תמיר אמר, מנכ"ל קבוצת חג'ג', פורש; הערכות: יתמודד על תפקיד מנכ"ל בזק

לגלובס נודע כי ההערכות הן שבכוונת אמר להתמודד על משרת מנכ"ל בזק, זאת לאחר שהמנכ"ל רן גוראון הודיע אתמול על פרישתו • אמר מגיע מעולם התקשורת, ובעברו שימש כמשנה למנכ"ל חברת הסלולר פרטנר וכן בתפקידי מפתח נוספים

תמיר אמר, מנכ''ל קבוצת חג'ג' הפורש / צילום: שלומי יוסף
תמיר אמר, מנכ''ל קבוצת חג'ג' הפורש / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל קבוצת חג'ג' נדל"ן , תמיר אמר, הודיע לחברה כי בכוונתו לסיים את תפקידו בחברה ב-24 באוגוסט הקרוב, קרי בעוד חצי שנה, זאת על-פי תקופת ההודעה המוקדמת שעליה התחייב בפני החברה. לגלובס נודע כי ההערכות הן שבכוונת אמר להתמודד על משרת מנכ"ל בזק, זאת לאחר שהמנכ"ל רן גוראון הודיע אתמול (א') על פרישתו מהתפקיד

עם 30 מיליון שקל בכיס: מה עומד מאחורי העזיבה החדשה בשוק ההון? 
הערכות בשוק: בתוך שבוע האחים אמיר ייכנסו לתפקידי מנכ"ל ויו"ר שופרסל

תמיר אמר הגיע מעולם התקשורת, ובעברו שימש בתפקיד המשנה למנכ"ל חברת הסלולר פרטנר וכן בתפקידי מפתח נוספים, בהם סמנכ"ל כספים וסמנכ"ל תשתיות פייבר בחברה. הוא צבר ניסיון רב ועשיר בתפקידי המפתח בעולם התקשורת, וככל הנראה ההזדמנות לכהן בראש חברת התקשורת הגדולה והוותיקה במשק קורצת לו במידה רבה.

בנוסף הוביל אמר בפרטנר, כמי שהיה אמון גם על הפיתוח העסקי, את החתימה על ההסכמים עם IBC וטאמרס ואת קבלת הרישיון לאספקת חשמל וירטואלי. כמו כן הוא הביא לרכישת החברות אייקונס וגטסייל.

אמר נבחר לעמוד בראש יזמית הנדל"ן קבוצת חג'ג' בשנת 2022. הוא החליף בתפקיד את רועי וישנוביצקי, לאחר שהאחרון התפטר מתפקידו. 

"תקופה מאתגרת" 

תמיר אמר מסר עם הודעתו על הפרישה: "אני מבקש להודות לבעלי השליטה, צחי ועידו חג'ג', לדירקטוריון הקבוצה ולעובדות ועובדי החברה על העבודה המשותפת בתקופה מאתגרת. אני בטוח שקבוצת חג'ג' תמשיך להיות מובילה בשוק הנדל"ן הישראלי. בחודשים הקרובים, אחרי העברה מסודרת של התפקיד, אצא לדרך חדשה. תודה רבה לכולם על הסיוע במשימות הרבות". 

בעלי השליטה בחברה, צחי ועידו חג'ג', הודו לו וציינו כי "תמיר הוביל את פעילות הקבוצה בתקופה מאתגרת, בסביבת ריבית גבוהה ואינפלציה עולה, וזאת תוך ביצור האיתנות הפיננסית של הקבוצה. בשם הדירקטוריון ועובדי החברה, אנו מודים לתמיר על עשייה זאת למען החברה. אחרי סיום תפקידו של תמיר, אנחנו נחזור לניהול החברה ונדבוק ביעדים הגבוהים שהצבנו לה לתקופה הקרובה, לרבות התפתחותה לאפיקים חדשים כפי שעשתה החברה לאחרונה. אנו מאחלים לתמיר הצלחה בהמשך הדרך". 

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת חג'ג', בניהולו של אמר, כי חתמה על מזכר הבנות להשקעה בחברת צים בהרי נדל"ן, הפועלת בתחום ההתחדשות העירונית ונמצאת בשליטת עדי צים (בעל השליטה בחברת האשראי החוץ-בנקאי אס.אר אקורד). צים בהרי עוסקת ביזום פרויקטים (בעיקר של התחדשות עירונית) למגורים, מסחר ומשרדים.

במסגרת אותה עסקה, שהיקפה הכולל 81 מיליון שקל, קיבלה חג'ג' אופציה למשך 30 יום להשקיע 56 מיליון שקל כנגד הקצאה של 30% ממניות צים בהרי, השקעה שתקנה לה שליטה משותפת לצד עדי צים. בד-בבד תשקיע חג'ג' 25 מיליון שקל כנגד 20% מפרויקט התחדשות עירנית בפתח תקווה של צים בהרי. בהמשך תוכל קבוצת אחים חג'ג' להגדיל את החזקותיה בצים בהרי, אם תממש אופציה נוספת לרכוש מניות שיגדילו את חלקה לעד 50%.