אוהבים את הוולנטיינ'ס דיי: רוב ענפי המשק רשמו השבוע עלייה בהכנסות

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל • מנתוני הפניקס גמא עולה כי העליות המשמעותיות נרשמו כצפוי בתכשיטים, בקוסמטיקה ובאופנה - אך גם במוצרי החשמל

קניות / צילום: שירה ספיר
קניות / צילום: שירה ספיר

ביום שישי האחרון צוין יום האהבה הבינלאומי, הוולנטיינ'ס דיי, וגם השנה, למרות עליות המחירים במשק - רבים יצאו, רכשו ובילו, מה שהוביל לעליות במחזורי הקניות בענפי המשק המרכזיים. ממדד הפניקס גמא השבועי עולה כי העליות הבולטות נרשמו בענפים הקשורים באופן ישיר ליום האהבה, ביניהם אופנה, תכשיטים, קוסמטיקה ומסעדות. 

רבע מהחברה החרדית ויתרו על קניית ירקות ופירות בגלל ההתייקרויות במשק
שופרסל ורמי לוי במחירי שיא: האם חגיגת הקניות במניותיהן בדרך לסיום?

העלייה הגדולה ביותר נרשמה בענף התכשיטים, שעלה ב-60% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי, הנובעת מעלייה של 38% במספר הקניות ושל 15% בגובה הקנייה הממוצע. הגידול המשמעותי יותר התרחש בחנויות הפיזיות, ולא באונליין, בשל אופי הקנייה המצריך התנסות ומדידה.

בענף הקוסמטיקה נרשמה עלייה של 32% במחזור הקניות, כאשר כאן הגידול העיקרי היה בעסקאות שבוצעו באונליין, בין היתר הודות למבצעים ייעודיים שלא התקיימו בחנויות הפיזיות.

מבין הענפים הקבועים הנבדקים במדד זה, ענף מוצרי החשמל רושם השבוע את העלייה הגבוהה ביותר, עם 24%. ענף האופנה רושם התאוששות ביחס לשבוע שעבר ועולה ב-20% במחזור הקניות, הודות ליום האהבה ולמבצעי סוף העונה. ענף המסעדות עלה ב-5% לאחר ירידה של 3% בשבוע הקודם. הענף היחיד שרשם ירידה השבוע הוא האופטיקה (1%).

"בהשוואה ליום האהבה ב-2024, השנה ישנה עלייה גבוהה יותר במחזורי הקניות בענפי הצריכה הקשורים באופן ישיר לקניית מתנות ולבילויים", מציין נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא.

"בנוסף, ראינו עליות במחזורי הקניות בימים חמישי ושישי, שבהם גם נרשם מזג אוויר נעים שהיטיב עם הציבור שיצא לבלות".