ההתקפלות של חולדאי: עיריית תל אביב חוזרת בה מחלק מרפורמת החניה שתנהיג מתחילת השנה. העירייה החליטה השנה לערוך רפורמה שתכנס לתוקפה החל מה-1 בינואר 2025 ובמסגרתה מספר אזורי החניה בעיר יוכפל. עם השלמת והחלפת התמרורים, יידרשו גם תושבי העיר המחזיקים תו חניה לשלם עבור חניית רחוב שאינה באזור מגוריה, כאשר לתושבים בעלי תו חניה, שחונים מחוץ לאזור החניה שלהם תינתן הנחה של 30% מתעריף של מבקר.
● ראיון |רון חולדאי מדבר על הטעות הכי גדולה שעשה בת"א, שרק עכשיו הוא מצליח לבטל
● נזק של מאות מיליוני שקלים: 8 נעצרו בחשד שסחרו באלפי תגי נכה
הסדרי החניה הללו נקבעו בעקבות איסור שהמדינה הטילה, במסגרת חוק ההסדרים של שנת 2021 על רשויות מקומיות אשר בתחומן יותר מ-40 אלף תושבים, לפטור תושבים מתשלום אגרת חניה, אלא אם מדובר באזור החניה שלהם, שבו הם מתגוררים. על אף שהמדינה החליטה לדחות את מועד היישום לשנת 2027, שרת התחבורה ושר הפנים אישרו את חוק העזר שהגישה עיריית תל אביב יפו.
עוד החליטה העירייה על גביית תשלום של 500 שקלים על תו חניה שני בכל משק בית והגבלת מספר תווי החניה לשניים, העלאת מחיר בחניונים וצעדים נוספים. מהלכים אלו נועדו לשרת את החזון התחבורתי העירוני, שיביא בין היתר, לניהול מושכל של היצע החנייה בעיר, "כך שמי שזקוק לחניה, בדגש על תושבים ליד ביתם, יוכלו למצוא חנייה ביתר קלות", הדגישו בעירייה.
ואולם, לנוכח ביקורת ציבורית נרחבת, ובפרט כשהרפורמה, שאנשי המקצוע בממשלה תומכים בה תמיכה נלהבת לאחר שהוכחה בערים רבות ברחבי העולם, מגיעה יחד עם צעדי התכנסות תקציבית נוספים של העירייה. הנהלת העירייה החליטה לחזור בה מחלק מהרפורמה והיא תביא למועצת העירייה שינויים: כך לא ייגבה תשלום על תו החניה השני לכל משק בית והשעתיים הראשונות לחניית תושבים מחוץ לאזור החניה שלהם יהיו ללא תשלום.
השינויים הללו מגיעים לאחר שבסוף השבוע האחרון, בראיון שפורסם בגלובס עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הוא התבטא לגמרי אחרת. על הדחייה של הממשלה את הרפורמה בכל הארץ הוא אמר "אני אשם שהם קיבלו חלושעס?", והצהיר שזה הזמן לבצע את כל השינויים במקביל, חרף הביקורות, מתוך חזון תחבורתי שיצעיד את תל אביב לעבר ערים אירופיות. "אני טעיתי לפני 26 שנה", הוא אמר, "אני הייתי חדש. אמנם כבר למדתי וידעתי מה אני עושה, אבל מוטי מורל ז"ל, שהיה הקמפיינר שלי, בא ואמר 'שמע, חייבים להיבחר. תבטיח חניה חינם'", הוא נזכר. "יום אחרי זה, אמרתי שאני מתחרט ומבטל את זה, אבל כבר הייתי משועבד לזה. זה נכון שאת הדבר הזה של חניה חינם בת"א עשיתי מטעמים פוליטיים, אני מודה. ומאז חיפשתי ואני מחפש את ההזדמנות לבטל את זה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.