החברה רשמה הכנסות מדמי ניהול נטו (NOI) של 458 מיליון שקל, עלייה של כ-20% בתוך שנה, כאשר ההכנסות בדוחות הכספיים עלו ב-22% לכדי 625 מיליון שקל ● הגידול בהכנסות נובע מפתיחת פרויקטים חדשים בישראל ובאירופה, ביניהם בניין המשרדים A בפרויקט לנדמרק בתל אביב
חברת ביג המחזיקה במרכזים מסחריים בארץ ובאפי נכסים, לה פעילות נדל"ן מניב באירופה, ממשיכה להתרחב בארץ. הפדיונות במרכזי הקניות הפתוחים שלה בישראל עלו ב-7.1% ברבעון הראשון, בעיקר הודות להרחבות שביצעה בבאר שבע ובאשדוד. בנטרול אותן הרחבות, גדל הפדיון ב-4.1%. במרכזי המסחר שלה באירופה וברומניה, נרשם גידול של 5.3% ו -4.8% בפדיון, בהתאמה. ברבעון הראשון, פתחה ביג מרכז מסחרי גדול בגלילות, אך הפתיחה הייתה בפברואר, כך שהשפעתו על התוצאות לרבעון הייתה מועטה.
ביג רשמה הכנסות מדמי ניהול נטו (NOI) של 458 מיליון שקל, עלייה של כ-20% בתוך שנה. ההכנסות בדוחות הכספיים עלו ב-22% לכדי 625 מיליון שקל. הגידול בהכנסות ביג נובע מפתיחת פרויקטים חדשים בישראל ובאירופה, ביניהם בניין המשרדים A בפרויקט לנדמרק בתל אביב (ממוקם בליבה של העיר בסמוך למתחם שרונה).
כמו כן, נפתח המרכז ביג בגלילות, ובנוסף באור עקיבא, בגדרה ובכרמי גת, ונעשו, כאמור, הרחבות במרכזים בבאר שבע ובאשדוד. גם רכישות נכסים בסרביה ובפולין סייעו להגדיל את ההכנסות. יתרת העלייה מקורה בגידול אינפלציוני וריאלי מהנכסים המניבים. בשורה התחתונה, הרווח הנקי זינק פי 3 ל-423 מיליון שקל, כאשר חלק גדול מהזינוק נובע מהתאמות גדולות וחיוביות בערך נכסי החברה (239 מיליון שקל ברבעון שחלף מול 6.2 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד).
אסף נגר, משנה למנכ"ל ביג מרכזי קניות, ציין כי "במהלך הרבעון הראשון, השקנו בהצלחה את פרויקט הדגל ביג פאשן גלילות, שמספק למבקרים חוויה יוצאת־דופן של בילוי וקניות, ואנו מרוצים מכמות המבקרים האדירה במרכז והפדיונות הגבוהים אשר עולים על כל הציפיות שלנו. בנוסף, פתחנו השנה גם את המרכזים המסחריים בגדרה, אור עקיבא ומגדל העמק".
נגר הוסיף: "תרומתם של המרכזים החדשים לגידול בהכנסות מדמי שכירות נטו (NOI) וברווח התזרימי התפעולי (FFO) ברבעון הנוכחי הייתה שולית, והם צפויים לבוא לידי ביטוי בצורה משמעותית כבר ברבעון הבא ובהמשך השנה באופן מלא. בנוסף, החודש התחלנו באכלוס מגדל המשרדים בביג גלילות באחוזי תפוסה מרשימים, בטח לתקופה הנוכחית. במקביל, אנחנו ממשיכים בקידום מנועי הצמיחה ובהם ביג פאשן בפתח תקווה (שיהיה מרכז הקניות הגדול בישראל), נס ציונה ואשקלון, שיהיו דומים בקונספט לגלילות, ויהוו חלק מההתפתחות הטבעית של מרכזי הקניות בישראל".
חזי שטרנליכט