תשואה של 345% ברבעון: המניה הישראלית שבלטה בוול סטריט

רבעון ראשון חזק במיוחד לחלק מהמניות הישראליות הנסחרות בוול סטריט • את רשימת המצטיינות מובילה מניית בימר שקפצה בכ-350%, וברשימה גם חברות הטכנולוגיה היפו וסימילרווב וכן טבע, שהציגה חזרה לצמיחה בעסקיה • ומי החלשות ביותר מבין נציגותינו בניו יורק?

המניות ישראליות שכיכבו בוול סטריט / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי
המניות ישראליות שכיכבו בוול סטריט / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הרבעון הראשון הסתיים בוול סטריט בעליות נאות. מדד S&P 500 שהגיע לשיא במהלך הרבעון, עקף את רף 5,000 הנקודות תוך שהוא צובר עלייה של כ-10%, בעוד מדד נאסד"ק המזוהה עם מניות הטכנולוגיה טיפס בכ-9%. בכך נמשכה המגמה החיובית של שנת 2023, שסחפה עמה גם מניות של חברות ישראליות הנסחרות מעבר לים. חלקן הציגו ביצועי יתר משמעותיים לעומת שני המדדים המובילים.

מיטב האנליסטים בוול סטריט ממליצים - שלוש מניות שכדאי לשים לב אליהן 
החברה שהימרה בגדול על הביטקוין ומציגה תשואה של מאות אחוזים בשנה 

בימר שיאנית התשואה בזכות אנבידיה

הכוכבת הישראלית של הרבעון הראשון היא מניית בימר (Beamr) שתוך ימים ספורים בחודש פברואר זינקה ממחיר של כ-2.1 דולר למניה לשיא של 16.1 דולר (פי 8), כשבמהלך ימי המסחר אף נסחרה לזמן קצר במחיר יותר מכפול. בסיום הרבעון בימר נסחרת במחיר "צנוע" של 6.45 דולר למניה המשקף לה שווי שוק של 97 מיליון דולר - גבוה ב-61% ממחיר ההנפקה בנאסד"ק אשתקד ותשואה רבעונית של 345%.

הזינוקים הנחשוניים במניה הגיעו בעקבות דיווח על שיתוף פעולה טכנולוגי של בימר עם ענקית השבבים אנבידיה , החברה הבולטת בטרנד הבינה המלאכותית, ה-AI, בוול סטריט. בימר, ספקית פתרונות טכנולוגיים בתחומי השידור והווידיאו, המספקים איכות גבוהה, ביצועים ויעילות, הודיעה אז על שיתוף פעולה עם אנבידיה בהקלה על המעבר לפורמט וידיאו חדש.

בימר הוקמה ומנוהלת על-ידי שרון כרמל, בעברו אחד ממייסדי אמבלייז. החברה ניצלה את העליות האחרונות במניה לגיוס הון מהיר של 12 מיליון דולר, במחיר של 7 דולר למניה הגבוה מהמחיר הנוכחי.

היפו ההתייעלות מניבה תוצאות גם במניה

עלייה חדה רשמה גם מניית היפו , חברת הביטוח הדיגיטלי. היפו שנוסדה על-ידי אסף וונד הכפילה את שוויה מתחילת 2024, אחרי שאיבדה את רוב שוויה מאז שמוזגה ל-SPAC בשנת 2021. אותו מיזוג בוצע בשווי של 5 מיליארד דולר, וכיום אחרי עלייה של 100% מתחילת השנה (ושל 165% מהשפל של אוקטובר שעבר) נסחרת היפו בשווי של 444 מיליון דולר.

מניית היפו התחילה להתחזק מעט לפני פרסום הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי, ולאחר פרסומם עלתה ב-34% ביום מסחר אחד. נראה שהקיצוצים שבוצעו בחברה בשנתיים הקודמות יתחילו לשאת פירות כבר השנה: היפו הפתיעה את המשקיעים כשהעריכה שתוכל להציג EBITDA מתואם חיובי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ברבעון הרביעי של השנה הנוכחית, זאת לעומת EBITDA שלילי של 22 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023.

"אנחנו נכנסים לשנת 2024 מוכנים 'לעבור להתקפה'", אמר המנכ"ל ריק מקרת'ון (שהחליף את וונד במהלך 2022).

היפו ביצעה בשנתיים האחרונות שני סבבי פיטורים במטרה לקצץ בעלויות, ובכך להתקרב לרווחיות: באוגוסט 2022 היא פיטרה 70 איש ובאוקטובר 2023 פיטרה 120 איש, שהיוו 20% מהעובדים.

 

סימילרווב עדיין 60% מתחת למחיר בהנפקה

בעלי המניות בחברת התוכנה סימילרווב  נהנו מתשואה רבעונית של כ-69%, והמניה עלתה למחיר של 9 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 708 מיליון דולר. החברה, בניהולו של המייסד אור עופר, משווקת פלטפורמה למדידה, בחינה וזיהוי התנהגות גולשים באינטרנט. היא הונפקה לראשונה בשנת השיא של מניות הטכנולוגיה, 2021, לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר, וביחס למחיר המניה בהנפקה המחיר היום נמוך ב-59%, אך הוא כמעט כפול מהמחיר בשפל של סוף 2022.

לפני כחודשיים, קצת לפני פרסום הדוחות הכספיים שלה, בנק ההשקעות ג'פריס פרסם המלצה על מניית סימילרווב וטען שהמחיר אטרקטיבי מכדי שניתן יהיה להתעלם ממנו. להערכת הבנק, ישנה התייצבות בעסקים וצפויה האצה מחודשת בצמיחת ההכנסות.

תחזית החברה ל-2024 היא לצמיחה של 12% בהכנסות (242-246 מיליון דולר) וכן מעבר לרווח תפעולי על בסיס Non-GAAP, לעומת הפסד ב-2023. בבית ההשקעות אופנהיימר ציינו לאחר הדוחות שסימילרווב סוגרת יותר ויותר עסקאות, למרות שהזמן לסגירת עסקאות הפך ארוך יותר.

טבע חזרה לצמיחה בהכנסות וגם במניה

אחרי כמה שנים שבהן האנליסטים העדיפו להמתין להתפתחויות, הרבעון הראשון סימן שינוי ביחס שלהם לחברת התרופות טבע  - ורובם מחזיקים כיום בעמדות חיוביות בנוגע למניה. גם מי שהייתה פעם "מניית העם" בישראל חוזרת אט אט למעמד מוביל, ועלתה מתחילת שנה זו ב-35% - חזרה לרמות מחירים שבהן לא נסחרה קרוב לחמש שנים (אך היא רחוקה עדיין מהשיאים של 2015 - מהם צנחה המניה בכמעט 80%). שווי השוק של טבע מגיע היום ל-15.8 מיליארד דולר.

אחרי 5 שנות התכווצות בהכנסות, טבע חזרה לצמיחה ב-2023 וצופה המשך צמיחה גם ב-2024. החברה העמידה למכירה את חטיבת חומרי הגלם שלה, עסקה שהוערכה בעבר ב-2 מיליארד דולר.

המנכ"ל ריצ'רד פרנסיס שנכנס לתפקיד בשנה שעברה מוביל בה תוכנית אסטרטגית, שנועדה לבסס צמיחה לשנים הבאות. במפגש עם עיתונאים שנערך לאחרונה, אמר פרנסיס שהשווי של טבע עשוי לגדול כשהשוק יעריך את ביצועי החברה, אך לדבריו "זהו מסע של שנים רבות".

"שיאניות" הירידה הישראליות שירדו יותר מהאחרות

בניגוד למגמה הכללית החיובית בשווקים, היו גם מניות מישראל (או בעלות זיקה ישראלית) שנפלו ברבעון הראשון בשיעור דו-ספרתי. בין היתר חברת התוכנה האמריקאית הדואלית לייבפרסון  המשיכה במומנטום השלילי, למרות שהחליפה מנכ"ל בשנה שעברה, ואיבדה 74% מערכה; חברת אבטחת הסייבר האב סקיוריטי  ממשיכה להתמודד עם אי-סדרים מהעבר ואיבדה 59%; חברת הפינטק פאגאיה   שגייסה 95 מיליון דולר בהנפקה משנית ירדה מתחילת השנה ב-39%; וחברת האוטוטק אינוויז נחלשה ב-47%.