האם חוק אל גז'ירה יבוטל? בג"ץ הוציא צו על תנאי והרחיב את ההרכב

בעתירה שהוגשה על ידי האגודה לזכויות האזרח נטען כי החוק פוגע בזכות למידע ובחופש העיתונות, וחוסם את אזרחי המדינה מלקבל מידע שלא עולה בקנה אחד עם הנרטיב הישראלי • עמדת המדינה היא כי התכנים המשודרים בערוץ פוגעים בביטחון המדינה

בניין רשת החדשות אל ג'זירה / צילום: Shutterstock, BalkansCat
בניין רשת החדשות אל ג'זירה / צילום: Shutterstock, BalkansCat

בג"ץ הוציא הבוקר צו על תנאי בעתירה נגד התיקון לחוק המאפשר להפסיק את שידורי אל ג'זירה בישראל. השופטים קבעו כי מאחר ומדובר בחוק בעל אופי תקדימי, העתירה תידון בהרכב מורחב.

פגיעה קשה בשם של צה"ל - והשלכות משפטיות: משמעות ההחלטה של האו"ם 
בלעדי | המסמכים שחושפים: כך קיבל רב המרצחים יחיא סינוואר חנינה מממשלת ישראל 
בכיר ראשון בתעשיות הביטחוניות תוקף את צרפת 

בעתירה שהוגשה על ידי האגודה לזכויות האזרח נטען כי החוק פוגע בחופש הביטוי, בזכות למידע ובחופש העיתונות וחוסם את אזרחי המדינה מלקבל מידע שלא עולה בקנה אחד עם הנרטיב הישראלי.

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר אמר השופט יצחק עמית: "כצרכן ישראלי אני לא יכול לצרוך את הערוץ שבכל העולם יכולים. יש כאן חסימת מידע אדיר. מה ההיגיון שלא אדע מה שכל צרכן בעולם יודע?". השופט אלכס שטיין שאל: "האם אין פגיעה קשה בצופה הישראלי?"

עמדת המדינה היא כי התכנים המשודרים בערוץ פוגעים בביטחון המדינה, הנלחמת במספר חזיתות בעת הזו.

הוראת השעה שעברה בכנסת, מסמיכה את שר התקשורת, בהסכמת ראש הממשלה והממשלה או ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, להטיל סנקציות על ערוץ זר. בין הסנקציות: הפסקת שידוריו על ידי ספקי תכנים ישראליים, הגבלת הגישה לאתר האינטרנט שלו, סגירת משדריו בישראל ותפיסת מכשירים המשמשים לאספקת תכניו. הביקורת השיפוטית נעשית לאחר ההחלטה.