ותודה לביטקוין: המניה בבורסת תל אביב שזינקה ב-271% בתוך שבוע

שווי השוק הנוכחי של טקטונה עומד על כ-170 מיליון שקל, עלייה של יותר מ-100 מיליון שקל בתוך שבוע • בשבוע שעבר פרסמה את התוצאות הכספיות לסיכום שנת 2023, שמהן עלה כי עברה לרווח של 700 אלף דולר בסיכום אותה שנה

יו''ר טקטונה, יריב גילת / צילום: יח''צ
יו''ר טקטונה, יריב גילת / צילום: יח''צ

עבר כמעט שבוע מאז שפרסמה חברת טקטונה  התל אביבית את התוצאות הכספיות שלה, והמניה שלה השלימה עלייה של 271%. גם אתמול (א') היה זה יום נוסף של עליות חדות בשיעור של כמעט 60% במחיר המניה. הבוקר, המגמה ממשיכה עם זינוק של מעל 10% ושווי השוק הנוכחי של החברה עומד כבר על כ-170 מיליון שקל, עלייה של יותר מ-100 מיליון שקל בתוך שבוע. לזינוקים כאלה במחירי המניות יכול להיות, כך נראה, "חשוד מיידי" אחד בימים אלה והוא המטבע הדיגיטלי - ביטקוין. 

בעוד 40 יום זה קורה: האירוע שכל תעשיית הקריפטו מחכה לו
"כבר לא צריך לעבוד": הצעירים שקנו ביטקוין והפכו למיליונרים
"כולם קונים ביטקוין": כך תיחשפו למטבע שזינק ב-250% בתוך שנה אחת

טקטונה שבעל המניות הגדולה שלה (17.9%) יריב גילת מכהן בתפקיד היו"ר, והמנכ"ל שלה הוא יוסי ברנע, עוסקת בתחום המטבעות הדיגיטליים במספר דרכים. ביום שני שעבר פרסמה את התוצאות הכספיות לסיכום שנת 2023 שמהן עלה כי עברה לרווח של 700 אלף דולר בסיכום אותה שנה, לאחר הפסד של 11.2 מיליון דולר שנה קודם לכן.

"נהנים מהעליות במחיר הביטקוין"

"אנחנו נהנים באופן מאוד משמעותי מהעליות במחירו של הביטקוין, לצד מטבעות דיגיטליים נוספים שיש לנו חשיפה אליהם", הסביר בשבוע שעבר המנכ"ל ברנע בשיחה עם גלובס. לדבריו, "מימשנו גם חלק מהמטבעות, ועלינו בחשיפה לביטקוין. אנחנו גם מושקעים בקרן הון סיכום בתחום (LAO)". ואכן עם סיכום שנת 2023, ציינה החברה בדוחות הכספיים ששוויו של תיק הנכסים הדיגיטליים שלה צמח ל-8.9 מיליון דולר, וכי הוא במידה רבה מגיב לזינוק במחיר הביטקוין ובמטבעות דיגיטליים אחרים. יום למחרת הודיעה טקטונה גם כי קיבלה רישיון למסחר במטבעות דיגיטליים מרשות שוק ההון. 

מחירו של הביטקוין מעט "נרגע" והוא עומד כיום על כ-68 אלף דולרים, לאחר שכבר נגע בתג מחיר של 73 אלף דולרים בשבוע שעבר. לפי מחירו הנוכחי זינק המטבע הדיגיטלי ב-54% מתחילת שנת 2024 וב-148% בתוך שנה. הוא עדיין משייט קרוב לרמות השיא שאותן רשם בשבוע שעבר. מניית טקטונה עלתה גם בשיעור מטאורי בשנה החולפת עם הנסיקה במחיר הביטקוין. היא טיפסה ב-426%, אך בשלוש השנים האחרונות עדיין מופסדת בכ-66% מערכה.

באשר לטקטונה, בסיכום השנה שעברה הציגה החברה עלייה של 43% בהכנסות, שהסתכמו ב־4 מיליון דולר. הסיבה לזינוק נבעה ממימוש נכסי קריפטו ומעליית ערכם של הנכסים שנותרו בחברה והשקעות בפרויקטי בלוקצ'יין. העלייה בשווי המטבעות הדיגיטליים שברשותה הובילה את טקטונה לרשום רווח מעליית ערכם של כ־703 אלף דולר, למול הפסד של 4.8 מיליון דולר בשנת 2022. 

רואי החשבון של החברה ציינו בדוחות הכספיים לסיכום שנת 2023 כי הנכסים הקריפטוגרפיים של טקטונה מהווים חלק מהותי מסך הנכסים בדוחות הכספיים המאוחדים ולכן לצורך הכנת הדוחות הם פיתחו כלי זיהוי מיוחדים, שבאמצעותם בדקו והשיגו "ראיות ברשתות הבלוקצ'יין", לגבי קיומם של נכסי החברה.