ישראל במלחמה | סיקור שוטף

קנדה נערכת לפנות עשרות אלפי אזרחים מלבנון מחשש למלחמה

שרת החוץ של קנדה עדכנה את שר החוץ ישראל כ"ץ כי קנדה נערכת צבאית להוציא את 45 אלף אזרחיה מלבנון • רס"ל (מיל') עומר סמדג׳ה ורס"ל (מיל') סעדיה יעקב דרעי נפלו בקרב ושלושה לוחמים במילואים מחטיבת אלכסנדרוני נפצעו באורח קשה ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים - משפחותיהם עודכנו • צה"ל השמיד אתר שיגור מוכן - שהוצב במרחב ההומניטרי בח'או יונס •  פגז שירה טנק לעבר מטרה בעזה חצה לשטח ישראל. נזק נגרם לרכב • עדכונים בולטים

תקיפה של צה''ל בגבול לבנון / צילום: ap
תקיפה של צה''ל בגבול לבנון / צילום: ap

עדכונים בולטים

 23:05 - כלי תקשורת ערביים דיווחו על תקיפה של משאית נשק באזור העיר אל-בוכמאל במזרח סוריה, לא רחוק מהגבול עם עיראק 

20:51 - קנדה נערכת לפנות עשרות אלפי אזרחים מלבנון מחשש למלחמה  

מלאני ג'ולי, שרת החוץ של קנדה, עדכנה את שר החוץ ישראל כ"ץ כי קנדה נערכת צבאית להוציא את 45 אלף אזרחיה מלבנון מחשש שתפרוץ מלחמה. 

לקריאת הכתבה המלאה ב-N12

16:30 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

צה"ל: מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה תשתיות טרור של חיזבאללה במרחבים א-טייבה ודיר סירין שבדרום לבנון. כמו כן, כוחות צה"ל ביצעו לאורך היום תקיפות ירי ארטילרי לעבר כמה מרחבים בדרום לבנון.
15:11 - שני מבוקשים חוסלו בקלקיליה

בפעילות משותפת של צה״ל שב״כ והמשטרה, בהובלת יחידת הגדעונים של משטרת ישראל, חוסלו שני מבוקשים בקלקיליה.

13:50 - צה"ל: פגז שירה טנק לעבר מטרה בעזה חצה לשטח ישראל. נזק נגרם לרכב, האירוע מתוחקר

צה"ל הודיע כי "מוקדם יותר היום, טנק ביצע ירי פגז לעבר מטרה ברצועת עזה. כתוצאה מתקלה שמקורה מצוי בבדיקה, ירי הפגז סטה ממסלולו ונפל בשטח ישראל בסמוך לגדר הגבול. במסגרת תחקור האירוע, נבדק דיווח כי נפגע רכב במרחב מועצה אזורית חוף אשקלון כתוצאה מרסיסי הפגז. לא היו נפגעים, האירוע מתוחקר".

13:43 - חשש לחדירת כלי טיס בגליל המערבי

התרעה מפני חדירת כלי טיס הופעלה בגליל המערבי. האזעקה הופעלה ביישובים: אדמית, יערה, אילון, גורנות הגליל, גורן, חניתה וערב אל עראמשה. הפרטים בבדיקה

12:15 - דיווח על התקדמות של צה"ל ברפיח: "העיר כולה תחת מתקפה" 

תושבים ברפיח ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס אמרו היום (שישי) כי ביומיים האחרונים התעצמה הפעילות הצבאית של צה"ל ברפיח. לפי עדויות התושבים, טנקים וכוחות קרקעיים כבר השתלטו על מזרח העיר, דרומה ומרכזה, וכעת פועלים להשתלט על מערב וצפון רפיח.

לפי רויטרס, ההתקדמות של צה"ל הביאה לגל פינוי של תושבים נוספים מהעיר, שהיוותה מחסה זמני לכמיליון עזתים שעקרו מבתיהם. לפי סוכנות הידיעות, רוב התושבים שעברו לרפיח מהצפון, המרכז וחאן יונס עזבו שוב חזרה צפונה בעקבות המבצע.

בדיווח נכתב שצה"ל פועל מהקרקע עם לוחמי שיריון וכוחות רגליים, וגם מבצע תקיפות מהאוויר ומספינות ליד חופי עזה. התושבים סיפרו לרויטרס כי התעצמות הלחימה כל כך מורגשת, עד כדי כך שקולות הפיצוץ והירי נשמעים ללא הפסקה.

"העיר רפיח כולה תחת מתקפה ישראלית", אמר ראש עיריית רפיח אחמד אל-סופי בהצהרה היום. "זה אסון הומניטרי", הוסיף, מבלי להתייחס לכך שחמאס משתמש בעזתים כמגן אנושי. לפי נתוני האו"ם, מעט פחות מ-100 אלף איש נותרו בצד המערבי של רפיח, מתוך יותר ממילון שעברו אליה. לכתבה המלאה ב-N12

10:48 - התשיעית מאז המלחמה: ארמניה הכירה במדינה פלסטינית

ארמניה הודיעה היום (שישי) כי היא מכירה במדינה פלסטינית, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. ארמניה היא המדינה ה-145 בעולם שמכריזה על הכרה במדינה פלסטינית, והתשיעית לעשות זאת מאז החלה המלחמה בעזה.

בהודעה שפרסם משרד החוץ הארמני נכתב כי המדינה "מגנה פגיעה באזרחים ואלימות המופגנת כלפי אזרחים וגם שבייה של אזרחים וקוראת לשחרור ללא תנאים של החטופים. ארמניה מצטרפת לקריאה של העצרת הכללית של האו"ם וקוראת להפסקת אש מיידית בעזה, ומביעה תמיכה בפתרון שתי המדינות". לכתבה המלאה ב-N12

09:05 - צה"ל השמיד אתר שיגור מוכן - שהוצב במרחב ההומניטרי בח'או יונס

כלי טיס של חיל האוויר תקפו והשמידו אתר שיגור מוכן שהוצב על ידי ארגון הטרור גא״פ במחסה במרחב ההומניטרי בח'אן יונס. מדובר צה"ר נמסר: "טרם התקיפה, ננקטו מאמצים רבים לצמצום הסיכון לפגיעה בבלתי מעורבים. ארגוני הטרור ממשיכים להציב אמצעי לחימה ותשתיות טרור בלב אוכלוסיה אזרחית, תוך סיכונה ושימוש בה כמגן אנוש".

09:00 - אזעקה הופעלה בעין השלושה שבעוטף עזה מחשש לחדירת כלי טיס עוין

05:58 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל שהודעה נמסרה למשפחותיהם

רס"ל (מיל') עומר סמדג'ה, בן 25 מגנות הדר, לוחם בגדוד 9203, חטיבת אלכסנדרוני (3), נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

רס"ל (מיל') סעדיה יעקב דרעי, בן 27 מתל אביב, לוחם בגדוד 9203, חטיבת אלכסנדרוני (3), נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

באירוע בו נפלו רס"ל (מיל') עומר סמדג'ה ז"ל ורס"ל (מיל') סעדיה יעקב דרעי ז"ל, נפצעו באורח קשה שלושה לוחמים במילואים מחטיבת אלכסנדרוני (3) ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. משפחותיהם עודכנו.

04:27 - שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן נועד היום עם ראש המל"ל צחי הנגבי ועם השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר

לפי דובר מחלקת המדינה של ארה"ב, מת'יו מילר, בלינקן חזר על מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ישראל ודן במאמצים המתמשכים להשיג הפסקת אש בעזה ולהבטחת שחרור כל החטופים. בלינקן הדגיש את הצורך לנקוט בצעדים נוספים כדי להגביר את הסיוע ההומניטרי לעזה ולתכנן ממשל, ביטחון ושיקום ברצועה לאחר סכסוך. כמו כן, הדגיש את החשיבות של הימנעות מהסלמה נוספת בלבנון.

03:30 - צבא ארה"ב: ארבעה כלי שיט ושני כטב"מים של החות'ים הושמדו ב-24 השעות האחרונות בים סוף

23:49 - דובר צה"ל: בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב דישון ומלכיה, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט

23:12 - אזעקות בדישון ובמלכיה

21:59 - צבע אדום בעין השלושה שבעוטף

21:30 - גורמי ביטחון: גל השמועות על חילוץ חטופים בעזה - שקרי

19:12 - דיווחים בלבנון: צה"ל תוקף בכפר יארון, דרום המדינה

19:07 - שני לוחמי שריון נפצעו קשה מירי נ"ט בדרום רצועת עזה, משפחותיהם עודכנו

18:45 - נקבע מותו של בן ה-70 שהותקף בידי פלסטיני בקלקיליה

ממרכז רפואי מאיר נמסר כי הישראלי, בן ה-70, שפונה לקבלת טיפול רפואי אחרי שהותקף בידי פלסטיני בקלקיליה, מת מפצעיו.

18:38 - דובר הבית הלבן על המתקפה של נתניהו על ממשל ביידן: "מאכזב במיוחד"

דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי ג'ון קירבי התייחס לסרטון שפרסם נתניהו, שבו תקף את ביידן על כך שמונע אספקת חימושים מישראל. "לא ידענו שהסרטון הזה מגיע וזה היה מאכזב במיוחד כי אין עוד מדינה שעוזרת לישראל כמו ארה"ב. אין לי מושג מה היה האינטרס של נתניהו, וקשה לדעת מה עבר עליו. הסרטון היה תמוה בלשון המעטה".

פורסם לראשונה ב-N12