חמישה ישראלים חדשים הצטרפו לרשימת המיליארדרים של פורבס

ארבעת מייסדי וויז ורועי מן, ממייסדי מאנדיי, מצטרפים לראשונה לרשימה של פורבס • בראש הרשימה נמצא ברנאר ארנו מתאגיד LVMH, עם הון מוערך של 233 מיליארד דולר, ואחריו מדורג אילון מאסק • ומי הישראלי הכי עשיר בעולם?

מייסדי וויז. מימין: רועי רזניק, עמי לוטבק, אסף רפפורט, וינון קוסטיקה / צילום: אבישג שאר ישוב
מייסדי וויז. מימין: רועי רזניק, עמי לוטבק, אסף רפפורט, וינון קוסטיקה / צילום: אבישג שאר ישוב

אסף רפפורט, רועי רזניק, עמי לוטבק וינון קוסטיקה הנמנים על ארבעת מייסדי וויז (Wiz), מצטרפים לראשונה לרשימת המיליארדרים היוקרתית של מגזין פורבס, כשארבעתם מדורגים במקום ה-2,692, עם שווי מוערך של מיליארד דולר לכל אחד מהם. מעליהם ברשימה מצטרף לראשונה גם רועי מן, ממייסדי מאנדיי  (monday) הישראלית, שמדורג במקום ה-2,287, עם שווי מוערך של כ1.3 מיליארד דולר. 

האיום האיראני: מה עומד מאחורי שיבושי ה-GPS הבוקר
גל פיטורים נוסף באמזון: מאות יפוטרו

מבין הישראלים, בראש הסקטור הטכנולוגי מדורג במקום הגבוה ביותר גיל שויד, מייסד צ'ק פוינט  שאף הודיע לאחרונה על פרישתו, והוא נמצא במקום ה-712 עם שווי מוערך של 4.4 מיליארד דולר. השווי שלו מהווה עלייה מהרשימה בשנה שעברה, אז עמד על 3.3 מיליארד דולר. כך גם במקרה של שלמה קרמר, מיכאל פדרמן ומוריס קאהן, שלושתם עלו בדירוג השנה. מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, שמר על המיקום שלו מן הדירוג בשנה שעברה. 

רועי מן, ממייסדי חברת מאנדיי / צילום: איל יצהר
 רועי מן, ממייסדי חברת מאנדיי / צילום: איל יצהר

36 ישראלים כלולים בתוך הרשימה העולמית

הישראלי שמדורג במקום הגבוה ביותר ברשימה, ולא רק בסקטור הטכנולוגי, הוא אייל עופר, שמדורג במקום ה-84, עם שווי מוערך של 24 מיליארד דולר, קפיצה משמעותית מהדירוג בשנה שעברה, אז הוערך הונו ב-18.9 מיליארד דולר. אחריו ברשימת הישראלים במקום הגבוה ביותר נמצא עידן עופר, המדורג במקום ה-120, עם שווי מוערך של 15.8 מיליארד דולר, גם הוא חווה עלייה, כשברשימה הקודמת שוויו עמד על כ-14 מיליארד דולר. בסך הכל, מתוך 2,781 המיליארדרים המופיעים ברשימה, 36 מתוכם ישראלים. 

בראש רשימת המיליארדרים השנה נמצא הצרפתי ברנאר ארנו, מנכ"ל תאגיד LVMH, עם הון המוערך ב-233 מיליארד דולר. אחריו מדורג אילון מאסק, עם הון מוערך של 195 מיליארד דולר, ומיד אחריו ג'ף בזוס ומארק צוקרברג, עם הון מוערך ב-60 מיליארד וב-39 מיליארד דולר, בהתאמה. 

מנכ"ל אנבידיה , ג'נסן הואנג, מדורג במקום ה-20, עם הון מוערך בכ-77 מיליארד דולר, מה שמהווה קפיצה מטאורית מהדירוג בשנה שעברה, אז הונו הוערך בכ21.1 מיליארד דולר. 

לפי פורבס, ברשימה הנוכחית יש כיום יותר מיליארדרים מאי פעם. כאמור, 2,781 בסך הכל, עלייה של 141 איש מאז השנה שעברה ו-26 אנשים יותר משיא המיליארדרים שנקבע ברשימה שפורסמה בשנת 2021. ההון המצטבר של המיליארדים גבוה מאי פעם, ועומד על 14.2 טריליון דולר, עלייה של 2 טריליון דולר מהשנה הקודמת. כשני שליש מהרשימה העלו את השווי שלהם מאז השנה שעברה, ורק רבע מהאנשים בדירוג ירדו בהערכת השווי שלהם. חלק ניכר מסך ההון מגיע מ-20 המובילים, כשרק הם הוסיפו הון של כ-700 מיליארד דולר מאז השנה שעברה. ארה"ב מובילה עם מספר המיליארדרים הגדול ביותר, שעומד על כ-813 ושוויים הכולל הוא 5.7 טריליון דולר. אחריה נמצאת סין, בה נמדדו 473 מיליארדרים, בשווי כולל של 1.7 טריליון דולר. במקום השלישי נמצאת הודו עם 200 מיליארדרים.