הסטארט-אפ שמציע משלוחים מדלת לדלת במחיר מוזל

סטארט־אפ השילוח הבינלאומי Shipper Global, המאפשר שליחת חבילות מדלת לדלת בלחיצת כפתור לצרכנים פרטיים ועסקים קטנים־בינוניים, משיק גרסת פיילוט בישראל שתפעל באמצעות אפליקציה ייעודית • המטרה: להפוך את תהליך המשלוחים לפשוט כמו הזמנה מוולט

עמיר דמרי, מנכ''ל Shipper / צילום: יח''צ Shipper
עמיר דמרי, מנכ''ל Shipper / צילום: יח''צ Shipper

סטארט־אפ השילוח הבינלאומי Shipper Global, המאפשר שליחת חבילות מדלת לדלת בלחיצת כפתור לצרכנים פרטיים ועסקים קטנים־בינוניים, משיק גרסת פיילוט בישראל שתפעל באמצעות אפליקציה ייעודית. המטרה, כך לפי החברה: להפוך את תהליך המשלוחים לפשוט כמו הזמנה מוולט.

אתרי הקניות הבינלאומיים רושמים התחזקות על חשבון הישראלים
הישראלים חזרו לתכנן חופשות: מה הסעיף שמקפיץ את מחירי הטיסות?
ההובלה של אדידס, הנקמה של נייקי: מאחורי הקלעים של התחרות העזה

המערכת של Shipper Global מתממשקת עם מערכות חברות שילוח בינלאומיות וחברות לוגיסטיקה מקומיות, כשבעת הכנסת ערי המוצא והיעד מתקבלות שלוש הצעות מחיר המתוקצבות לפי דחיפות המשלוח.

בחברה מסבירים כי התמחור ניתן לכלל המזמינים כאילו היו מנויי פרימיום - כלומר מחיר השמור לרוב למנויי חברות השילוח. המוצר פונה לצרכנים בפלטפורמות B2C ,C2C, B2B, SMB ומסחר אלקטרוני, והלקוחות נעים ממוצ'ילרים שמעוניינים לשלוח פסל מנפאל לארץ ועד בעלי עסקים שמעוניינים לשלוח מוצרים לשווקים בחו"ל. הפיילוט הישראלי מתקיים לקראת פיתוח המוצר ושיווקו בשוק הבינלאומי.

"הלקוח שולט באירוע"

שיפר הוקמה על־ידי היזם ואיש העסקים עמיר דמרי, הבעלים והמנכ"ל של קבוצת סיגמאי, שגם השקיע בחברה כמיליון דולר, ואליו הצטרף כשותף היזם סלבה גירין, המשמש כ־CTO. החברה מעסיקה 15 עובדים, ומשרדיה ממוקמים באזור.

"כיום כמעט בכל תחום ניתן להזמין שירותים בקלות ובמהירות דרך אפליקציה - טיסות, בתי מלון, מוניות וארוחות - אך עולם משלוח החברות נותר מאחור, בידיהן הבלעדיות של חברות שילוח מקצועיות, ובמחיר וטכנולוגיה שאינם נגישים לכולם", אומר דמרי. "פיתחנו את Shipper Global כפתרון טכנולוגי שמנגיש לכל אחד את היכולת לשלוח ולקבל חבילות מכל מקום לכל מקום, ללא המתנה בדואר או תלות בחברות שילוח".

הרעיון להקמת החברה נולד כשדמרי ראה בחורות מסתובבות ברחבי ניו יורק על נעלי עקב ונושאות חבילות. "לאחר בירור, הבנתי שאין למשרדים אפשרות להזמין שליחות, מפני שחברות השילוח הגדולות לא נותנות מענה למי שלא מייצר מחזור שליחויות של 3,000 דולר בחודש. החלטתי ליצור מצב שבו אני הלקוח, ותחתיי נחתמים החוזים עם החברות. בקליק אחד, הלקוח מקבל, כמו בסקייסקנר, את כל האופציות הרלוונטיות, כך שהוא יכול לראות מי זול ומהיר יותר. התוצאה היא פערים של 80%-50% ממחיר רגיל שלקוח קצה יכול לקבל".

החברה מספקת גם שירות משלוחים לאנשים ששכחו חפצים במלון, לפי דמרי, במחיר זול יותר משירות המשלוחים שמציע המלון. "שילוח כזה יכול לעלות 150 דולר, אבל אם הלקוח שולט באירוע, השליח יכול לעלות 15-35 דולר".

האפליקציה פעילה כבר כחצי שנה, ודמרי מספר כי יצר קשר עם ספקים ישראלים, ביניהם יאנגו, גט טקסי ו-DHL. לדבריו, החברה מסתפקת בעמלה נמוכה, כיוון שהמטרה היא הטראפיק. עד כה השתמשו באפליקציה עשרות אלפי משתמשים, חלקם לקוחות פרטיים וחלקם חנויות וחברות קטנות.

ואיך המלחמה ואיומי החות'ים משפיעים על פעילות החברה? לפי דמרי, בשיפר הצליחו לחתוך עלויות באמצעות שילוח אווירי לדובאי, ומשם באמצעות משלוח יבשתי של משאיות עד לארץ, מה שסייע לחתוך עלויות בצורה משמעותית. "לא נפגענו ברמת השירות. המשלוח לא קפץ אצלנו ל־14-20 יום, כמו שקרה בחלק מהמקומות", הוא מסכם.