מידיו של אוליגרך: ואלרי קוגן מוכר פנטהאוז על הטיילת בתל אביב, ותג המחיר גבוה במיוחד

קוגן מוכר את הפנטהאוז, הממוקם בטיילת הרברט סמואל בת"א, בכ-120 מיליון שקל • כבר ב־2020 הוצע הפנטהאוז למכירה תמורת כ־65 מיליון דולר - כפול מהמחיר בו הוא צפוי להימכר כעת • הפנטהאוז משתרע על קומה שלמה בגודל של 1,087 מ"ר וכולל, בין היתר, ריבוי של אביזרים מוזהבים ברמות גבוהות ורצפת שיש בגימור של עבודת יד

הפנטהאוז מבפנים / צילום: ערוץ היוטיוב הרשמי של Sotheby's
הפנטהאוז מבפנים / צילום: ערוץ היוטיוב הרשמי של Sotheby's

האוליגרך ואלרי קוגן מוכר את הפנטהאוז שלו בטיילת הרברט סמואל בתל אביב בסכום המוערך ב-120 מיליון שקל. הרוכש הוא תושב חוץ, ולגלובס נודע כי הסכום כולל רכיב של מחיר הדירה ורכיב נוסף של הריהוט. לדברי סוכנות סות'ביס בישראל, אשר משווקת את הנכס, העסקה טרם נחתמה, אך נמצאת בשלבי סיום. ככל שתיחתם, מדובר באחת העסקאות היקרות ביותר שיתבצעו בישראל.

יזם הנדל"ן מוכר את הפנטהאוז במגדל רמז בתל אביב תמורת 47 מיליון שקל
עסקאות של 9 ספרות: "בקרוב 200 מיליון דולר יהיו ה־100 מיליון דולר החדש"
בית המגורים היקר ביותר באמריקה מגיע לשוק עם תג מחיר של 295 מיליון דולר

מדובר בדירה מיוחדת, אשר נמצאת בקומה ה-23 במגדל SEA ONE, אותו הקימו חברת אורנים ואלקטרה בתחילת העשור הקודם, בין הרחובות הרברט סמואל, הירקון, זרובבל ועזרא הסופר. מדובר באחד ממגדלי המגה־יוקרה הראשונים בסמוך לקו החוף של תל אביב, שיועדו בעיקר לתושבי חוץ.

הבניין בטיילת הרברט סמואל בתל אביב / צילום: Shutterstock
 הבניין בטיילת הרברט סמואל בתל אביב / צילום: Shutterstock

קוגן הוא דמות עלומה, יחסית לאוליגרכים כמו רומן אברמוביץ'. הוא מבעלי נמל התעופה הבין־לאומי דומודדובו, מהגדולים ברוסיה, שמשרת את מוסקבה. קוגן הגיח ארצה ב-2008, ונודע אז בזכות רכישת חמש וילות צמודות בשטח כולל של 11.5 דונם בקיסריה, תמורת 64 מיליון שקל. קוגן הרס את הווילות ובנה במקומן טירת ענק בת יותר מ-3,000 מ"ר בנוי.

בשנה שלאחר מכן, רכש קוגן את דירת הפנטהאוז ב-SEA ONE. הפנטהאוז עצמו מהווה איחוד של חמש דירות, והוא משתרע על קומה שלמה בגודל של 1,087 מ"ר. קוגן, שרכש אותו לפני כ-15 שנים, שילם עליו 110 מיליון שקל, כאשר נכון לאותו זמן, מדובר היה בדירה היקרה ביותר בארץ.

המחיר המבוקש לפנטהאוז עמד בהתחלה על 65 מיליון דולר

לאחר מכן, השקיע קוגן עשרות מיליוני שקלים נוספים בתכנון ובעיצוב הדירה. אלמנטים כמו רצפת שיש בגימור של עבודת יד; ריהוט איטלקי שיובא במיוחד; ריבוי של אביזרים מוזהבים ברמות גבוהות; עמודים יווניים עם כותרות קורניתיות; נברשות מעוטרות באבני סברובסקי וארבע סוויטות מפוארות ייחדו מאוד את הדירה הזו.

קוגן הציע למכירה את שני הנכסים המגה־יוקרתיים שלו החל מ-2020. המחיר המקורי של האחוזה בקיסריה הגיע ל-258 מיליון דולר, ואילו זה של הפנטהאוז - ל-65 מיליון דולר. אולם, עם הזמן, הבין שמדובר ברמות מחיר שחורגות מכל נורמה ישראלית מקובלת, אפילו על נכסים מגה־יוקרתיים, והוא נאלץ להוריד את המחירים המבוקשים.

המחיר הנדון על הפנטהאוז בימים אלה מגיע ל-33 מיליון דולר - כלומר, כמחצית מהסכום הראשוני שקוגן רצה על הדירה. על־פי הערכות שהגיעו לגלובס, המחיר האמיתי נמוך יותר, שכן רכיב הדירה פוצל ממחיר הריהוט, כך שבסופו של דבר, גם המחיר הנומינלי של הנכס צפוי להיות הפסדי לקוגן. כמו כן, המחיר המבוקש על האחוזה בקיסריה הגיע ל-89.9 מיליון דולר.

מסותבי'ס ישראל נדל"ן נמסר: "המכירה טרם נסגרה סופית מבחינת כל הצדדים המעורבים בה, כך שכל דיון בה בשלב זה יהיה מיותר. נשמח לשתף בפרטים ברגע שיהיו רלוונטיים, תוך שמירה מקסימלית על פרטיות לקוחות החברה".