רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" תצא לדרך ביום הראשון של שנת 2025, והשחקנים השונים בענף המזון מתכוננים למהלך. רמז למה שהם חושבים עליו, ועל ההתנהלות הכלכלית בישראל, ניתן היה לקבל בכנס קמעונאות המזון שערכה קבוצת שטיר באקספו גני התערוכה בתל אביב.
● ניתוח | "הכול עובד לטובתם": רווחי הבנקים זינקו, וגם היקף ההלוואות לרכישת דירה
● שטראוס: צמיחה בהכנסות וחזרה לנתחי השוק טרום הריקול לצד ירידה ברווחיות
איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף, ציין כי "סביבת הריבית היא הבעיה, היא טעות. זו יצרנית אינפלציה מהחמורות ביותר. מה שמייצר בכל תחום את עליית המחירים אלה הריבית, ההתנהלות של הכלכלה המקומית וההחלטות. באירופה יש אינפלציה חמורה, לייבא משם כבר לא משתלם. זה גיים צ'יינג'ר. אנחנו מוכרים לאיטלקים עגבניות, איטליה יותר יקרה מישראל - זה לא היה מעולם".
לגבי ההחלטה להוציא סדרני סחורה מהרשתות, אמר יוחננוף כי "זה מהלך לא חכם שלא נעשה בשיתוף, זה יגרום להתייקרות", בעוד רמי לוי ציין כי "אצלנו המחירים לא יעלו".
מיכאל לובושיץ מקרפור ציין כי "תמיד פוחדים משינוי. אנחנו ערוכים למהלך הזה של הוצאת הסדרנים מהרשתות". נני סיימן, מייסדת ויו"ר סיימן סחר, ציינה כי "הבעיה החמורה היא שאין קשר בין המשרדים הממשלתיים ויש החלטות סותרות".
שחר תורג'מן, נשיא איגוד לשכות המסחר, ציין כי "הרשתות הן לא מלכ"רים, הן צריכות להרוויח. הממשלות הקודמות עשו מעשה נבלה. בישראל אם אתה יזם מצליח, סימן שעשקת את הציבור. זה הנרטיב. לרגולטורים יש אולי שכל, אבל לא ניסיון במגזר העסקי. זה בעייתי מאוד".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.