שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "הודעת מודי'ס אינה כוללת טיעונים כלכליים רציניים"

שר האוצר תקף את החלטת מודי'ס להוריד את דירוג האשראי של ישראל •"הכלכלה הישראלית חזקה בכל המדדים. ביכולתה לתמוך את כלל מאמצי המלחמה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מגיב היום (ש') להחלטת סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס אמש על הורדת הדירוג של ישראל, מציון של A1 לציון A2, על רקע השלכות מלחמת חרבות ברזל, והעמדת תחזית דירוג שלילית למדינה, המכוונת להורדה אפשרית נוספת בעתיד. 

שר האוצר אמר כי "הכלכלה הישראלית חזקה בכל המדדים. ביכולתה לתמוך את כלל מאמצי המלחמה, בחזית ובעורף, עד הניצחון שיושג בעזרת השם ובגבורת הלוחמים, ולחזור למסלול צמיחה מואץ.

שאלות ותשובות | התרחיש שמדאיג את מודי'ס והשלכות ההחלטה של חברת הדירוג על הכיס של כולנו
הכלכלן שמסביר: זו הסיבה שהפחתת הדירוג של מודי'ס הפתיעה לרעה

"חמאס-דאעש יצא לטבח הנורא בשמחת תורה במטרה לפגוע במדינת ישראל ובעם היהודי בנפש ובגוף ולהביא לחיסולם. חמאס לא ינצח אותנו, לא ביטחונית ולא כלכלית.

"הודעת מודי'ס על הורדת הדירוג אינה כוללת טיעונים כלכליים רציניים והיא מהווה כל כולה מניפסט פוליטי מבוסס תפיסת עולם גיאופוליטית פסימית ומופרכת, שמשקפת חוסר אמון בחוסנה הביטחוני והלאומי של ישראל, וככל הנראה גם חוסר אמון בצדקת דרכה מול אויביה. מודי'ס לא מסוגלת אפילו להגדיר בהודעתה את חמאס וחיזבאללה כארגוני טרור, ורומזת כי היתה נמנעת מהורדת הדירוג לו רק ישראל היתה מקבלת את מתווה ההתאבדות שמוצע לה על ידי גורמים בקהילה הבינלאומית לעצור את המלחמה ולהקים מדינת טרור ערבית בעזה וביהודה ושומרון.

"איננו יונקים את עוצמתנו הלאומית, הביטחונית, החברתית והכלכלית מאיך שופטים אותנו בעולם, אלא מאמונה עמוקה בצדקת הדרך, שנשענת על עבר מפואר של אלפי שנים ועל מחויבות לעתיד מפואר עוד יותר. גם הודעת מודי'ס לא תערער זאת ולא תחליש אותנו במלחמה על עצמאותנו וריבונותנו בארץ מולדתנו.

"אני מודה לחשב הכללי, לנגיד בנק ישראל וליתר אנשי המקצוע בכלכלה הישראלית על מאמציהם מול חברת הדירוג. יחד ננצח בע״ה ונמשיך להוביל את הכלכלה הישראלית באחריות ובשיקול דעת ולנווט אותה אל חוף מבטחים".