מצב־הרוח הלאומי ומזג האוויר החורפי השפיעו על היקף הקניות בשבוע החולף וגרמו לירידות במרבית הענפים המרכזיים במשק.
לפי מדד הפניקס גמא, הבוחן את העסקאות בכרטיסי אשראי בישראל, ההתנהגות הצרכנית נחלקה לשניים: בתחילת השבוע, בימים א'-ג' רשמו מרבית הענפים מחזורי קניות גבוהים יותר - בעוד שבחלקו השני, בימים ד'־שבת, נרשמו מחזורי קניות נמוכים יותר. ירידות אלה משויכות למזג האוויר הקר ולסופת קורל שגרמה לציבור להישאר בבתים, כמו גם מצב־הרוח הלאומי הירוד.
● שופרסל ויתרה, רמי לוי לקח (בערך): אילו הטבות יקבלו כעת עמיתי חבר?
● האחים אמיר עושים קאמבק לרשת הדיסקאונט של שנות ה־90
הענף שחווה את הפער הגדול ביותר בין שני חלקי השבוע הוא ענף המחשבים והסלולר, שגם סיים את השבוע עם הירידה הגדולה ביותר (18%) במחזור הקניות בכרטיסי אשראי. סקטור האופנה ירד ב־9% במחזור הקניות, וכך גם סקטור החשמל והאלקטרוניקה.
ענף בתי הקפה והמסעדנות רשם ירידה קטנה יותר בהיקף של כ־3% בלבד במחזור הקניות, כאשר במחצית השנייה של השבוע נרשמה עלייה במחזור ההכנסות של ענף המזון המהיר.

שני הענפים היחידים שרשמו עליות השבוע הם ענף האופטיקה וענף התיירות (8% ו־7% בהתאמה). האחרון רשם עלייה במחזור הקניות הודות לסגירת חופשות חורף וסקי אחרונות לעונה, לצד הזמנת חופשות לחג הפסח שיחול באפריל.
"לאחר שבשבוע הקודם ראינו עליות חדות בעקבות יום האהבה, השבוע נרשמו ירידות במרבית הענפים, הנובעות בין היתר ממצב־הרוח הלאומי הירוד", מציין נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא. "יחד עם זאת, ישנה אופטימיות מסוימת לקראת חג הפסח, שבו הציבור אוהב לצאת ולהתחדש. בנוסף, מעניין יהיה לראות כיצד ענפי הצעצועים, התחפושות והמתנות יושפעו מחג הפורים הקרב ובא".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.