חשד: בני זוג רכשו דירת יוקרה ב-7.5 מיליון שקל והתחמקו מתשלום מס

רשות המסים עצרה את בני הזוג בחשד שרשמו את הדירה על שם קרוב משפחה נכה, במטרה ליהנות ממס רכישה מופחת • לפי החשד, בני הזוג התחמקו מתשלום מס רכישה בסך של כ-600 אלף שקל

רשות המסים / צילום: איל יצהר
רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים עצרה בני זוג בחשד שרכשו דירת יוקרה ברעננה, בשווי של 7.5 מיליון שקל, ורשמו את הדירה על שם קרוב משפחה ממדרגה ראשונה, המוכר כנכה. כך הם התחמקו, על־פי החשד, מתשלום מס רכישה בסך של כ-600 אלף שקל.

למלא את הבור התקציבי: שורת הצעדים של מנהל רשות המסים החדש
שאלות ותשובות | רשות המסים רוצה למכור לכם ביטוח לתכולת דירה. איך זה יכול להיות?
השיטה החדשה של רשות המסים לתפוס משכירי דירות שלא מדווחים על הכנסות

על־פי תקנות מס רכישה, נכה, עיוור או נפגע פעולות איבה זכאים לשיעור מס רכישה מופחת של 0.5%, בתנאי שהדירה נרכשה על־ידי הזכאי להטבה לשם מגוריו.

במהלך ביקורת שנערכה במשרד מיסוי מקרקעין נתניה עלה חשד כי קרוב המשפחה של החשודים לא גר בדירה. מיד לאחר הביקורת, שינה קרוב המשפחה את כתובתו במשרד הפנים לכתובת הדירה, אולם אשתו בחרה שלא לשנות את כתובתה. עוד עלה בביקורת כי קרוב המשפחה רכש דירה למגוריו כשנה לפני רכישת הדירה שעמדה במוקד הביקורת.

בעקבות ממצאי הביקורת, הועבר המקרה לחקירת פקיד שומה חקירות מרכז. מבדיקה שערכה היחידה החוקרת בחשבונות הבנק של החשודים עלה חשד כי הם אלה ששילמו בפועל על הדירה, והם אלה שמשלמים את המשכנתה.

בני הזוג, צחי אדלסון גולן ומירב חי אדלסון, החשודים בעבירות על חוק מיסוי מקרקעין וחוק איסור הלבנת הון, שוחררו בתום החקירה בתנאים מגבילים. חקירתם נמשכת.

מעו"ד שרון כהנא ב"כ של מירב וצחי אדלסון גולן נמסר כי "מדובר במחלוקת שנכון לברר אותה במישור האזרחי שכן זה מקומה. מדובר באנשים שומרי חוק, משלמי מסים והתנהלות רשויות החוק בצורה דרקונית זו פוגעת לשווא בשמם הטוב. בני הזוג שיתפו פעולה באופן מלא ואנו סמוכים ובטוחים כי לא דבק כל רבב בהתנהלותם - וכי זו גם תהא מסקנת גורמי האכיפה".

*** חזקת החפות: בני הזוג אדלסון הם בגדר חשודים בלבד, לא הורשעו בעבירות, ועומדת להם חזקת החפות.