ענקית הלואו קוסט Wizz Air הודיעה על חידוש הטיסות לישראל בחודש מרץ

Wizz Air מצטרפת לחברות תעופה נוספות שהודיעו כי יחזרו לטוס לארץ, כמו קבוצת לופטהנזה ו-וירג'ין אטלנטיק • לפי הודעת Wizz Air, היא מתכננת לטוס לשישה יעדים ולהפעיל לכל יעד 3 טיסות שבועיות

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo
מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

ענקית הלואו קוסט Wizz Air הודיעה על חידוש הטיסות לישראל מחודש מרץ הקרוב. לפי הודעת החברה, היא מתכננת לטוס לשישה יעדים ולהפעיל לכל יעד 3 טיסות שבועיות. היעדים השונים הם לונדון, רומא, קרקוב, בודפשט, בוקרשט וסופיה.

חוזר להתאושש: ענף התיירות רושם גידול של 45% במחזור המכירות השבועי 
ענפי התיירות והמסעדות נפגעו בצורה הקשה ביותר מאז פרוץ המלחמה 

החברה מצטרפת לחברות תעופה נוספות שהודיעו כי יחזרו לטוס לארץ, כמו קבוצת לופטהנזה, מקבוצות התעופה הגדולות בעולם, שהודיעה כי תשוב לטוס לישראל מהחודש. גם חברת וירג'ין אטלנטיק הודיעה כי תחדש את הטיסות שלה לישראל מלונדון בתאריך 17.3.24. החברות אייר אירופה, אייר סיישל, אייר פראנס, אמירייטס, בלו בירד ולוט צפויות להחזיר את הטיסות שלהן לישראל בשלושה חודשים הקרובים בתאריכים שונים.

ומי לא הפסיקה לטוס לישראל וממנה בימים אלה? כמובן, שלוש חברות התעופה הישראליות - אל על, ישראייר וארקיע. לפי מעקב "טיסות סודיות", החברות לא טסות לכלל היעדים כמו שבשגרה, ולדוגמה אל על השהתה את הקווים לשארם ולאיסטנבול בשל אזהרת מסע, את הקווים העונתיים לטוקיו, למרסיי ולדבלין וכן קווים חדשים להודו. צריך להזכיר כי בתקופה בה כלל החברות לא פעלו, אלו היו שלוש החברות המרכזיות שטסו מישראל ובחזרה.

החברות הזרות שטסות לישראל

חברות נוספות שטסות לישראל כרגע הן אתיופיאן איירליינס המפעילה טיסות לאדיס אבבה, אוזבקיסטן איירוייז המפעילה טיסות לטשרקנט, אוסטריאן איירליינס המפעילה טיסות לוינה, אזימוט המפעילה טיסות לרוסיה, אייגאן איירליינס המפעילה טיסות לאתונה, איתיחאד המפעילה טיסות לאבו דאבי, היי-סקיי המפעילה טיסות לקישינב, טארום שטסה לבוקרשט, לופטהנזה המפעילה טיסות לפרנקפורט ולמינכן, סוויס המפעילה טיסות לציריך, פליי דובאי המפעילה טיסות לדובאי ורד ווינגס המפעילה טיסות לרוסיה.

יחד עם זאת, רשימת החברות שעצרו טיסה לישראל ארוכה בהרבה ועומדת על למעלה מ-50 חברות. לפי מעקב "טיסות סודיות", אלה החברות שביטלו את הטיסות לארץ (לפי א'-ב'): אזרביג'ן איירליינס, איבריה, איזיג'ט, איטה, אייר אינדיה, אייר אירופה, אייר באלטיק, אייר מלטה, אייר סיישל, אייר סרביה, אייר פראנס, אייר קנדה, איסלנדאייר, אמירייטס, אמריקן איירלינס, אנטר אייר, בולגרייה אייר, בלו בירד, בראסלס איירליינס, בריטיש איירוויז, ג'אורג'יאן איירליינס, גאלף אייר, דלתא אייליינס, היינאן איירליינס, ווויולינג, טאפ אייר פורטוגל, טוס איירוויז, טורקיש איירליינס, טראנסאביה, יונייטד, לוט, נאוס, סאן אקספרס, סייפרוס איירוייז, סמארטווינג, פגסוס איירליינס, פינאייר, פליי וואן, קיי אל אם, קוריאן אייר, קתאי פסיפיק, ראיינאייר, רויאל ג'ורדניאן ורויאל אייר מארוק.

יניב לניס, מייסד "טיסות סודיות", אמר לגלובס כי "מדובר בבשורה צרכנית חיובית מאוד שתביא לירידה במחירי הטיסות לאירופה. Wizz Air מציעה מחירים תחרותיים מאד מתל אביב, כמו 50 דולר עבור כרטיס הלוך חזור וכ-100 דולר ללונדון. כולי תקווה שהמהלך יעודד גם חברות לואו קוסט נוספות לשוב לארץ בחודשים הקרובים".