שופרסל | בלעדי

דרמה בשופרסל: האחים אמיר צפויים למנות את עצמם ליו"ר ומנכ"ל לאחר השלמת ההשתלטות

צמד בעלי השליטה החדשים צפויים לשמש בתפקידים בהם החזיקו ברשת פרשמרקט שנמכרה לפז • האחים אמיר עשויים להציע ליו"ר איציק אברכהן ולמנכ"ל אורי וטרמן תפקידים ברשת

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

יממה לאחר סיכום העסקה לרכישת השליטה בשופרסל , האחים שלומי ויוסי אמיר כבר מתכננים את הצעדים הראשונים שיבצעו ברשת הגדולה בישראל לאחר השלמת העסקה - בעוד כשבועיים. ההערכה בשוק היא שבכוונת האחים "להפשיל שרוולים" ולהתמנות לתפקידי המפתח החברה - יוסי אמיר ישמש כיו"ר שופרסל ואילו שלומי אמיר ימונה לתפקיד המנכ"ל (בדומה לחלוקת התפקידים ביניהם ברשת פרשמרקט שמכרו השניים לפז).

מסע רכישות ואקזיט חלומי: הכירו את האחים אמיר, הבעלים המיועדים של שופרסל 
בנק ישראל רוצה לאפשר לגופים חוץ בנקאיים להציע פיקדונות 

מהלך שכזה, שניתן להניח שיקבל אור ירוק מהגופים המוסדיים המחזיקים ברשת, ידיח למעשה מתפקידיהם את היו"ר הנוכחי של שופרסל, איציק אברכהן והמנכ"ל שמינה לרשת, אורי וטרמן. ייתכן שלשניים הללו יוצעו תפקידים ניהוליים ברשת אך ספק אם ייענו להם בחיוב. בעבר, כשרכשו רשתות קמעונאיות בעת בנייתה של רשת פרשמרקט, הקפידו האחים אמיר לשלב את הבכירים שהגיעו איתן בתפקידי מפתח. בשופרסל השניים מעוניינים להכיר כל בורג ובורג בחברה, וגם לפגוש את העובדים מחוץ לקומת ההנהלה (שופרסל מעסיקה כמעט 17 אלף עובדים).

יש לציין כי עלות העסקתו של אברכהן (80% משרה) כפי שאושרה באוגוסט 2022, עמדה על 4.8 מיליון שקל לשנה. היא כוללת שכר בעלות של 2.3 מיליון שקל ותשלום מבוסס מניות בשווי של 2.5 מיליון שקל.  תנאי העסקתו של המנכ"ל וטרמן מסתכמים ב-4.3 מיליון שקל ומורכבים משכר 2.25 מיליון שקל, בונוס בגובה של עד מיליון שקל ותשלום מבוסס מניות בגובה של 1.05 מיליון שקל. לאברכהן יש בהסכם ההעסקה תקופת הודעה מוקדמת של שלושה חודשים ולוטרמן ארבעה.

מניית שופרסל זינקה ב-17% מאז הגשת ההצעה של האחים אמיר 

לפי תנאי העסקה שאיושרו הגופים המוסדיים ביום ג' השבוע, יעבירו להם האחים אמיר תשלום של 1.5 מיליארד שקל במזומן תמורת ב24.99% ממניות שופרסל. המוסדיים (הראל, הפניקס, מנורה, מגדל, כלל  ואלטשולר שחם) ימשיכו להחזיק בכ-40% ממניות שופרסל ומצפים מהאחים שיובילו להשבחת החזקותיהם ברשת, לאחר שנים של דשדוש בביצועיי המניה.

מניית שופרסל זינקה בכ-17% מאז הגשת ההצעה של האחים אמיר בשבוע שעבר ומשקפת לרשת שווי של 6 מיליארד שקל - הדומה למחיר העסקה. עם זאת בשלוש השנים האחרונות השיאו המניות תשואה שלילית של 12% ובטווח של 5 שנים רשמו ירידה של 2%.