חשד: עובד מועצה גנב 1.5 מיליון שקל. כך הוא עשה את זה

משטרת המחוז הצפוני בשיתוף רשות המסים חוקרות חשד כי עובד לשעבר במועצת טובא זנגריה גנב כ-1.5 מיליון שקל מהמועצה וביצע עבירות מס והלבנת הון • בין היתר נחקר חשד כי העובד דיווח על עובדים פיקטיביים, שאת שכרם העביר לבני משפחתו

צילום: דוברות משטרת ישראל
צילום: דוברות משטרת ישראל

עובד בכיר לשעבר ממועצת טובא זנגריה חשוד בגניבה של למעלה מ-1.5 מיליון שקל מהמועצה, תוך ניפוח שכרו האישי ודיווח על עובדים פיקטיביים, שאת שכרם העביר בין היתר לבני משפחתו.

במסגרת החקירה, המתנהלת על-ידי משטרת המחוז הצפוני, מחלק הונאה צפון, בשיתוף פקיד שומה חקירות חיפה ברשות המסים, נחקרים חשדות לביצוע עבירות הלבנת הון ועבירות מס של העובד הבכיר. 

בית הדין אישר: וולט תשלם 8.5 מיליון שקל בגין הפרת חוק התחרות
בגלל תקלה שגרמה לחיובי יתר: הפיצוי שתעניק חברת הקורקינטים ליים ללקוחות

החקירה נפתחה בעקבות מידע שהגיע מרואה חשבון חיצוני שמונה על-ידי משרד הפנים לערוך בדיקה מקיפה על התנהלות מועצת טובא זנגריה בדגש על שכר עובדי המועצה. מהחקירה עלה חשד כי במסגרת תפקידו של החשוד, הוא הוציא כספים במרמה מהמועצה מדי חודש, באמצעות ניפוח השכר החודשי שעל הבנק להעביר לחשבונו, בעוד שבדיווח רשימת המשכורות נרשם השכר האמיתי.

עוד עלה מהחקירה כי החשוד הכניס לרשימת מקבלי השכר עובדים פיקטיביים שהיו לרוב בני משפחתו, בעוד שלבנק הועברה הוראה חודשית להעביר לחשבונו של החשוד את המשכורת שלו בתוספת סכום המשכורות של העובדים הפיקטיביים. על-פי ממצאי החקירה עד כה, בין השנים 2016-2021 החשוד גנב כך למעלה מ-1.5 מיליון שקל.

השבוע החקירה הפכה לגלויה עם עיכובו של החשוד ובני משפחתו לחקירה, ביצוע חיפושים בביתו ובמשרדי המועצה. 

*** חזקת החפות: העובד לשעבר לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.