בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה ביציבות; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב קפצו

הנאסד"ק ננעל סביב רמות הבסיס • אירופה ננעלה במגמה חיובית • פריון פרסמה אזהרת רווח וצונחת ב-38% בנאסד"ק • מניות AI: זאת שמומלצת וזאת שכבר לא • תחזית: מחיר הזהב עשוי לנסוק ל-3,000 דולר • וגם, באיזו מניה השקיע באפט הכי הרבה כסף? זאת לא אפל

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל ביציבות. הנאסד"ק, ה-S&P 500 והדאו ג'ונס ננעלו סביב רמות הבסיס.

בקרב מניות השבבים, אנבידיה  ירדה ב-1%, סופר מיקרו קמפיוטר  צללה בכ-2% ומניית מיקרון  ירדה בכ-0.5%.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות טיפסו לשיא של כחמישה חודשים. התשואה על אג"ח ארה"ב טיפסה לרמה של 4.42% והתשואה על אג"ח לשנתיים עלתה ל-4.79%.

21:28

מניית אמזון  בדרך לשבירת שיא. לאחר מספר ימים שהחברה הגיע לשיא בשווי השוק שלה מזה כמעט 3 שנים, מחיר המניה מתקרב לשבור את שיא כל הזמנים. הפעם האחרונה בה אמזון שברה שיא במחיר המניה הייתה ביולי 2021, על פי נתוני השוק של דאו ג'ונס. 

גם מניית מטא  ממשיכה לשבור שיאים ונסחרת בשעה זו במחיר של 520 דולר. 

19:57

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות. הנאסד"ק עולה ב-0.1%, ה-S&P 500 עולה בשיעור דומה והדאו ג'ונס נסחר סביב רמות הבסיס.

מניית ג'י.אי. ורנובה , נסחרת בעליות לאחר שקיבלה שדרוג המלצה מג'יי פי מורגן מ'ניטרלי' ל-'משקל יתר'. חברת הבת של ג'נרל אלקטריק, החלה להיסחר לראשונה לפני כשבוע, ובג'יי פי מורגן הדגישו כי הנסיגה של 14% במניה מאז יום המסחר הראשון שלה מהווה נקודת כניסה אטרקטיבית. 

גם מניית טייוואן סמיקונדקטור  נסחרת בעליות לאחר שדווח כי חברת הבת שלה באריזונה תקבל עד 6.6 מיליארד דולר מממשל ביידן במטרה לתמוך בייצור שבבים בארה"ב.

מנגד, מניית איטון  נסחרת בירידות לאחר שב-Wolfe הורידו את הדירוג למניית חברת החשמל, שנחשבת למרוויחה מהתנופה של מרכז הנתונים מבוסס בינה מלאכותית.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט יורדים בכ-1% לאחר שדווח ברחבי העולם כי בישראל צמצמו את כוחות צה"ל בעזה. 

18:56

נעילה חיובית באירופה: מדד הדאקס עלה ב-0.9%, הפוטסי הבריטי הוסיף לערכו 0.4% והקאק הצרפתי טיפס ב-0.7%.

17:12

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה בעליות קלות. באירופה, נרשמת מגמה ירוקה.

טסלה  ממשיכה במומנטום החיובי שרשמה בסוף השבוע האחרון ומזנקת בשעה זו בכ-4%. זאת לאחר הודעתו של מנכ"ל החברה אלון מאסק ביום שישי האחרון, על השקת הרובוטקסי, המונית הרובוטית, מאוחר יותר השנה, כנראה באוגוסט. מאסק מדבר על הפרויקט הזה כבר שנים, והוא עשוי להיות מנוע צמיחה חדש עבור יצרנית הרכב, בעוד המשקיעים חוששים מתקופה של צמיחה חלשה שחווה החברה. בנוסף, דווח ברויטרס  שהתוכניות למכונית הלואו-קוסט של טסלה בוטלו. מאסק אמר מצידו שרויטרס "שיקרה". 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח היום בעליות קלות. דאו ג'ונס ונאסד"ק עולים ב-0.2% ו-S&P 500 מוסיף 0.1%. המסחר באירופה מתנהל גם הוא בעליות: פוטסי עולה ב-0.5%, דאקס מטפס ב-0.7% וקאק מוסיף 0.9%. סטוקס 600 עולה ב-0.6%.

מניית פריון נטוורק  צונחת ב-38% בתחילת המסחר בנאסד"ק. זאת לאחר שחברת הטכנולוגיה הפועלת בתחום הפרסום מבוסס החיפוש נפגעת משינוי תמחור של מנוע החיפוש בינג וחותכת את התחזית השנתית שלה.

בכירים בחברת פאגאיה  רכשו לאחרונה מניות של החברה בהיקף של כ-2 מיליון דולר, במהלך שנחשב להבעת אמון במניה. בין הרוכשים נמצאים אבי זאבי, שותף ומייסד קבוצת ויולה המשמש כיו"ר פאגאיה, סנג'יב דאס' נשיא פאגאיה, המנכ"ל ואחד המייסדים גל קרובינר, מנהל הטכנולוגיה הראשי ואחד המייסדים אביטל פרדו ומנהל ההכנסות הראשי ואחד המייסדים יהב יוזלרי. לאחרונה סיפקה פאגאיה סיפקה תחזית לשנת 2024, בה היא צופה כי ההכנסות השנתיות צפויות לעמוד על 925 מיליון דולר עד 1.05 מיליארד דולר, ונפח הרשת צפוי לעמוד על 9 מיליארד דולר עד 10.5 מיליארד דולר.

15:22

חברת רדקום  מדווחת היום על חידוש חוזה רב שנתי עם Rakuten Mobile. החברה תמשיך לספק את היצע הפתרונות הקיימים שלה, ושיתוף הפעולה יכלול ניתוח מתקדם מבוסס בינה מלאכותית (AI), כגון ניתוח זיהוי חריגות ושורש הבעיה באופן אוטומטי. השימושים המבוססים על AI מסייעים לזהות ולמנוע ירידה באיכות הרשת באופן פרואקטיבי, ומאפשרים ל-Rakuten Mobile לשמור על איכות השירות ולקדם תפעול יעיל של הרשת וניטור אוטומטי של הרשת.

13:23

פריון נטוורק המספקת פתרונות טכנולוגיים המחברים בין מפרסמים לצרכנים בכל ערוצי הפרסום הדיגיטלי המרכזיים, פרסמה היום תוצאות כספיות מקדמיות לרבעון הראשון של 2024 ועדכנה את התחזית לשנת 2024. 

ברבעון הראשון של 2024, בעקבות שינויים במנגנון תמחור הפרסום שיישמה מיקרוסופט בינג עבור חיפושים משותפי ההפצה שלה, חוותה פריון ירידה בפעילות הפרסום מבוסס חיפוש. שינויים אלה הובילו לירידה במדד ה-RPM (ההכנסה הממוצעת לאלף חשיפות), הן עבור פריון והן עבור שותפי הפצה אחרים של מיקרוסופט בינג. שינויים אלה הביאו לירידה במספר החיפושים. 

כתוצאה מהשינויים שביצעה מיקרוסופט בינג, צופה פריון שההכנסות וה-EBITDA המתואם ברבעון הראשון של 2024 יסתכמו בכ-157 מיליון דולר ו-20 מיליון דולר, בהתאמה, ירידה של 36% בתזרים המזומנים החופשי (EBITDA). 

עבור שנת 2024, צופה כעת החברה ירידה של כ-20% בהכנסות ו-EBITDA מתואם של 590-610 מיליון דולר ו-78-82 מיליון דולר, בהתאמה. הירידה בצפי ההכנסות וב-EBITDA נובעת בעיקר מפעילות הפרסום מבוסס חיפוש, ובמידת מה מפעילות הוידאו באתרי אינטרנט. 

12:13

המסחר באירופה מתנהל כעת בעליות קלות והמדדים המובילים מתאוששים מעט מהירידות בשבועיים האחרונים, ועדיין, המשקיעים דרוכים לקראת החלטת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה בהמשך השבוע. המדדים דאקס וקאק עולים ב-0.5%, הפוטסי נסחר ביציבות.

10:56

המסחר באירופה מתנהל כעת במגמה חיובית, המדדים דאקס וקאק עולים ב-0.5%, הפוטסי ב-0.2%. 

רפי גוזלן, כלכלן ראשי, IBI בית השקעות מצביע על חזרה לשיפור רוחבי בפעילות הגלובלית: "לאחר מומנטום חיובי בנכסי הסיכון ברבעון הראשון של השנה, הרבעון השני נפתח במגמה שלילית, בעיקר בהשפעת עליית התשואות בשוק איגרות החוב על רקע נתוני מאקרו טובים מהצפוי, שהובילו להמשך התמתנות בציפיות להפחתת הריבית בארה"ב".

"החדשות הטובות מבחינת הפעילות הגלובלית הן המשך הסימנים למעבר מצמיחה שנשענה בעיקר על ארה"ב בהובלת ענפי השירותים, לעבר צמיחה רוחבית ומאוזנת יותר מבחינה ענפית וגיאוגרפית. כך, מדד מנהלי הרכש הגלובלי המשיך את מגמת ההתרחבות שהחלה בתחילת השנה, עם עלייה נוספת במרץ ל-52.1, תוך שיפור רוחבי בפעילות, כאשר הדגש הוא על חזרה להתרחבות בפעילות התעשייה לאחר התכווצות ממושכת".

"גם בגוש היורו נמשכות האינדיקציות לשיפור בפעילות. מדד מנהלי הרכש המצרפי חצה את רף 50 הנקודות, לאחר התכווצות ממושכת מאז סיום המחצית הראשונה של 2023. ההתאוששות בפעילות מובלת על ידי ענפי השירותים, בין היתר, בתמיכה של שיעור האבטלה הנמוך ובשיפור בשכר הריאלי על רקע התמתנות האינפלציה. סביר לצפות שבשבוע הקרוב ה-ECB יאותת על הסתברות גבוהה להפחתת הריבית כבר בחודש יוני".

"תמהיל זה חיובי עבור שוק המניות האירופאי שכן הוא כולל שיפור בפעילות, לצד סביבת אינפלציה חיובית אך מתמתנת שמאפשרת מעבר להפחתת ריבית, וכל זאת על רקע תמחור נוח יותר מאשר בארה"ב הכולל סביבת מכפילים וריביות נמוכות יותר".

10:19

המסחר באירופה נפתח הבוקר ביציבות, המדדים המובילים דאקס, קאק ופוטסי נסחרים בשינויים מזעריים. 

שבוע המסחר באסיה נפתח הבוקר במגמה מעורבת. מדד הניקיי היפני התאושש לאחר שבוע רע בו ירד ב-2.3% ועלה היום ב-1.6%. בסין מדד שנגחאי  ירד ב-0.7% ומדד הנג סנג ב-0.4%, הקוספי הדרום קוריאני נסחר ביציבות. 

08:39

שבוע המסחר באסיה נפתח הבוקר במגמה מעורבת. מדד הניקיי היפני מתאושש לאחר שבוע רע בו ירד ב-2.3% ועולה ב-1.6%. בסין מדד שנגחאי  יורד ב-0.7% ומדד הנג סנג ב-0.4%, הקוספי הדרום קוריאני נסחר ביציבות. 

בניו יורק החוזים העתידיים החוזים נסחרים בעליות קטנות. 

בשישי האחרון ננעלו מדדי וול סטריט בעליות. מדד הדאו ג'ונס עלה בכ-0.8%, מדד ה-S&P 500 עלה בכ-1.1%, הנאסד"ק הוסיף לערכו כ-1.2%. בסיכום שבועי, הדאו ג'ונס איבד מערכו כ-2.3% וסיכם את השבוע הגרוע ביותר שלו מאז תחילת 2024. ה-S&P 500 איבד מערכו 1% ונאסד"ק ירד ב-0.8% בשבוע שעבר.

מניית טסלה  זינקה ב-3.8% במסחר המאוחר בשישי בעקבות הודעתו של מנכ"ל החברה אלון מאסק על השקת הרובוטקסי, המונית הרובוטית, מאוחר יותר השנה, כנראה באוגוסט. מאסק מדבר על הפרויקט הזה כבר שנים, והוא עשוי להיות מנוע צמיחה חדש עבור יצרנית הרכב, בעוד המשקיעים חוששים מתקופה של צמיחה חלשה שחווה החברה. בנוסף, דווח ברויטרס  שהתוכניות למכונית הלואו-קוסט של טסלה בוטלו. מאסק אמר מצידו שרויטרס "שיקרה". 

ברקשייר האת'וויי  מנהלת השקעות בשווי של כ-380 מיליארד דולר,  רובו מושקע במספר קטן של חברות. רבים חושבים, במידה לא מועטה של צדק, שההשקעה המועדפת של באפט היא אפל. פעם באפט אף אמר שאפל היא "חברה טובה יותר מזו שלו". אפל אמנם מהווה כ-40% מתיק ההשקעות הנ"ל, 155 מיליארד דולר לאחר שמ-2016 השקיעה בה ברקשייר כ-36 מיליארד דולר. לברקשייר החזקות משמעותיות גם בבנק אוף אמריקה, אמריקן אקספרס, שברון וקוקה קולה, ובסך הכל מורכב תיק ההשקעות שלה מכ-45 חברות.  

מבט קרוב יותר מצביע על מניה אהובה אף יותר על האורקל מאומהה וברקשייר האת'וויי, זאת לפחות לפי סכום הכסף שהאחרונה השקיעה בה, בערך כפול מזה שהשקיעה באפל. המניה הזאת היא - ברקשייר האת'וויי.

מאז 2018, עת שינתה שינתה ברקשייר את ההתניות המאפשרת לחברה לבצע רכישה עצמית, רכשו באפט ויד ימינו המנוח, צ'ארלי מונגר, מניות ברקשייר בסכום של 74 מיליארד דולר.

ברקשייר לא מחלקת דיבידנד, ורכישה עצמית היא הדרך היחידה שנותרה לה כדי להחזיר מזומנים מקופתה אל המשקיעים. יש שיעדיפו את הדרך הזאת על חלוקת דיבידנד, שכן רכישה עצמית מקטינה את מספר המניות הנסחרות, מעלה את הרווח למניה ומקטינה את מכפיל הרווח של המניה, מה שהופך אותה לאטרקטיבית יותר לרכישה.

עונת הדוחות הרבעוניים נפתחת השבוע, המשקיעים מקווים שרווחי החברות יתמכו בראלי המניות ברבעון הראשון. בין אלו שידווחו, דלתא איירליינס ביום רביעי והבנקים סיטי גרופ, וולס פארגו וג'יי.פי.מורגן בשישי.

WSJ | סוף סוף, יש טוויסט טוב לאחת ההחלטות המטופשות של חברה נסחרת 

בשוק החוב האמריקאי, תשואות אגרות החוב הממשלתיות עלו במהלך השבוע החולף לכל אורך העקום, כאשר התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-19 נ"ב לרמה של 4.39% והתשואה לשנתיים עלתה ב-14 נ"ב לרמה של 4.54%.

בשוק הסחורות, החשש מהסלמה ביטחונית מול איראן הקפיץ את מחירי הנפט בשישי, לשיא של חמישה חודשים, וחבית מסוג ברנט נסחרה בכ־91 דולר. אבל הבוקר, על רקע השיחות בקהיר להפסקת אש, מחירי הנפט יורדים בכ-2%. הנפט האמריקאי נסחר ב-84.6 והנפט מסוג ברנט ב-89.5 דולר לחבית. 

הזהב שבר (שוב) את שיאו ונסחר בשישי ב-2,345 דולר לאונקיה. אסטרטג הזהב ב-State Street Global Advisors, ג'ורג מילינג-סטנלי טוען שהביקוש לזהב הוא שילוב של המתח הגיאופוליטי והריבית הגבוהה בארה"ב שנותרת ברמה גבוהה זמן רב מידי. "לפי ההיסטוריה של הזהב, זוהי בדיוק הסביבה בה מחיר הזהב נוטה לעלות, מה גם שאם הפד יוריד את הריבית כמו שהוא צופה, הדולר יחלש, מה שיעביר השקעות נוספות אל הזהב, המחיר עשוי לעלות עד כדי 2,400 דולר".

ויש אף אופטימיים יותר לגבי מחיר הזהב - הכלכלן המפורסם דייוויד רוזנברג, נשיא חברת המחקר שנושאת את שמו צופה שהמחיר עשוי לנסוק אף ל-3,000 דולר, כ-30% מעל מחירו כעת. "עליית המחיר באה בזמן שהדולר מתחזק, הציפיות האינפלציוניות יורדות והריבית נותרת גבוהה לזמן ארוך מידי. כל אלה אמורים היו להוריד את מחירו, אבל זה עולה למרות הכל". 

מאקרו: בארה"ב יפורסמו השבוע שני נתונים חשובים. ביום רביעי מדד המחירים לצרכן, הצפי עומד על אינפלציה שנתית של 3.4% לעומת 3.2% בחודש שעבר. אינפלציית הליבה צפוייה לרדת מ-3.8% ל-3.7%. בחמישי יתפרסם מדד מחירי היצור.

הפלונטר של הפדרל ריזרב מתנקז לשאלה: האם הריבית בכלל תרד ב-2024? 

מנצחת ה-AI של ג’פריס: האנליסטים של החברה כתבו בדוח השבועי שלהם ששוק ה-AI הגנרי עובר שינוי. "ב-2023 ניתנה חשיבות עליונה לאפשרויות ולפוטנציאל שהטכנולוגיה מביאה עימה, עתה, הדגש הוא על מעבר לשימושים מוחשיים יותר".

בנק ההשקעות צופה שיצרנים מכווננים עתה הן את האפליקציות והן את התמחירים של מוצרי ה-AI שלהם. "לדעתנו, ההוצאות על AI יתפזרו לספקי תשתיות אחרות ולאפליקציות שמאפשרות לתאגידים לזכות ביתרון תחרותי בזכות ה-AI. במובן הזה, אנחנו חושבים שמיקרוסופט  תהיה המנצחת הגדולה בשוק ה-AI הגנרי, לחברה יש יתרון הן בתשתית (OpenAI) והן באפליקציות (שרות הענן Azure), וכך היא תרוויח מהשינוי". בג'פריס העלו את מחיר היעד של מיקרוסופט מ-465 דולר ל-550 דולר, ב-30% יותר ממחיר המניה כעת. 

על אנבידיה  לעומת זאת, התחזית מעודדת פחות. גיל לוריה אנליסט בחברת היעוץ DA Davidson, צופה ירידה של כ-20% במניית החברה עד סוף השנה. "החברה לא תעמוד בקצב הצמיחה", כתב. לוריה העניק לחברה דירוג "החזק" עם מחיר יעד של 620 דולר. "לקוחות רבים רכשו כמויות רבות של מוצרי GPU, אבל זה הם אומר שהם מילאו למדי את המלאים שלהם וירכשו הרבה פחות בעתיד. ככל שתעלה השנה, כך תגדל הנפילה בשנה שאחריה", אמר לוריה.

גם בדויטשה בנק מזהירים מהשווי הגבוה של אנבידיה. בבנק הגרמני מדרגים את המניה ב"החזק" עם מחיר מטרה של 850 דולר, כ-5% פחות ממחירה כעת. "למרות החדשנות המדהימה של החברה ולמרות שאנחנו רואים בחברה מובילת AI ברורה, כל אלו כבר מגולמים במחיר המניה".