שפל של 5 שנים ברכישת מכוניות בפברואר. ומי בכל זאת המותג שמככב?

מנתוני משרד הרישוי עולה כי בחודש פברואר 2025 נמסרו בישראל כ-24,611 כלי רכב חדשים בלבד - ירידה של 5.9% לעומת פברואר אשתקד והנתון הנמוך ביותר לפברואר מאז שנת 2020 • היבואנים ממשיכים במלחמות שיווקיות לנוכח התחרות העזה והירידה בביקוש

מכוניות חדשות בנמל חיפה / צילום: Shutterstock
מכוניות חדשות בנמל חיפה / צילום: Shutterstock

שוק הרכב הישראלי ממשיך להפגין חולשה. מנתוני משרד הרישוי עולה כי בחודש פברואר 2025 נמסרו כ-24,611 כלי רכב חדשים בלבד, ירידה של 5.9% לעומת פברואר אשתקד, שהיה חודש של לחימה עצימה. זהו הנתון הנמוך ביותר לפברואר מזה 5 שנים, מאז שנת 2020.

מתחילת השנה נמסרו בישראל 71,224 כלי רכב, עלייה של 1.2.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בשל המסירות החזקות בחודש ינואר. 

בשם התחרות, מקלים על יבוא מכוניות יוקרה במעל 300 אלף שקל
דגמי הרכב החדשים שבדרך לישראל 

יונדאי בראש

את מסירות רכבי הבנזין, ההייבריד והפלאג-אין הובילה יונדאי עם 9,251 מסירות מתחילת השנה הודות לביקוש חזק לדגמי ה-KONA והאלנטרה. טויוטה נמצאת במקום השני עם 7,736 מסירות, עלייה חדה של 38.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קיה נמצאת במקום השלישי עם 6,489 מסירות, ירידה חדה של 13.1% שנובעת בין השאר משיבושים באספקה של דגמי מפתח. סקודה נמצאת במקום הרביעי עם 6,834 מסירות, עלייה של 72%; ואילו את החמישייה הראשונה סוגרת גם הסינית הראשונה בדירוג, צ'רי, עם 3,975 מסירות, עלייה של 140%. 

פלח הרכב החשמלי הפגין חולשה בחודשיים הראשונים של השנה עם ירידה של 28% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מתחילת השנה נרשמו בפלח כ-11 אלף מסירות, ונתח השוק שלהן ירד מכ-23% לכ-15%. עיקר הירידה מיוחסת לכניסה של דגמי פלאג-אין עממיים, שמתחרים בחשמליים, ולעלייה החדה באגרות הרישוי על רכב חשמלי בתחילת השנה.

כלי הרכב מתוצרת סין ממשיכים לחזק את אחיזתם בשוק. בחודשיים הראשונים של השנה נמסרו בישראל 18,092 כלי רכב מתוצרת סין, עלייה של 26% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ונתח של כ-25% מסך המכירות בחודשים אלה. 

קרבות שיווקיים 

על רקע חולשת השוק והתחרות העזה, במיוחד במותגים הסיניים, נמשכים הקרבות השיווקיים בין היצרנים, שבאים לידי ביטוי בחיתוך מחירים ובהשקת דגמים חדשים במחירים מוזלים. חברת סמלת חתכה היום (ב') את המחיר של החשמלית הסינית העירונית LeapMotor T03, שגרסתה המחודשת רק הושקה בסוף השנה שעברה, בכ-20 אלף שקל ל-89,900 שקל, וזו כרגע המכונית החשמלית הזולה בישראל.

ואילו חברת פריסבי (קרסו) השיקה את הקרוס-אובר טיגו 7 עם הנעת פלאג-אין, שנועד להתחרות ישירות בדגם "ג'אקו 7", גם הוא של קבוצת צ'רי, שמצויד במכללים מקבילים. הרכב מצויד במערכת הנעה שמשלבת מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר, מנוע חשמלי וסוללה של 18.3 קילוואט-שעה. יש לו טווח על חשמל בלבד של עד 90 ק"מ ואבזור תקני מקיף. מחירו מתחיל בכ-180 אלף שקל, זול בכ-9,000 שקל ממחיר גרסת הכניסה של ג'אקו 7 המקביל.