השבוע האחרון, שהיה מאופיין במזג אוויר שרבי, התאפיין בעליות משמעותיות במחזורי הקניות - כולל עלייה של 43% בענף המזגנים. זאת אחרי שחודש מאי נפתח עם מחזורי קניות נמוכים, ככל הנראה כחלק מהחזרה לשגרה עם תום החגים (פסח ויום העצמאות) - כך עולה ממדד הפניקס גמא השבועי, שבדק את מחזורי הקניות בתאריכים 11-17 במאי.
● יוקר המחיה הגיע לנתוני הצמיחה: הצריכה הפרטית של הישראלים ירדה בחדות ברבעון הראשון
● סיגריות בדיוטי פרי ימשיכו להיות פטורות ממס, בינתיים
העלייה המשמעותית ביותר השבוע היא בענף החשמל והאלקטרוניקה, שעלה ב-18% במחזורי הקניות. בניתוח מעמיק ניתן לראות כי שיעור העלייה ברכישות האונליין גבוה פי שלושה מאשר בחנויות הפיזיות - עליה של 31% במחזור הקניות באונליין אל מול עלייה של 10% בחנויות הפיזיות.

ענף נוסף שרשם עלייה דו-ספרתית במחזור הקניות הוא האופנה (13%). הרשתות החלו בסוף השבוע במבצעים לקראת חג השבועות שיחול בתחילת יוני, מה שעשוי להוביל לעליות נוספות בקניות ככל שיתקרב תאריך החג.
ענף המזון ממשיך לעלות בהתמדה, והשבוע מדובר בעלייה של 5.4% במחזורי הקנייה, ככל הנראה כהיערכות מוקדמת של הצרכנים לחג הקרוב.
הענף היחיד שרשם ירידה הוא ענף התיירות והנסיעות (כ-4.4%), מה שמתיישב עם המגמה התנודתית בענף בשבועות האחרונים - ייתכן שעל רקע חוסר הוודאות הגאו-פוליטית והביטחונית, וביטולי הטיסות של חברות התעופה הזרות שהשהו את הגעתן לישראל.
"הנתונים השבוע משקפים בצורה חדה את הקשר הישיר בין מזג האוויר הקיצוני לבין התנהגות הצרכנים. גל החום החריג שפקד את ישראל לא השאיר הרבה מקום להתלבטות: הציבור מיהר להיערך מראש ולרכוש פתרונות מיזוג", אומר נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא.
"מעבר לכך, ניתן לראות מגמה רחבה יותר של חזרה לשגרה צרכנית, אחרי שבועיים של ירידות בפעילות. יהיה מסקרן לראות אם המומנטום הזה יימשך גם בשבוע הבא, במיוחד לאור מבצעי החג הצפויים והמשך מזג האוויר הקיצי שמאפיין את חודש מאי".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.