סנאפי | בלעדי

הגיוס מגלה: השווי של הסטארט-אפ נחתך בחצי, אבל ההכנסות עלו

חברת הסטארט-אפ סנאפי, פלטפורמת המתנות לעובדים וללקוחות, השלימה סיבוב גיוס הון חדש בהובלת קרן קומרה • הסיבוב בהיקף של 25 מיליון דולר משקף לחברה ירידת שווי, שנע כעת בין 180-200 מיליון דולר - כמחצית מהשווי הקודם שקיבלה החברה בשנת 2021

מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka
מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka

חברת הסטארט-אפ סנאפי (Snappy), פלטפורמת המתנות לעובדים וללקוחות, השלימה סיבוב גיוס הון חדש בהובלת הקרן הישראלית קומרה - כך נודע לגלובס.

הסיבוב בהיקף של 25 מיליון דולר משקף לחברה ירידת שווי, שנע כעת בין 180-200 מיליון דולר - כמחצית מהשווי הקודם אותו קיבלה החברה בשנת 2021, בשיא ימי בועת הקורונה - 400 מיליון דולר. 

היזם שרשם את הגיוס הגדול ביותר בשוק תחליפי הבשר הישראלי
בין גאות למשבר: כך הפכה חני גולדשטיין ל"סנטה קלאוס" של ההייטק

ירידת שווי בחברות הפרטיות היא מגמה חדשה לאחר תקופה ארוכה בה נמנעו היזמים מלאשר עסקאות המגלמות ירידת שווי, מתוך חשש מפגיעה במוניטין הציבורי של החברה. שווי חברות פרטיות נקבע בדרך-כלל באירועי גיוס הון או מכירת מניות שניוניות. 

מדובר באירוע שמעיד על בגרות של היזמים להתאים את שווי החברות לירידות בשוק ההון ובשוק הפרטי, לאחר שזה לא התעדכן בדרך-כלל מאז השנים 2020 או 2021. 

חזרה לפסים של צמיחה 

עבור סנאפי, גיוס של 25 מיליון דולר מקרן צמיחה כגון קומרה מהווה עדות לכך שהחברה פועלת בכיוון הנכון. המנכ"לית חני גולדשטיין שכרה שורת סמנכ"לים בכירים מחברות אמריקאיות כמו גלאסדור וקארטה, והשיקה שירות חדש המאפשר לחברות להעניק מתנות גם לעובדים ולהזמין מתנות שיווקיות לכנסים ואירועים. 

בשנה האחרונה חזרה החברה לפסים של צמיחה, המוערכת כעת בכ-40%, והכנסותיה עומדות על 30 מיליון דולר בשנה, כך לפי ההערכה. בחברה סירבו לאשר את המספרים.  

סנאפי התמקדה בשנה האחרונה בהשקת מערכת אונליין המאפשרת הזמנת מתנות בשירות עצמי, מודל עסקי אותו מאמצות יותר ויותר חברות תוכנה כשירות (SaaS) בישראל, על חשבון שירות מנוהל על-ידי נציגים. אתר המספק שירות אונליין לא רק דורש כוח-אדם מצומצם יותר, הוא גם המפתח לאימוץ מהיר יותר של שירותים מצד הלקוחות. עבור החברות הישראליות, שירות שכזה גם מפחית את החיכוך שבין צוות ישראלי או מבוסס בישראל לבין שווקים זרים.  

התחום בו פעילה סנאפי היה צפוף, לפחות עד לתקופה האחרונה בה נסגרו כמה חברות. לפני מספר שבועות סגרה עת שעריה חברת המתנות Blueboard שהעסיקה 200 עובדים, וחברת מתנות אחרת בשם אליס (Alyce) נרכשה במחיר עלות על-ידי Sendoso.

בעקבות הגיוס יצטרף עומרי שטרול, השותף בקומרה שאחראי על קרן החברות הבוגרות (Opportunity fund), לדירקטוריון סנאפי. זהו סיבוב הגיוס הרביעי (Series D) של החברה, שגייסה בסך-הכול 130 מיליון דולר מאז הקמתה.