אחרי השפל, מניית יצרנית השבבים טאואר שוב עולה. לאן היא תוכל לטפס

אנליסטים מעריכים כי מניית יצרנית השבבים מישראל עשויה לטפס בעוד 20% עד 37% • המנכ"ל ראסל אלוואנגר בכנס בת"א: "לא אפרוש עד שאהיה תשוש וחלש כל־כך שהדירקטוריון ייפטר ממני"

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי
ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל יצרנית השבבים הישראלית טאואר  ממגדל העמק, נשמע מרוצה השבוע בכנס המשקיעים הראשון שקיימה החברה מאז ביטול עסקת הרכישה בידי אינטל . זאת תוך שהוא מציג את החזון של החברה לשנים הקרובות וחוזר על התחזית להכנסות של 2.66 מיליארד דולר בשנה, מתישהו בעתיד. אלוואנגר אמנם לא נקב בתאריך מדויק להשגת היעד - אבל האנליסטים בשוק מעריכים שמדובר על שנת 2028. לשם השוואה, בשנה האחרונה רשמה טאואר הכנסות של 1.42 מיליארד דולר.

שתי ענקיות סייבר ישראליות מתכוננות להנפקה בניו יורק 
אינטל מקציבה 100 מיליארד דולר כדי לחזק את ייצור השבבים בארה"ב 
המגבלה שמסעירה את שוק הפנסיה: למה הרגולטור שם סוף לטרנד הנאסד"ק

כשמנכ"ל טאואר דיבר בכנס, שנערך בבורסה בתל אביב, על כך שטאואר כבשה עד כה שתי פסגות ומכוונת לפסגה הבאה, הוא גייס לטובת חזונו ציטוטים מ"אליסה בארץ הפלאות" ומכתבי ויליאם שייקספיר. הוא חזר וסיפר שהתלבט אם להישאר בחברה יותר משנה או שנתיים אחרי רכישתה על ידי אינטל והצהיר כי כעת, כשהגיע לגיל 69 ואחרי ביטול הרכישה, הוא קיבל החלטה יחד עם משפחתו, לפיה הוא מתכנן להישאר מנכ"ל טאואר כל עוד יוכל להמשיך בכך. "אני לא אפרוש עד שאהיה תשוש וחלש כל־כך שהדירקטוריון ייפטר ממני", הצהיר. זאת לדבריו מכיוון שהמורשת שלו היא חברת טאואר, שבאמצעותה הוא הצליח לייצר "כל־כך הרבה ערך, לעזור לאנשים ולהטביע את חותמי בחייהם", הסביר למשקיעים שנכחו בכנס בבורסה בתל אביב.

אינטל הודיעה בתחילת 2022 כי תרכוש את טאואר תמורת 5.4 מיליארד דולר (53 דולר למניה) - פרמיה של כ-60% על מחיר השוק באותו זמן. מניית טאואר הגיבה בזינוק של 40% ביום הדיווח, אלא שבהמשך צנחה בעשרות אחוזים על רקע חששות גוברים מביטול העסקה. ואכן באוגוסט 2023 נסוגה אינטל מהעסקה, לאחר שלא התקבל האישור הרגולטורי מסין.

לאן המניה עוד יכולה להגיע

מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, ועל רקע התאוששות מסוימת בתעשיית השבבים, מניית טאואר תיקנה ועלתה מהשפל שנרשם באוקטובר בכ-40%, ונסחרת כעת שוב במחיר דומה לזה שבו הייתה ערב העסקה (המשקף לחברה שווי של 3.6 מיליארד דולר). בשל כך, המשקיעים התעניינו בעיקר בתוכניות החברה להמשך ותהו האם יש למניה עוד לאן לעלות.

שלושה אנליסטים שהשתתפו בכנס מספקים בשיחה עם גלובס תשובה ברורה: המניה שנסחרת כעת במחיר של 32.8 דולר צריכה לטפס ביותר מ-20% מבחינתם, לרמה של 40 דולר. אחד אף הציב מחיר יעד של 45 דולר, כלומר עלייה של כ-37%.

בטאואר דיברו על שני מנועי צמיחה שצפויים לשמש אותה בשנים הקרובות - פתיחת מפעל באיטליה שעתיד להערכתה להתחיל לייצר הכנסות במחצית השנייה השנה, ושיתוף פעולה עם אינטל, שהוכרז כחודש אחרי ביטול העסקה ביניהן אשתקד, שבמסגרתו חטיבת קבלנות הייצור של אינטל תספק לטאואר שירותי ייצור ותאפשר לה להכפיל את יכולת ייצור השבבים בעלות יחסית נמוכה.

"שנת 2024 תהיה שנת מעבר, ולאחר מכן יצמחו הכנסות טאואר בשיעור שנתי ממוצע של 16%. הרווח הנקי המתוקנן יצמח בשיעור שנתי ממוצע של 27%", אומר האנליסט שי זיגלמן מבנק הפועלים, תוך שהוא מעריך שהמפעל באיטליה ייצר כבר בשנה הבאה הכנסות של 100 מיליון דולר. לדבריו, בשנת 2025 צפויה "התאוששות בביקושים, בעיקר לשבבי תקשורת לסמארטפונים, לשבבי הספק לניהול מתח חשמלי, ולשבבים הקשורים ליישומי בינה מלאכותית".

סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר בבית ההשקעות אופנהיימר, הוסיף כי "טאואר מתומחרת בדיסקאונט עמוק ביחס לחברות אחרות בתחומה. מכפיל הרווח שלה לשנה הבאה הוא פחות מ-14, לעומת 29 בקרב חברות אחרות". הסיבה לדעתו היא ש"בשוקי חו"ל לא מספיק מכירים את החברה, שמתמחה בייצור שבבים אנלוגיים (להבדיל משבבים דיגיטליים), ולכן משווים אותה לחברות שפועלות בתחום הדיגיטלי. המפעל באיטליה והשת"פ עם אינטל יבואו לידי ביטוי בשנתיים הבאות, ובהחלט ייתכן שהמניה תעלה עוד קודם".

נוכחות חזקה באסיה ולקוחות מסין

גם סבינה לוי, מנהלת מחלקת המחקר של לידר שוקי הון, אופטימית ואומרת כי "טאואר עשויה לפעול להמשך העמקת דריסת הרגל באסיה. כבר כיום היא פועלת בפריסה גיאוגרפית רחבה שמספקת לה גמישות עסקית משמעותית. המכירות לארה"ב מהוות כ-46% מהכנסותיה, ביפן כ-17%, אסיה כ-27% ואירופה כ-10%. אנו מעריכים כי המכירות לאסיה כוללות נתח הכנסות נכבד מחברות סיניות. כמו כן, החברה מייעדת כ-40% מקיבולת הייצור של המתקן החדש באיטליה לשוק הסיני (רכב, מובייל ועוד)".

בתקופה האחרונה פורסם כי טאואר מעוניינת להקים מפעל בהודו. בחברה עדיין מכחישים זאת, אך אלוואנגר ציין כי נפגש עם שר האלקטרוניקה ומערכות המידע של הודו, וכי המדינה נותנת מענקי תמרוץ (כלומר מממנת) של עד 75% מעלות הקמת מפעל, ו"זה די טוב, אני לא מכיר מדינות שמציעות היקף כזה של מימון. ככל שזה יהיה הגיוני מבחינתנו להתקדם, אולי יקרה שם משהו". עוד אמר בנושא כי הקמת מפעל נוסף בהיקף כספי גדול (על פי הפרסומים - כ-8 מיליארד דולר) היא בהחלט משהו ש"נמצא על השולחן לטווח הארוך".