בג"ץ: העתירה נגד מינוי שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13 תועבר להרכב

רשת 13, הדירקטורים של חדשות 13, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' והרשות השנייה טענו כי יש לדחות את העתירה על הסף ולגופה, אולם השופט יצחק עמית קבע כי העתירה תידון בפני הרכב של שופטי בית המשפט העליון ותתברר "בהקדם האפשרי"

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: כדיה לוי
יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: כדיה לוי

העתירה נגד מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13 תידון בפני הרכב של שופטי בית המשפט העליון - כך קבע היום (א') השופט יצחק עמית. עמית, שקיבל את העתירה לידיו בכובעו כשופט תורן, קבע כי העתירה תתברר "בהקדם האפשרי" - שזה לרוב בתוך פרק זמן של שלושה שבועות לכל היותר.

עוד קבע עמית כי לצדדים נתון שבוע להשיב לבקשות להצטרף להליך שהגישו מועצת העיתונות ועמותת "הצלחה" - כל אחת מהן מתמקדת באספקטים אחרים של המינוי. 

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ורשת 13: לבג"ץ אין סמכות לדון במינוי
הדרמה של חדשות 13: העובדים מחריפים את המאבק נגד ההנהלה. מה הצעד הבא?
המינוי בחדשות 13 והסערה: מה רוצה לן בלווטניק?
לא עוד עסק פרטי: למה בג"ץ יכול להתערב במינוי מנכ"לית חדשות 13

כזכור, ועד עיתונאי חדשות 13 וארגון העיתונאים והעיתונאיות עתרו לאחרונה לבג"ץ בבקשה להתערב במינויה של שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת החדשות והעורכת הראשית שלה. בעתירה נטענו הן טענות הנוגעות לאופן שבו בוצע המינוי והן טענות בנוגע לתוכנו, שלטענת העיתונאים הוא בלתי סביר. העתירה הופנתה גם נגד הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, שנטען כי הייתה צריכה להתערב במינוי בעצמה.

ביום חמישי האחרון השיבו חדשות 13, רשת, שמאלוב-ברקוביץ' והדירקטורים המיוצגים כולם יחד לעתירה, וכך גם הרשות השנייה. מצד כלל משיבי רשת וחברת החדשות נטען כי לבג"ץ אין סמכות לדון בנושא, מן הטעם שמדובר בסכסוך בחברה פרטית. הרשות השנייה טענה מצדה כי הטלת חובות משפטיות עליה להתערבות במינויים היא מנוגדת לחוק הרשות השנייה ומסוכנת, בשים לב לכך שחברי מועצת הרשות השנייה הם כולם מינויים פוליטיים. 

מוועד עובדי חדשות 13 נמסר בתגובה: ‏"נמשיך לנהל בכל החזיתות את המאבק על עצמאות חברת החדשות, הבית העיתונאי של כולנו, ואנו מצפים להשמיע את טיעונינו בפני הרכב השופטים הנכבד. אנו מקווים שהטלטלה חסרת התקדים שעוברת כעת החברה תסתיים בקרוב, כך שכולנו נוכל לשוב ולהתמקד בעבודה העיתונאית עם הנהלה ראויה לחברה".