מנהל חטיבת החדשות בתאגיד, ברוך שי, מודיע על עזיבה טרם סיום הקדנציה

שי היה אמור לסיים את הקדנציה השנייה שלו בתפקיד בשנת 2025, אך הוא יעזוב את תפקידו באוגוסט הקרוב אחרי כ-7 שנים • בימים הקרובים יחל הליך מסודר לאיתור מחליפו

ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות בתאגיד השידור הציבורי / צילום: מיכה לובטון
ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות בתאגיד השידור הציבורי / צילום: מיכה לובטון

בתאגיד השידור הציבורי מודיעים היום (ד') כי מנהל חטיבת החדשות, ברוך שי, ביקש לסיים את תפקידו טרם סוף הקדנציה שלו. על-פי הודעת התאגיד, שי יפרוש בסוף אוגוסט אחרי כ-7 שנים, ובימים הקרובים יחל הליך מסודר לאיתור מחליפו, שכולל מכרז. 

בלעדי | מתיחות במועצת התאגיד סביב עלות שידורי היורו: "הצגת נתונים שקריים"
שברה את שיא הרייטינג של התאגיד: כמה ישראלים צפו בביצוע של עדן גולן באירוויזיון?

שי מונה מונה לתפקיד בשנת 2017, לאחר שנבחר בוועדת איתור בראשות המנכ"ל דאז אלדד קובלנץ. על-פי פרסומים באותה התקופה, הוא התמודד מול טלי בן עובדיה, נורית קנטי וצ'יקו מנשה. 

בשנת 2021, לאחר קדנציה מלאה, החליטה במועצת התאגיד להאריך את הקדנציה של שי בעוד 4 שנים (גם זאת לאחר המלצת המנכ"ל קובלנץ), משמע הוא היה צריך לסיים את תפקידו  בעוד מספר חודשים, בשנת 2025. כעת הוא למעשה פורש מהתפקיד טרם הזמן.

ברקע המתיחות במועצה ונתוני הרייטינג 

העזיבה של שי מגיעה ברקע שיקולים רבים שקרו בתאגיד ומחוץ. ראשית, בין מועצת התאגיד למנכ"ל גולן יוכפז ולשי הייתה מתיחות ביחס להתנהלות של מחלקת החדשות בראשותו. הטענות שהופנו כלפיו ששי היו שהוא גייס דמויות עיתונאיות לא מוכרות, מה שיכול להוביל לנתוני הרייטינג הנמוכים לעומת ערוצי החדשות האחרים. 

שנית, נתוני הרייטינג לא צמחו בכל רצועות החדשות, לצד רצועות חזקות של התאגיד כמו של אילה חסון בשעה 19:00. בגזרה הזו המורכבות לתאגיד ברורה: מצד אחד, יש הטוענים כי התאגיד לא צריך בכלל להתחרות בתחרות הרייטינג הלינארי - שכן הכלי הזה נועד לתמחר פרסומות בשידורי הלינארי. הם אלה שיפנו לנתוני התאגיד וחטיבת החדשות ברשתות החברתיות, שם יש התחזקות מרבעון לרבעון. מצד שני, יש המאשימים את שי בנתוני רייטינג נמוכים ומצפים לראות גוף שידורי חדשותי חזק. 

שלישית, שי ניהל מחלקת חדשות ב-7 שנים מורכבות מאוד במדינת ישראל - מערכות בחירות רבות, שנות קורונה מורכבת, תוכניות לשינוי מערכת המשפט והמחאה בישראל וגם - שנת מלחמה, מהקשות שישראל חוותה. כל אלה יכולים להוביל את שי להרגיש מיצוי ולהחליט שהוא רוצה להמשיך הלאה. 

"מניית יסוד בהקמת התאגיד" 

שי מסר בהודעה לתקשורת כי "אחרי שחלפו 7 שנים בדיוק מאז העלייה לאוויר, בהן 7 חודשי מלחמה של עבודה אינטנסיבית, במהלכם הבאנו משדרי חדשות איכותיים, אמינים ומדויקים - החלטתי לפרוש. אני יכול לסכם בסיפוק שעמדנו במשימה להקים גוף חדשות עצמאי, רלוונטי, דינמי, יצירתי, אמין ומעמיק. חטיבת החדשות היום נמצאת בשיאה, מכתיבה סדר יום, הודפת כל לחץ וניסיון הפחדה, ונשארת נאמנה לאמת".

גיל עומר, יו"ר מועצת תאגיד השידור הישראלי, מסר: "אני מודה מקרב לב לברוך שי על שנים ארוכות ועמוסות שבהן בנה וניהל מערכת חדשות מצטיינת ובעלת הישגים מקצועיים רבים. לברוך, שהיה כוח החלוץ בהקמת החטיבה, יש מניית יסוד בהקמת התאגיד.

"ברוך ניהל את החטיבה בכישרון ובמסירות אין-קץ בתקופה מורכבת ומאתגרת - החל בימי ההקמה, תקופת הקורונה, מערכות בחירות חוזרות ונשנות ומלחמת 'חרבות ברזל'. לכל אורך כהונתו עמד ברוך כצוק איתן בפני לחצים פוליטיים מכל קצוות הקשת ושמר על עצמאותה העיתונאית של חטיבת החדשות, שעל-פי שורה של מחקרים וסקרים היא מערכת החדשות המובילה באמון הציבורי. בשם חברי מועצת התאגיד ובשמי, אני מאחל לברוך הצלחה רבה". 

גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי, מסר: "אני מבקש להודות מעומק הלב לברוך על תרומתו המשמעותית לתאגיד בכלל ולחטיבת החדשות בפרט. ברוך, שאותו אני מכיר עוד מעבודתנו המשותפת בחדשות 10, הוא בעייני ממנהלי ועורכי החדשות נטולי הפניות ונעדרי המורא, שפועלים מתוך אג'נדה אחת - חופש עיתונות וזכות הציבור לדעת.

"תחת הנהגתו רשמה חטיבת החדשות של 'כאן' הישגים עיתונאיים משמעותיים, ששינו את סדר היום החדשותי בישראל - אבל מעל לכל אלה, ברוך הצליח למנוע בעקביות כל לחץ, או השפעה חיצוניים, על עיתונאיו. ברוך הקים מערכת חדשות מקצועית, והצליח לשלב בה הן כוחות עיתונאיים מרשות השידור הוותיקה והן עיתונאים צעירים ורעבים - שיצרו יחד את אופי השידורים החדש, הייחודי של 'כאן חדשות'. אני מבקש להודות בשמי ובשם עובדות ועובדי התאגיד על תרומתך המכרעת ל'כאן חדשות'".