בגלל טעות כתיב בדוח: המניה שזינקה ב-60%

שגיאת כתיב שנפלה באחד הנתונים בדוח של חברת התחבורה השיתופית ליפט (Lyft) הובילה משקיעים לחשוב כי היא צפויה להרוויח משמעותית יותר ממה שצפוי לה • לאחר שסמנכ"ל הכספים של החברה ציין את הטעות, העלייה במניה במסחר המאוחר התמתנה לכ-16%

אפליקציית ליפט / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen
אפליקציית ליפט / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

מניית חברת התחבורה השיתופית ליפט (Lyft)  זינקה אתמול (ג') במסחר המאוחר בוול סטריט במעל 60%, לאחר שנפלה שגיאת כתיב בדוח הכספי האחרון שפרסמה.

השווי קפץ פי 5: החברה מהרצליה שעשתה סנסציה בוול סטריט
שוק המניות האמריקאי שובר שיאים, אך האם התמחור בו עובר את הגבול?

לפי הדוח שפרסמה החברה, ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) המתואם שלה כשיעור מההזמנות של ליפט צפוי להגיע ל-5%. בפועל, הוא צפוי לעמוד על 0.5% - פי עשר פחות ממה שנכתב בדוח. כך, השגיאה הובילה משקיעים לחשוב שהחברה תגרוף משמעותית יותר רווחים מאלו הצפויים לה.

סמנכ"ל הכספים של ליפט, ארין ברוור, ציין את השגיאה בנתון שפרסמה החברה בשיחת רווחים עם אנליסטים, לאחריה התמתנה העלייה במניית החברה לכ-16%.

התקלה האפילה על תוצאות חיוביות של החברה ברבעון הנוכחי, שדיווחה על הכנסות של 1.2 מיליארד דולר ועל צמיחה שנתית של 4%. החברה גם הצליחה לצמצם משמעותית את ההפסדים שלה, ודיווחה על הפסד נטו של 26.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 588 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2022.

לפי CNBC, החברה צופה שההכנסות שלה מהזמנות יעמדו על בין 3.5 ל-3.6 מיליארד דולר ברבעון הבא - מעל להערכות האנליסטים, שעומדות על 3.46 מיליארד דולר. כמו כן, החברה צופה שתצליח לייצר לראשונה תזרים מזומנים חופשי חיובי ב־2024.