מופע של צביעות והיתממות: האיום של שר החוץ האיראני

בשולי הפורום הכלכלי בדאבוס, שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבדולאהיאן, הכחיש את הטענות לפיהן הרפובליקה האסלאמית מסייעת למורדים החות'ים • עוד הוסיף שר החוץ האיראני כי "ארה"ב לא צריכה לקשור את גורלה בגורלו של נתניהו"

שר החוץ האיראני ''מתנער'' מהאיום החות׳י / צילום: Reuters, WANA NEWS AGENCY
שר החוץ האיראני ''מתנער'' מהאיום החות׳י / צילום: Reuters, WANA NEWS AGENCY

שר החוץ של איראן הזהיר את ארה"ב שלא "לקשור את גורלה" בגורלו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי תמיכתה המלאה של וושינגטון בישראל היא "שורש חוסר הביטחון באזור".

תמיכה נוספת מגרמניה: תספק תחמושת טנקים מדויקת לישראל ממאגרי הצבא שלה
הזהיר מפני אסון גרעיני באוקראינה. ואז הושלך לכלא רוסי ועונה

‎"ארה"ב לא צריכה, מר ביידן לא צריך לקשור את גורלם בגורלו של נתניהו", אמר שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר-עבדולאהיאן, ל-CNBC בשולי הפורום הכלכלי בדאבוס במופע של צביעות והיתממות. "שיתוף-הפעולה המלא של ביידן והבית הלבן עם בריונים כמו נתניהו בישראל הוא שורש חוסר הביטחון באזור", הוסיף. 

הבית הלבן לא הגיב לדברים. 

איראן רוצה שארה"ב "תפסיק את המלחמה בעזה", אמר אמיר-עבדולהיאן, והדגיש שהביטחון בים האדום חשוב למדינתו. הוא ביקש להכחיש את הטענות לפיהן הרפובליקה האסלאמית מסייעת למורדים החות'ים ששיבשו את הסחר העולמי בהתקפותיהם על כלי שיט מסחריים העוברים בים האדום. 

״תושבי תימן ומדינות אחרות באזור שמגנים על העם הפלסטיני פועלים על פי ניסיונם ודרך האינטרסים שלהם, והם לא מקבלים מאיתנו פקודות או הנחיות", היתמם.