ורביט | בלעדי

ורביט שוקלת מיזוג עם ענקית התמלול 3Play

גולדמן זאקס מתכננת מהלך למיזוג שתי חברות התמלול שפועלות בשוק המאותגר באמצעות הבינה המלאכותית - טכנולוגיה שמשנה מן היסוד את האופן שבו מתבצעת עבודת תמלול • המיזוג עשוי להביא ליצירתה של חברה בעלת קצב הכנסות שנתי של כ- 130 מיליון דולר

משרדי ורביט / צילום: שלומי יוסף
משרדי ורביט / צילום: שלומי יוסף

חברת התמלול הישראלית ורביט (Verbit) שוקלת לבצע מהלך מיזוג עם ענקית התמלול האמריקאית מבוסטון 3Play Media, כך נודע לגלובס. המהלך צפוי להתנהל במשותף עם בית ההשקעות גולדמן זאקס, ובמסגרתו ימוזגו שתי החברות לחברה אחת שמייצרת קצב הכנסות שנתי (ARR) של 130 מיליון דולר ופועלת ברווחיות. מדובר בשתי חברות פרטיות בשוק שחווה שינוי מואץ בעקבות המעבר מתמלול המבוצע על ידי אדם לתמלול אוטומטי לחלוטין שמתבצע על ידי בינה מלאכותית. השוק חווה מיזוגים ורכישות ללא הפסקה, כאשר ורביט עצמה לקחה בו חלק על ידי כך שרכשה 7 חברות תמלול אמריקאיות בכ-100 מיליון דולר.

חדשות רעות מאפריקה: שיכון ובינוי תפחית יותר מ-150 מיליון שקל בגלל פיחות המטבע הניגרי
תעלומה בוול סטריט: מה הביא חברה ישראלית לזנק ב-30% בשבוע? 

3Play Media, לעומת זאת, הוערכה לפני יותר מעשור בשווי של כ-90 מיליון דולר, כך על פי אתר PitchBook. בשנת 2019 היא נמכרה בסכום לא ידוע על ידי ריברסייד פרטנרס, ולפי ההנחה מדובר במחיר נמוך יותר. ורביט, לעומתה, קיבלה בזמן סבב הענק שגייסה ב-2021 שווי של 2 מיליארד דולר. לאחר מסע רכישות שביצעה מאז היא מייצרת הכנסות שנתיות של 80 מיליון דולר, כך נודע לגלובס. בקופת ורביט 100 מיליון דולר ועוד קו אשראי לניצול בהיקף של 50 מיליון דולר.

תום ליבנה, מנכ״ל ורביט והיזם האחרון שנותר בחברה, צפוי לעזוב את תפקיד המנכ״ל עד סוף הרבעון, להפוך ליו"ר החברה ולהתמנות לשותף מנהל בקרן ״אורייזן״ (Oryzen) של יניב יעקובי, שהיתה הקרן הראשונה שהשקיעה בורביט. במקומו צפוי להתמנות מנכ״ל שכיר, אך ליבנה צפוי לשמור על חלקו בחברה שמוערך בכ-10% ממניותיה. החברה מצויה כעת בתקופה שבה עליה לקבל החלטות קשות על מנת לחתור לרווחיות, לאמץ טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית כחלק מציפיות השוק ואולי אף לגייס סיבוב הון נוסף. ככל הנראה היא צפויה לבצע תהליכי התייעלות עד סוף השנה. מהחברות טרם נתקבלה תגובה.