1הישראלים מוציאים 2,000 דולר לאדם בממוצע בחופשה. לאן הולך הכסף?
השבוע (10 באפריל) נרשם היום העמוס ביותר בנתב"ג מאז פרוץ המלחמה, עם כ-80 אלף בני אדם שעוברים בשדה התעופה. ככל הנראה זהו רק הספתח של עונת החופשות בחו"ל (מפסח ועד סוף הקיץ), החביבה מאוד על הישראלים.
איך נראות החופשות הללו? בחברת finitiFun, המאגדת מאגר גדול של מוצרי תיירות ונופש ברחבי העולם, בחנו את דפוסי הצריכה של כ-25 אלף תיירים מישראל על פני שנה (לא כולל טיסות ולינה).
● בריטיש איירווייס חזרה לארץ: כמה עולה כרטיס טיסה ללונדון?
● השכנים החדשים של דיוויד בקהאם
מהממצאים עולה כי כ-31% מההוצאות היו על מסעדות, 30% על אטרקציות, 29% על שופינג ו-10% על תחבורה והוצאות נלוות. בניתוח לעומק של הנתונים עולה כי לא מעט מהאטרקציות קשורות למזון - סדנאות בישול, ביקורים בשווקי אוכל וסיורים קולינריים (בעיקר באתונה, בפראג וברומא). בלא מעט מקרים, האוכל אף הופך למוקד העיקרי של הטיול.
ביעדים כמו לונדון וניו יורק קיים ביקוש גבוה לכרטיסים להופעות, מחזות זמר והצגות תיאטרון, ובחודשים אפריל-מאי קיים גם ביקוש למשחקי כדורגל באירופה.
בקרב משפחות, שבע האטרקציות המבוקשות ביותר הן: דיסנילנד פריז, אולפני יוניברסל הוליווד (קליפורניה), מרחצאות סצ'ניי בבודפשט, שייט על הדנובה בבודפשט, לונדון EYE, רשת המוזיאונים מאדאם טוסו והאקווריום של ברצלונה.
השופינג, שכאמור מהווה כשליש מההוצאות, נעשה בדגש על מותגים שלא מחזיקים בחנויות פיזיות בארץ, כמו פרימרק, ספורה ועוד.
בסך-הכול עומדת ההוצאה הממוצעת לאדם בודד בנסיעה למערב אירופה על כ-2,000 דולר. נסיעות ליעדים רחוקים כמו ארה"ב או המזרח הרחוק מייקרות את ההוצאה, בעוד חופשות בריזורטים הכול כלול בקפריסין או ביוון מצמצמות אותה משמעותית.
"הממצאים מחזקים את ההבנה שהמטייל הישראלי מחפש בחופשה שלו חוויה אישית, תרבותית ולעתים גם זהותית", אומר יניב ברק, סמנכ"ל הפיתוח העסקי ב-finitiFun. "הבחירה להשקיע את עיקר התקציב במסעדות, בשווקים ובקניות מעידה על רצון להרגיש את המקום דרך הטעמים, הסגנון והמפגש עם המקומי - ולא להסתפק רק באטרקציות 'חובה'. מדובר בהזדמנות עבור ענף התיירות להציע חוויות מותאמות ומשמעותיות".

יניב ברק / צילום: יח''צ
חברת finitiFun עובדת עם מרבית ממועדוני הצרכנות הגדולים בישראל, בהם מועדון חבר, פיס, אשמורת וכאל, והמודל הכלכלי שלה מבוסס על כך שהיא מציעה לעמיתיהם לרכוש דרכה כרטיסים מוזלים למופעים, מסעדות, אירועי ספורט ועוד, במאות יעדים ברחבי העולם.
2 שיווק
משלבים טכנולוגיה בחוויית הקנייה: חברת א.ל.מ מציבה בסניפיה עמדות הולוגרמה בטכנולוגיית תלת-ממד ובגובה 2 מטרים, המציגות בגודל טבעי מוצרי חשמל הנמכרים ברשת וסרטוני הדרכה שבהם מככבים המומחים שלה. מדובר בפיתוח של חברת EyeFeelit הישראלית, ובשלב ראשון הוצבה עמדה כזו בסניף גלילות. בשבועות הקרובים יוצבו 10 עמדות נוספות, בין היתר בבאר שבע, בירושלים וברעננה.
לדברי מאיה שלו-שרוני, המשנה למנכ"ל א.ל.מ, "עמדות ההולוגרמה מאפשרות לנו ליצור חוויית קנייה חכמה, חדשנית ומרתקת, המשלבת קנייה מוחשית ווירטואלית כאחד ומייצגת עתיד חדשני בעולם הקמעונאות. הלקוחות שלנו יוכלו כעת ליהנות מהדמיות תלת-ממד אינטראקטיביות, לבחון את הפונקציות השונות ולקבל כלי שימושי נוסף בבחינת המוצר, רגע לפני הרכישה".

עמדת הולוגרמה של א.ל.מ / צילום: רשת א.ל.מ
3 מימון
חברת המימון החוץ -בנקאי אמפא קפיטל ערכה כנס מקצועי והרמת כוסית ללקוחותיה ולבכירי ענף הנדל"ן בארץ, במלון מרקט האוס בתל אביב. האירוע כלל הרצאה של הכלכלנית ושמאית המקרקעין דניאלה פז-ארז על המגמות העתידיות בשוק המגורים. בתמונה: סמנכ"לית הנדל"ן עדי רגב, המנכ"ל דודי לוי, השמאית דניאלה פז-ארז והיו"ר הפעיל יובל גביש.

סמנכ''לית הנדל''ן עדי רגב, המנכ''ל דודי לוי, השמאית דניאלה פז ארז והיו''ר הפעיל יובל גביש / צילום: תמונה פרטית
4 תעשייה
שטראוס תקים מרכז לוגיסטי חדש בקיבוץ ברור חיל שבעוטף עזה, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. המרכז החדש צפוי לשמש את מפעל המלוחים שנמצא באזור התעשייה שער הנגב, המעסיק כ-500 עובדים.
בתמונה: טל בן פורת, מנכ"לית חטיבת המלוחים; שי באב"ד, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס; רונן זוהר, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל התפעול; ואורי פינטו, מנכ"ל מועצה אזורית שער הנגב.
לדברי באב"ד, "כחברת מזון ישראלית מובילה, שטראוס מחויבת להשקעה בתעשייה המקומית, במיוחד באזורים שנפגעו. הקמת המרכז הלוגיסטי בברור חיל בעוטף עזה, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, והקמת המפעל לחלב צמחי בצפון הארץ, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, מבטאות את מחויבותנו לחיזוק הכלכלה והחברה הישראלית".

טל בן פורת, שי באב''ד ורונן זוהר משטראוס, ואורי פינטו מנכ''ל מועצה אזורית שער הנגב / צילום: פלג אלקלעי
5 ישראל מתגייסת
פרויקט שכונת "הרצפות הירוקות", הכולל שיפוץ מסיבי של 16 יחידות דיור, נחנך בכפר עזה ביוזמת תוכנית השיקום "בונים מחדש" של ארגון אחים לנשק. העבודה בשכונה שנהרסה ב-7 באוקטובר נמשכה כשנה על-ידי כ-9,000 מתנדבים, מתוך זה ארבעה חודשים של שיפוץ ובנייה. עלות הפרויקט מוערכת ב-4.5 מיליון שקל, והוא מומן מתרומות.

פרויקט שכונת ''הרצפות הירוקות'' / צילום: אדר איל
6 נדל"ן
קבוצת פאלמו אירחה לאחרונה את ועידת ישראל-יוון לנדל"ן 2025, בהשתתפות כ-600 משקיעים, יזמים ואנשי עסקים, ובהם מאמן הכדורסל פיני גרשון (בתמונה עם פלג יריב ואביב כהן מפאלמו).
כעת מודיעה החברה על השקת שלושה פרויקטים חדשים באתונה, בהשקעה כוללת של כ-60 מיליון שקל. הפרויקטים - נאה חלקידונה, נאוס קוסמוס ואגלאו - מציעים דירות למשפחות, סטודנטים ותיירים, במחיר של החל מ-110 אלף אירו.
לדברי יריב, המשמש כמנכ"ל החברה, "הוועידה הייתה עדות חיה לכך שישראל כבר חלק בלתי נפרד מהשוק היווני - ואנחנו ממשיכים לייצר בו הזדמנויות למשקיעים".

פלג יריב, מנכ''ל ובעלים של קבוצת פאלמו, פיני גרשון, מאמן אגדי ומשקיע יווני, אביב כהן, סמנכ''ל שותף קבוצת פאלמו / צילום: ניצן מנטקה
מספר היום
78 אלף
מספר הדירות החדשות בישראל שטרם נמכרו, נכון לפברואר 2025, עלייה של כ-15% לעומת פברואר 2024 (נתוני הלמ"ס)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.