סוף עידן באיירון סורס: תומר בר-זאב והצוות המייסד עוזבים

החברה התמזגה עם ענקית הגיימינג יוניטי ב-2022 • אלא מאז ספגה מניית יוניטי ירידה דרמטית שהגיעה לשפל בחודש אוקטובר האחרון • בר-זאב, ששימש כמנכ״ל איירון סורס עד המיזוג, יעזוב את תפקידו וישמש רק כדירקטור בחברה החל מיולי

תומר בר זאב, נשיא יוניטי / צילום: יונתן בלום
תומר בר זאב, נשיא יוניטי / צילום: יונתן בלום

תחילת 2024 היא גם סוף עידן עבור מי שהיתה החברה הפרטית הצומחת והמכניסה ביותר במשך רוב שנות העשור הקודם. מייסדי איירון סורס, שהתמזגה עם ענקית הגיימינג יוניטי ב-2022, אישרו כי הם יעזבו את החברה בהדרגה לאחר תהליך של העברת מקל שתיארך כחצי שנה החל מהיום (רביעי). במקביל, נשיא יוניטי, תומר בר-זאב, ששימש כמנכ״ל איירון סורס עד המיזוג, יעזוב את תפקידו וישמש רק כדירקטור בחברה החל מחודש יולי, פחות משנתיים מיום המיזוג.

ענקית הגיימינג בסבב פיטורים שלישי בתוך שנה - הגדול ביותר עד כה 
● ההייטק הישראלי נמצא כבר 19 חודשים במשבר. האם המפנה יגיע ב-2024? 

בין המייסדים הנוספים שיעזבו: אייל מילרד, עומר קפלן, תמיר כרמי, ארנון חריש ואסף בן-עמי. רק בימים האחרונים אישרה יוניטי כי היא עומדת בפני מהלך פיטורים שיכלול כרבע מתוך 7,000 עובדי החברה. לפי לינקדאין, לאיירון סורס ויוניטי ישנם כ- 900 עובדים בישראל.

המיזוג של איירון סורס עם יוניטי הושלם בנובמבר 2022 שנה לאחר שהשלימה המנייה ירידה של 84%. מאז המיזוג המחיר כמעט ולא השתנה והוא נע סביב 20-30 דולר, וכעת לאחר הידיעות על התייעלות בחברה רושמת המנייה עלייה. מהבוקר עלתה מניית יוניטי ב- 7%.

עזיבת המנהלים הישראלים בחברה מגיעה בעיצומה של טלטלה ניהולית ועסקית שחווה יוניטי בחודשים האחרונים. בחודש ספטמבר האחרון עוררו שינויים בתמחור המוצרים שלה ביקורות מצד מעצבי משחקים שנסמכים על המנוע שלה, והמנכ״ל הותיק שלה, ג'ון ריקיטלו - שגם היה מאדריכלי המיזוג עם איירון סורס - עזב את תפקידו. במקומו מונה איש רד האט לשעבר ג'ים וויטהרסט שהחליט להשיק בחודש נובמבר האחרון תכנית ארגון מחדש לחברה, שזוכה לשבחים מצד האנליסטים. מאז תחילת המסחר אחר הצהריים עולה המנייה כבר ב- 6%.