 דולר.

22:14

בלאקרוק , חברת ההשקעות הגדולה בעולם עומדת לפטר 3% מכח האדם שלה, כ-600 עובדים ועובדות. בחברה מועסקים כיום כ-20 אלף עובדים. בחברה לא מצביעים על מחלקה מסויימת שתסגר. 

מניית החברה עלתה כ-5% בלבד בשנה האחרונה, הרבה מתחת למדד ה-S&P 500, 22%. מנכ"ל החברה לארי פינק רמז שהחברה מחפשת חברות לרכישה כדי להגדיל צמיחתה. 

נכון לרבעון השלישי מנהלת החברה, שנסחרת בשווי שוק של 117 מיליארד דולר,  נכסים פיננסיים בשווי של 9.1 טריליון דולר, פחות מהסכום שנרשם בסוף הרבעון השני. 

21:55

המסחר בוול סטריט ממשיך ומתנהל כעת במגמה מעורבת. הנאסד"ק עולה ב-0.1% אך הדאו ג'ונס יורד ב-0.5% וה-S&P 500 ב-0.2%. 

בשוק החוב תשואת איגרת החוב הממשלתית של ארה"ב לעשר שנים עולה ל-4.017%. 

מחירי הנפט מוסיפים לעות כשחבית מסוג ברנט מסחרת ב-78 דולר. הסוחרים רואים לנגד עיניהם הן ההתקפות על האניות בים האדם והן הירידה בביקוש. 

19:54

לאחר פתיחה שלילית, וול סטריט עוברת כעת למגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.2%, הדאו ג'ונס יורד ב-0.4 וה-S&P 500 נסחר ללא שינוי. 

אנבידיה , למרות המגמה המעורבת במדדים המובילים, עולה גם היום לאחר שהגיעה אתמול לשיא כל הזמנים. ביתר מניות הטכנולוגיה הגדולות (שבע המופלאות) שעלו והזינו את עליות המדדים בשנה שעברה נסחרים כעת במגמה מעורבת. אמזון , אלפאבית (גוגל)  ומטא  עולות מעט בעוד טסלה  יורדת. 

האחרונה הודיעה על צמצום טווח הנסיעה של המכוניות שהיא מייצרת. הודעת טסלה באה לאחר שהרגולטור האמריקאי דרש מכל יצרניות הרכב לדייק את טווח הנסיעה בהתאם למציאות. 

בשוק הסחורות נרשמת כעת עליה במחירי הנפט לאחר הירידות אתמול שנבעו מהדאגה לירידה בביקוש ומהמתיחות באזורנו. הנפט האמריקאי נסחר בעליה של 2.4% וב-72.4 דולר לחבית והנפט מסוג ברנט עולה ל-77.8 דולר.

18:40

הבורסות באירופה ננעלו בירידות שערים. הדאקס הגרמני ירד ב-0.2%, הקאק הצרפתי ב-0.3% והפוטסי הבריטי ב-0.1%. 

בבריטניה בלטו מניות ג'יי.די ספורטס פאשן  ובי.טי. גרופ . בצרפת מישלן , סאנופי ורנו  ובגרמניה בלטו מניות באייר , אינפיניון טכנולוג'יס ובאספ 

18:10

טסלה יורדת במסחר לאחר שהודיעה על צמצום טווח הנסיעה של המכוניות שהיא מייצרת. הודעת טסלה באה לאחר שהרגולטור האמריקאי דרש מכל יצרניות הרכב לדייק את טווח הנסיעה בהתאם למציאות. 

טסלה באופן מסורתי, כך לפי רויטרס "מגזימה" בהערכות טווח הנסיעה וסופגת תלונות מלקוחותיה.

מניית קבוצת מאטצ' (Match Group) עולה ב-5.5% לאחר שחברת ההשקעות אליוט מנג'מנט הגדילה משמעותית את האחזקה בה. האחרונה רכשה מניות מאטצ' בשווי של מיליארד דולר. מטאצ', הבעלים של האפליקציות טינדר והינג', בין היתר, ספגה ירידות לאחרונה בעקבות חילופי מנהלים ודעיכה בצמיחה.

17:00

מחר אמורה הרשות לניירות ערך לאשר את תעודות הסל על הביטקוין. Seoyoung Kim, פרופסור למימון באוניברסיטת סנטה קלרה אמר ליאהו פייננס שהתחרות של מנפיקי תעודות הסל על ליבו של הלקוח תהיה צפופה, "בשורה התחתונה תלוי במי אתה מאמין שיש לו את היכולות לנהל את הכסף שלך".

יש שרואים בציוץ של של יו"ר הרשות, גארי גנסלר, כאות לאישור. הלא צייץ אתמול בחשבון הטוויטר שלו, "ההשקעה במטבעות קריפטו עלולה ליהיות מסוכנת והיא ללא ספק תנודתית. מספר פלרטפורמות מסחר על מטבעות דיגיטליים פשטו את הרגל או שאיבדו את ערכם".

המטבע עצמו, הביטקוין נסחר כעת בעלייה של כ-4% וב-46,513 דולר.

16:30

וול סטריט נפתחה כעת בירידות שערים. מדד הנאסד"ק יורד ב-0.7%, מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 יורדים ב-0.5%. 

ג’וניפר נטוורקס מזנקת ב-23% לאחר שלפי הוול סטריט ג’ורנל, HP  עומדת לרכוש את חברת רשתות התקשורת ב-13 מיליארד דולר, פרמיה של כ-30% על שווי השוק הנוכחי של הנרכשת. 

דומה שהשוק לא מתלהב מהעסקה ומפיל כעת את מניית HP.

15:11

חברת סמסונג פרסמה לפני זמן קצר אזהרת רווח לתוצאות הכספיות ברבעון האחרון של שנת 2023. החברה מדווחת על ירידה צפויה של 35% ברווח התפעולי ברבעון הרביעי של השנה, מתחת לתחזיות האנליסטים, לאור הביקוש החלש למוצרי החברה. סמסונג מעריכה כי הרווח התפעולי שלה ירד ל-2.8 טריליון וון (2.13 מיליארד דולר) בחודשים באוקטובר-דצמבר לעומת 4.31 טריליון וון שנה ברבעון המקביל התחזיות המוקדמות ציפו כי רווח החברה יעמוד על 3.7 טריליון וון.

14:27

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים לפי שעה בירידות שערים. הפוטסיה הבריטי יורד ב-0.1%, הדאקס משיל מערכו 0.5% והקאק הצרפתי יורד ב-0.4%.

יצרנית התרופות הספרדית גריפולס  צוללת בכ-27%, קודמים לאחר שקרן הגידור Gotham City Research טענה שיחסי החוב של החברה כפולים מאלה שדווחו רשמית על ידי החברה.

מנגד, חברת הכבלים הצרפתית נקסאנס  עולה ב-3.2% לאחר שקיבלה על מנייתה דירוג "קניה" מבנק ברנברג. 

12:10

המגמה מעורבת באירופה נמשכת. בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים לפי שעה בירידות שערים.

במסחר המוקדם בוול סטריט מניית אנבידיה  נסחרת בעליות קלות לאחר שזינקה אמש לשיא כל הזמנים. במקביל, טסלה , אפל , מיקרוסופט  אמזון   ומטא  נסחרות בירידות קלות.

בשוק הקריפטו, מחיר הביטקוין מזנק בכ-6.5% ונסחר בשיא של כשנתיים סביב רמה של 46,582 דולרים.

10:40

מגמה מעורבת באירופה. הדאקס הגרמני נסחר סביב רמות הבסיס, הקאק הצרפתי משיל מערכו 0.2% והפוטסי הבריטי מטפס ב-0.2%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עולים כעת ב-1% לאחר שאמש זינקו בכ-4% על רקע הצהרת סעודיה כי תפחית מחירים ללקוחותיה באסיה. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד כעת על 76.9 דולרים.

07:56

באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הניקיי מטפס ב-1.2% ונסחר בשיא של 33 שנים. ההנג סנג עולה ב-0.5%, בורסת שנגחאי יורדת ב-0.1% ומדד הקוספי משיל מערכו 0.2%.

הבוקר, החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בירידות קלות.

אמש בוול סטריט, המסחר ננעל במגמה חיובית. מדד הנאסד"ק זינק בכ-2.2%, הדאו ג'ונס טיפס ב-0.6% וה-S&P 500 עלה ב-1.4%. 

אנליסטים מהמרים נגדה: האם אפל בדרך לאבד את התואר "החברה הגדולה בעולם"  

מניית אנבידיה  קפצה בחדות ונסחרה בשיא כל הזמנים לאחר שענקית השבבים הכריזה על שלושה שבבים חדשים שצפויים להיטמע במחשבי PC או מחשבים ניידים בבית ובמשרד ודרכם ניתן להשתמש בכלי AI. שווי השוק של החברה עמד אמש (ב') על 1.27 טריליון דולר.

מדובר על שלושה כרטיסי מסך חדשים: RTX 4060 Super, RTX 4070 Ti Super ו-RTX 4080 Super - שמחירה נע בין 599 ל-999 דולר. לכרטיסים אלו יש "ליבות טנזור" נוספות שנועדו להריץ יישומי בינה מלאכותית על מחשבים ניידים. במקביל, אנבידיה צפויה לספק גם כרטיסים גרפיים במחשבים ניידים של חברות כמו Acer, Dell ולנובו.

חברות הספנות הגיעו להסכמים עם המורדים החות'ים בתימן במטרה למנוע תקיפות . כך דיווח אמש (ב') אתר ShippingWatch, שיושב בקופנהאגן מפי כמה מקורות במזרח התיכון. הדיווח התפרסם כיממה לאחר חשיפת גלובס אודות החלטת ענקית הספנות הסינית קוסקו להימנע מהגעה לנמלי ישראל. ייתכן כי היא אחת מבין אותן חברות.

עם זאת, ענקית הספנות מארסק כבר הבהירה רשמית כי אין בכוונתה להיכנס להסכם "מעבר בטוח" בים האדום. גם הענקית הגרמנית הפג לויד הכחישה מעורבות בהסכם עם החות'ים. בה בעת, בהמשך לחשיפת גלובס, פנו ShippingWatch לתגובות מקוסקו, וכן מ־CMA CGM ולא קיבלה תגובה.

בהמשך לדיווחים, מניית צים צללה בכ-6%. גם מניית מארסק ירדה בכ-6% ומניית הפג לויד השילה כ-11% מערכה. 

מובילאיי מול צים: איזו מניה יותר אטרקטיבית להשקעה?  

בשוק החוב האמריקאי הבוקר תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות בעליות קלות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת על 4.01%.

אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בבית ההשקעות מיטב, כתב בסקירתו השבועית כי "עליית התשואות לאחרונה, כמו גם הירידה קודם לכן, מגלמת שינוי בציפיות לריבית הפדרל ריזרב (הבנק המרכזי בארה"ב). השווקים ממתנים את התחזיות להורדה מואצת שלה, אך הן עדיין רחוקות מתחזית הפד".

מחירי הנפט נסחרים הבוקר בירידות קלות לאחר שאמש (ב') נסחרו בירידות של יותר מ-4%, לאחר שסעודיה הורידה את מחיריה עבור הלקוחות באסיה. הנפט האמריקאי WTI נסחר ב-70.5 דולר לחבית והנפט מסוג ברנט ב-76 דולר לחבית.

בגזרת המאקרו, הבוקר (ג') פורסמו נתוני האינפלציה ביפן. בקצב שנתי מדד המחירים לצרכן עמד בחודש דצמבר על 2.7% בהתאם לחודש הקודם.

בהמשך היום, צפויים להתפרסם נתוני הייצור התעשייתי בגרמניה ושיעור האבטלה בגוש האירו לחודש נובמבר. ביום חמישי צפויים להתפרסם נתוני האינפלציה בארה"ב כאשר על פי התחזיות המוקדמות, מדד המחירים לצרכן של חודש דצמבר צפוי לעלות ל-3.2% בקצב שנתי.