רועי כחלון, מנהל רשות החברות הממשלתיות, הוביל מינויים חדשים להנהלת הרשות.
כך, רו"ח הילה גלוזמן (42), חברת הנהלת רשות החברות משנת 2022, שניהלה את תחום האנרגיה בשנתיים האחרונות, תמונה למנהלת יחידת החברות הביטחוניות ותהיה אחראית על רפאל ועל התעשייה האווירית.
בפני גלוזמן יעמוד אתגר הנפקת התעשייה האווירית לאור המגבלות שמטיל משרד הביטחון על החברה. בחודש יוני האחרון קודמו של כחלון ברשות, ינקי קוינט, ביקש משר הביטחון דאז יואב גלנט להניע את ההנפקה. המדינה צופה לתעשייה האווירית שווי של כ־28.5 מיליארד שקל - יותר מכפול מההערכה בנובמבר 2020, עת ועדת השרים לענייני הפרטה אישרה את המתווה להנפקת החברה, וקרוב לשווי של אלביט.
● מה יהיו זכויות הבנייה ליד המטרו? אושרה התוכנית שכל שוק הנדל"ן חיכה לה
● קצב הגידול של ישראל ירד: 82.7 אלף ישראלים עזבו ב־2024
אל הנהלת הרשות תצטרף גם רו"ח מעיין הראל, שתנהל את יחידת התחבורה והנמלים. הראל היא בעלת תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במינהל עסקים עם התמחות במימון מאוניברסיטת בר־אילן. היא עבדה ברשות המסים וברשות החברות הממשלתיות כרכזת בתחום התחבורה ובתחום החברות הביטחוניות שאותן ליוותה גם במהלך המלחמה. היא כאמור תקודם ותהיה אחראית על חברות התחבורה, ובהן רכבת ישראל, נת"ע, חברת נמל אשדוד, נתיבי ישראל, חברת נמלי ישראל ועוד.
בפני הראל עומדים אתגרים משמעותיים בתחום, כמו קידום הפרטת נמל אשדוד או הנפקת חלק ממניותיו. כמו כן היא תהיה אחראית על חברות המנהלות מאות מיליארדי שקלים בפרויקטי התחבורה הגדולים להנחת מסילות רכבת, רכבות קלות והקמת המטרו, וכן תשמש כרגולטורית המפקחת על סוגיית המינויים בחברות הכפופות לשרת התחבורה מירי רגב; זאת לאחר שמנהלת הרשות הקודמת, מיכל רוזנבוים, בלמה מינויים בכירים בחברת נתיבי ישראל.
עוד בהנהלה החדשה - רו"ח אלינור דמרי, שתנהל את יחידת הכספים ברשות. אלינור עובדת ברשות מזה כ־14 שנה במגוון תפקידים והובילה שורה ארוכה של הנפקות אג"ח בחברות הממשלתיות. בנוסף, אלינור הייתה חברה בצוות הפרטת נמל חיפה ודואר ישראל.
בנוסף, אסף נתיב, שייעץ למנכ"ל משרד האוצר, מונה לאחרונה לתפקיד ראש המטה של מנהל רשות החברות.
מאבק עם נציבות שירות המדינה
רשות החברות הממשלתיות היא רגולטור המפקח על כ־70 חברות ממשלתיות, חלקן מהגדולות והבולטות במשק, כמו חברת החשמל, התעשייה האווירית, מקורות ועוד.
רועי כחלון, שנכנס לתפקידו בתחילת החודש שעבר, הוצג בתקשורת כמועמדו של השר דוד אמסלם הממונה על החברות הממשלתיות, ואולם הוא עצמו כיהן כסגן ברשות החברות האחראי על נמלים ותשתיות, והוביל את הפרטת נמל חיפה בסכום של כ־4 מיליארד שקל, סכום שהכה את הענף בתדהמה.
סביב מינויו של כחלון התחולל מאבק בינו ובין נציבות שירות המדינה, שטענה כי אין בידיו ניסיון ניהולי מספק. בסופו של דבר בית הדין לעבודה, שאליו פנה, קיבל את עמדתו של כחלון וסלל את דרכו לוועדת האיתור, שבראשה עמד אז קודמו ברשות ינקי קוינט, והוא נבחר ונכנס לתפקידו כאמור בתחילת החודש שעבר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.