האוניברסיטה היוקרתית באירלנד שנכנעה למפגינים הפרו־פלסטינים

התקשורת בבריטניה דיווחה כי טריניטי קולג', המוסד האקדמי היוקרתי ביותר באירלנד, הודיע שיסיט השקעות מישראל, בתום משא ומתן עם מוחים פרו־פלסטיניים בקמפוס • המפגינים השתלטו על הכניסה למכללה, המהווה אטרקציה תיירותית, ומנעו כניסה של תיירים ומבקרים לאתר

הפגנה פרו־פלסטינית בטריניטי קולג' בדבלין, ביום שבת האחרון / צילום: Reuters, Mostafa Darwish
הפגנה פרו־פלסטינית בטריניטי קולג' בדבלין, ביום שבת האחרון / צילום: Reuters, Mostafa Darwish

טריניטי קולג' בדבלין, המוסד האקדמי היוקרתי ביותר באירלנד, נכנע למוחים הפרו־פלסטיניים לאחר חמישה ימי מאבק - כך מדווחת היום התקשורת בבריטניה. לפי הדיווחים, רשויות הקולג', הידוע גם כאוניברסיטת דבלין, הודיעו ביום חמישי כי בתום משא ומתן עם המוחים, "טריניטי יפעל להסטת השקעות מחברות ישראליות שיש להן פעילות בשטחים הפלסטינים הכבושים, המופיעות ברשימה השחורה של האו"ם". בנוסף, ובאופן משמעותי יותר, הודיעה הנהלת האוניברסיטה כי "טריניטי ישאף להסיט השקעות מחברות ישראליות אחרות".

העימותים עם מתנגדי ישראל בקמפוסים התפשטו לאירופה
יואב קרני, פרשנות | האם אוניברסיטאות אמריקאיות מפתחות נכונות לשאת ולתת על החרמת ישראל?
דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ההכרזה מהווה ניצחון למוחים פרו-פלסטינים שהשתלטו על הכניסה למוסד האקדמי, ומנעו על־ידי כך כניסת תיירים ומבקרים לקולג' הוותיק, שנוסד במאה ה-16 ומהווה אטרקציה תיירותית. "אני חושב שהפסד ההכנסות היה שיקול המפתח", אמר עורך עיתון מקומי ל"גרדיאן". לפי הערכות, המוסד איבד מאות אלפי אירו בהכנסות בשל החסימה, שמנעה מתיירים כניסה בתשלום לראות את אוספיו. הקולג' מסר כי נכון לעכשיו, יש רק חברה ישראלית אחת בין ספקיותיו, וכי היא תישאר כזו עד לשנה הבאה לפחות, בשל התחייבות חוזית.

בניגוד למצב בברלין, בפריז ובאוניברסיטאות אחרות בארה"ב ובאירופה, הרשויות בקולג' האירי לא קראו למשטרה או דרשו את הסרת המוחים, אלא ניהלו משא ומתן ישירות עם המוחים. הדיקן של הקולג' אפילו הודה להם על "המעורבות החברתית" שלהם. בנוסף, הקולג' הודיע כי הוא מעניק שישה מקומות לתואר מוסמך ושני מקומות לתואר בוגר לסטודנטים מעזה, שלא יצטרכו לשלם שכר לימוד.