אבי זלדמן ימונה ליו"ר מזרחי טפחות

זלדמן מכהן בתפקיד דירקטור בבנק מאז 2015, והוא צפוי להכנס לתפקיד היו"ר ב-16 ביוני • זלדמן יחליף בתפקיד את משה וידמן, ואישור כניסתו לתפקיד תלויה בקבלת הסכמת המפקח על הבנקים

אבי זלדמן, ימונה ליו''ר מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר
אבי זלדמן, ימונה ליו''ר מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר

בנק מזרחי טפחות הודיע לפני שעה קלה (ב') כי אבי זלדמן נבחר לשמש בתפקיד יו"ר הבנק. זלדמן מכהן בתפקיד דירקטור בבנק מאז שנת 2015 וכהונתו תתחיל בעוד כארבעה חודשים ב-16 ביוני הקרוב. זלדמן יחליף בתפקיד את משה וידמן. אישור כהונתו של היו"ר החדש עדיין תלויה בקבלת הסכמת המפקח על הבנקים בבנק ישראל.

לזלדמן ניסיון עשיר בצמרת העסקית. בעברו הרחוק שימש בתפקיד מנכ"ל לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי, ובהמשך הוחלף בתפקיד זה על ידי ירון בלוך. בעברו שימש זלדמן במגוון תפקידים בקבוצת לאומי במשך מעל לארבעה עשורים.

זלדמן מונה בעבר גם לתפקיד יו"ר חברת האופנה פוקס, תפקיד בו הוא מכהן עד היום. הוא צבר ניסיון עשיר כדירקטור בגופים עסקיים רבים ומגוונים כמו פרטנר, אלקטרה צריכה וסופר פארם.

בין תפקידיו בדירקטוריון בנק מזרחי טפחות, נמנה זלדמן כחבר בועדת "אד-הוק" שהוקמה כדי לקלוט את בנק איגוד שנרכש ומוזג עם הבנק. זלדמן מחליף בתפקיד את משה וידמן המכהן בתפקיד יו"ר הבנק במשרה מלאה מאז ה-1 בדצמבר 2012. בהתאם לתנאי העסקתו (לפי הדוח הכספי לשנת 2022) הסתכמה עלות שכרו השנתית של וידמן ב-3.78 מיליון שקל והיא הורכבה משכר של 2.98 מיליון שקל והיתרה בהפרשות סוציאליות ובהטבות נוספות.