חברת התרופות הישראלית שנמחקת מהמסחר בניו יורק

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • בעלי המניות של תרו אישרו את מיזוג החברה עם סאן, לקראת השלמתו הסופית • סלברייט צללה לאחר הדוחות • והאב הגישה בעיכוב את הדוח המורחב שלה לשנת 2023

אודאי בלדוטה, יוסי כרמיל / צילום: צילום מסך מיוטיוב, שי שבירו, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
אודאי בלדוטה, יוסי כרמיל / צילום: צילום מסך מיוטיוב, שי שבירו, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המסחר בוול סטריט התנהל בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק עלה בימים חמישי-שישי ב-0.7% במצטבר, בעוד שמדד דאו ג'ונס נחלש ב-1.5% ומדד S&P 500 נשאר כמעט ללא שינוי. אלה המניות הישראליות שבלטו במסחר או פרסמו דיווחים מעניינים:

התופעה החריגה הזו התרחשה רק שש פעמים ב-50 השנים האחרונות. בכל פעם הגיע אחריה מיתון 
אחד המנכ"לים המשפיעים בוול סטריט הודיע: חוזר לתמוך בטראמפ לנשיאות 

תרו נרכשת ותימחק מהמסחר בניו יורק

אסיפת בעלי המניות של חברת התרופות הישראלית תרו  אישרה בשבוע שעבר את המיזוג של תרו עם בעלת השליטה בה, חברת התרופות ההודית סאן. במסגרת העסקה סאן שמחזיקה ב-78.5% ממניות תרו תרכוש את יתרת המניות מידי הציבור, תרו תהפוך לחברה בת בבעלות מלאה ותימחק מהמסחר בניו יורק.

תרו היא חברת תרופות ותיקה שנסחרת בוול סטריט מאז 1982 ומעסיקה מעל 700 עובדים בישראל (כמחצית מעובדיה). החברה הוקמה ב-1950 ומפתחת ומייצרת תרופות גנריות בתחומים כמו כאב, עור, מערכת העיכול ועוד. סאן הציעה בתחילת מחיר של 38 דולר למניית תרו ובהמשך העלתה את המחיר ל-43 דולר, שהוא המחיר שאותו אישרו בעלי המניות ומשקף לחברה שווי של 1.6 מיליארד דולר. מניית תרו נסחרת במחיר קרוב למחיר העסקה. סאן הפכה לבעלת השליטה בתרו ב-2010 אחרי מאבק שליטה ארוך שהגיע להכרעת בית המשפט העליון בישראל. היא רכשה את השליטה בתרו במחיר של 7.75 דולר למניה, ובשיא תרו כבר נסחרה במחיר של כ-150 דולר למניה. מנכ"ל החברה הוא אודאי בלדוטה.

דיליפ שנגבי, מנכ"ל סאן, מסר: "אנחנו מרוצים מהאישור של בעלי המניות של תרו, ובכפוף לשאר תנאי הסגירה, תרו תוכל להתמזג עם סאן. המיזוג יאפשר לנו לשרת טוב יותר את צרכי הלקוחות, מומחי הבריאות והלקוחות ברחבי העולם".

סלברייט ירדה יום אחרי הדוחות

מניית סלברייט  עלתה ביום חמישי ב-2.3% לאחר שהחברה פרסמה דוחות, אך נחלשה ביום שישי ב-6.6% למחיר של 11.1 דולר.

סלברייט, המספקת פתרונות לחקירות דיגיטליות, עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הראשון. החברה רשמה הכנסות של 89.6 מיליון דולר, צמיחה של 26% מהרבעון המקביל, וה-ARR (הכנסות חוזרות שנתיות) עלה ב-27% לכ-332 מיליון דולר. לפי כללי החשבונאות המקובלים החברה רשמה הפסד נקי של 71.4 מיליון דולר, כך שההפסד גדל לעומת 40.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, סלברייט רשמה רווח נקי של 16.9 מיליון דולר, גידול של 144%, והרווח הנקי למניה היה 8 סנט.

החברה אשררה את התחזית השנתית שמסרה בעבר: הכנסות של 370-380 מיליון דולר, עלייה מ-325 מיליון דולר ב-2023, עם EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 70-80 מיליון דולר, לעומת 61.9 מיליון דולר ב-2023. המנכ"ל יוסי כרמיל אמר שבחברה מעודדים מהפוטנציאל העסקי ברבעונים הקרובים.

מניית סלברייט עלתה ב-28.2% מתחילת השנה והיא נסחרת בנאסד"ק בשווי 2.3 מיליארד דולר.

מניית האב עלתה למרות עיכוב בפרסום הדוח

חברת אבטחת הסייבר האב סקיוריטי  דיווחה על איחור בהגשת הדוח המורחב שלה לשנת 2023, דוח 20F, שאותו כבר הייתה אמורה להגיש עד סוף חודש אפריל. לפי הודעת החברה, נדרש לה זמן נוסף להכינו בעיקר בשל הרכישה האסטרטגית שביצעה לאחרונה של חברת QPoint, לצד מאמציה להגיע לרה-ארגון בחובות שלה. "אבני דרך אלה צפויות לחזק את היציבות הפיננסית של החברה ולשפר את יכולותיה התפעוליות", נכתב בהודעת האב.

החברה קיבלה אזהרה מהנהלת נאסד"ק בשל האיחור בהגשת הדוח, אך לדבריה אין לכך השפעה מיידית על המסחר במניותיה ויש לה אפשרות להגיש תוכנית לעמוד בתנאי המסחר עד ה-19 ביולי. מניית האב עלתה ביום שישי לאחר הדיווח ב-7.4% במחזור נמוך מהממוצע, וכעת שווי החברה הוא 8.9 מיליון דולר.

נזכיר כי החברה מוזגה ל-SPAC בתחילת 2023 לפי שווי של 1.28 מיליארד דולר, ובהמשך התגלו בה אי סדרים חשבונאיים. לאחרונה הוגשה בקשה לפתיחת הליכים לחדלות פירעון נגד החברה, מצד משקיע שטוען שהלווה לה כסף. האב טענה שהבקשה משוללת יסוד.

מנכ"ל החברה כיום הוא נח הרשקוביץ שמונה לתפקיד בדצמבר האחרון.