נאייקס הודיעה על תמחור ההנפקה המשנית בנאסד"ק: ככה הגיבה המניה

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • סטרטסיס זינקה בכ-8% לאחר הדוחות אך בשישי מנייתה נחלשה מעט • חברת האוטוטק, ארבה רובוטיקס, השלימה את שלב הקדם-ייצור של השבבים שלה וצופה האצה בייצור במהלך 2024 • ונאייקס, שהודיעה במהלך השבוע שעבר על רכישת חברה בברזיל ועל הנפקה משנית בנאסד"ק, הודיעה בסוף השבוע על תמחור ההנפקה

יואב זייף, מנכ''ל סטרטסיס / צילום: סטרטסיס
יואב זייף, מנכ''ל סטרטסיס / צילום: סטרטסיס

ביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט בירידות קלות, לאחר עליות קלות ביום חמישי. המדדים המובילים סיכמו שבוע מסחר שלילי, עם ירידות של 0.3%-1.2%. אלו המניות הישראליות שבלטו במסחר בסוף השבוע.

גולדמן זאקס הכתיר את 11 הכוכבות החדשות של שוקי המניות. אלה הן 
בירה, ביטוח ומלונות: המניות המבטיחות באירופה לפי בנק אוף אמריקה 

סטרטסיס עלתה לאחר הדוחות

חברת הדפסות התלת ממד סטרטסיס  פרסמה ביום חמישי דוחות, ומנייתה עלתה ב-7.9%. ביום שישי המניה נחלשה מעט, למחיר שמשקף לחברה שווי שוק של 866 מיליון דולר.

סטרטסיס, בניהולו של ד"ר יואב זייף, דיווחה על הכנסות של 628 מיליון דולר ב-2023, ירידה של 3.7% לעומת 2022. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) ההפסד הנקי השנתי הסתכם ב-123 מיליון דולר, גבוה מההפסד ב-2022 שהיה 29 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, סטרטסיס רשמה רווח נקי שנתי של 7.7 מיליון דולר שהם 11 סנט למניה.

לפי תחזית החברה, ב-2024 היא תרשום הפסד נקי GAAP של 72-88 מיליון דולר, ורווח נקי Non-GAAP של 9-14 מיליון דולר, שהם 12-19 סנט למניה.

זייף מסר: "המשכנו לבדל את עצמנו בשנת 2023 ורשמנו רבעון עשירי ברציפות של רווחיות מתואמת. הצגנו גידול של 1.3% בהכנסות לשנה כולה בנטרול פעילויות שנמכרו, למרות התנאים המאתגרים לכל אורך הדרך עבור לקוחותינו. הכנסות הרבעון הרביעי התבססו על שיא נוסף במכירות של חומרים מתכלים". לדברי זייף, ככל שהתנאים המאקרו-כלכליים מתייצבים, והאילוצים על השקעות בציוד יפחתו, "אנו מאמינים שהביקוש למוצרים המובילים שלנו ייפתח ויניע את השלב הבא של צמיחה גבוהה במיוחד ורווחיות מוגדלת עבור החברה".

סטרטסיס ציינה שהדירקטוריון ממשיך בתהליך האסטרטגי שלו. כזכור, לאחר שבעלי המניות דחו את הצעת החברה להתמזג עם דסקטופ מטאל מארה"ב בשנה שעברה, החברה הודיעה שתבחן את כל החלופות האסטרטגיות שעומדות בפניה. בשנה שעברה שתי חברות ניסו לרכוש את סטרטסיס - 3D Systems מארה"ב וננו דיימנשן מישראל.

ארבה רובוטיקס ירדה ואז התאוששה חלקית

עוד חברה שפרסמה דוחות היא חברת האוטוטק ארבה רובוטיקס , שהקים ומנהל קובי מרנקו. החברה, ספקית של שבב לרדארי הדמיה לרכב, נמצאת בשלב של תחילת הכנסות, ולפי הדיווח היא השלימה את שלב הקדם-ייצור של השבבים שלה וצופה האצה בייצור במהלך 2024. מניית ארבה נפלה בסוף השבוע ב-ב-9.3%, לאחר שביום חמישי צנחה ב-19.6% ואז התאוששה חלקית ביום שישי עם עלייה של 5.8%.

ברבעון האחרון של 2023 ההכנסות הסתכמו ב-347 אלף דולר, ובסיכום שנתי הן הגיעו ל-1.47 מיליון דולר, כך שברבעון נרשמה עלייה אך בשנה כולה ההכנסות ירדו לעומת שנה קודמת. ארבה רשמה הפסד נקי שנתי של 43.5 מיליון דולר (מתוכם 9.3 מיליון דולר ברבעון האחרון) וה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי אך נרשם שיפור לעומת 2022, והוא הסתכם ב-32.5 מיליון דולר. בסוף השנה היו לארבה בקופה 44 מיליון דולר.

החברה מצפה להשיג השנה הכנסות דומות ל-2023 ולצמוח בהכנסות ב-2025. במחצית השנייה של 2024 היא מצפה להגיע לייצור מלא. ה-EBITDA השנתי יהיה עדיין שלילי וינוע בין 30-36 מיליון דולר.

המייסד והמנכ"ל מרנקו מסר כי החברה גאה בהישגים שלה ב-2023 וכי למרות עיכובים שהובילו להארכת זמני ההחלטה, שותפי ה-OEM של ארבה מביעים התלהבות בנוגע לפתרונות שלה. לדבריו, החברה תודיע השנה על עוד זכיות בלקוחות חדשים.

ארבה נסחרת בנאסד"ק בשווי 128 מיליון דולר, כשנתיים וחצי לאחר שהשלימה מיזוג ל-SPAC בשווי של כחצי מיליארד דולר.

נאייקס מגייסת 55.4 מיליון דולר

חברת הפינטק נאייקס , שהודיעה במהלך השבוע שעבר על רכישת חברה בברזיל ב-22 מיליון דולר ועל הנפקה משנית בנאסד"ק, הודיעה בסוף השבוע על תמחור ההנפקה. מחיר המניה בהנפקה נקבע על 26 דולר, ומחיר מניית נאייקס ננעל ביום שישי ב-26.7 דולר, זהה למחיר לפני הדיווח על ההנפקה הצפויה.

במסגרת ההנפקה, החברה מגייסת לקופתה 55.4 מיליון דולר, ושלושה בכירים בחברה - המנכ"ל יאיר נחמד, מנהל הטכנולוגיה הראשי דוד בן-אבי והדירקטור אמיר נחמד - מוכרים מניות בתמורה כוללת של 26 מיליון דולר.

לחתמים בהנפקה ניתנת האופציה לרכוש תוך 30 יום עוד כ-470 אלף מניות, כך שהיקף ההנפקה עשוי לגדול בכ-12.2 מיליון דולר. החתמים בהנפקה היו ברקליס ו-UBS ולצידם אופנהיימר, וויליאם בלייר וסטיפל. הפניקס חיתום ואקטיב חיתום שימשו כמפיצי ההנפקה למשקיעים המוסדיים בישראל, ומשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן ייעץ לחברה בהנפקה.

נאייקס הונפקה לראשונה בת"א ב-2021 בשווי של כ-930 מיליון דולר, שדומה לשוויה כיום. לאחר כשנה וחצי הצטרפה למסחר גם בנאסד"ק, ברישום למסחר שלא כלל הנפקה או גיוס. החברה מספקת פתרונות תשלום עבור מפעילי מכונות אוטומטיות.