פימי מכרה מניות של אורביט ב-100 מיליון שקל. אלה הרוכשים

הרוכשים העיקריים הם בתי ההשקעות מור ומיטב • פימי מכרה את המניות אחרי זינוק של כ-37% במניה ותמשיך להיות בעלת השליטה בחברה • התשואה של פימי על ההשקעה באורביט עומדת על 400%

ישי דוידי - מייסד ומנכ''ל פימי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי - מייסד ומנכ''ל פימי / צילום: יונתן בלום

קרן פימי של ישי דוידי, בעלת השליטה בחברת התעשיות הביטחוניות אורביט, מכרה בשבוע שעבר 15% ממניותיה של אורביט למוסדיים תמורת 100 מיליון שקל בהנחה על המחיר בשוק והפילה את המניה ב-9% באותו יום.

ראיון | יו"ר יוניטרוניקס לאחר האקזיט: "מצטער שלא הכנסתי את קרן פימי לפני 10 שנים"   
"האריה האיראני שאג כמו חתול", ואלה הזדמנויות ההשקעה 

כעת נחשפת זהותם של הרוכשים העיקריים. מדובר על בית ההשקעות מור בניהולו של יוסי לוי, שרכש עבור קרנות הפנסיה והגמל וכן עבור קרנות הנאמנות מניות בהיקף של 41 מיליון שקל. בכך יעלה בית ההשקעות להחזקה של כ-16.5% ממניותיה של אורביט. הגוף השני הגדול שרכש מניות בהפצה הוא בית ההשקעות מיטב בניהולו של אילן רביב. הוא רכש מניות בהיקף של כ-17.7 מיליון שקל ויעלה להחזקה של 9.7% ממניותיה של אורביט.

פימי מכרה את המניות אחרי זינוק של כ-37% במניית החברה הביטחונית, מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל וגם לאחר המכירה פימי תמשיך להיות בעלת השליטה בחברה ותחזיק בכ-28.6% מהמניות של החברה, ששוות כעת כ-181 מיליון שקל, כאשר אורביט נסחרת כעת לפי שווי שוק של 633 מיליון שקל.

המכירה למוסדיים בוצעה במחיר של כ-25 שקלים למניה, מתחת למחיר בשוק שעמד בפתיחת המסחר על 27 שקלים למניה.

רווח גדול לקרן פימי

קרן ההשקעות פימי הפכה לבעלת השליטה באורביט ב-2017 כשהיא משקיעה לאורך הדרך כ-54 מיליון שקל. מאז היא מימשה ממניותיה בשווי של כ-135 מיליון שקל, ורשמה רווח של 80 מיליון שקל. יחד עם ההחזקה שלה כעת בחברה היא מורווחת כמעט פי 5 על ההשקעה שלה.

בשנה האחרונה רשמה אורביט גידול בהכנסות של 6.8% לסכום של 63 מיליון דולר, ה- EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות) עמד על 14.8 מיליון דולר. עם זאת הרווח הנקי עלה רק ב-2.3% והסתכם ב-9.9 מיליון דולר. אחרי העליות האחרונות במניה אורביט נסחרת במכפיל רווח של 17, מכפיל שנחשב ממוצע אך לא יקר.