1ריטיילורס מחקה תוך יומיים רבע מהשווי, ויזל הפסיד 120 מיליון שקל "על הנייר"
זה היה שבוע שהראל ויזל, מבעלי קבוצת פוקס, היה אולי מעדיף לשכוח: קמעונאית מוצרי הספורט והאופנה ריטיילורס , שבשליטת פוקס (58.5%), מחקה תוך יומיים כרבע משוויה - מיליארד שקל. חלקו של ויזל במחיקה עמד על כ-120 מיליון שקל, בעוד שותפו, אברהם פוקס, רשם הפסד "על הנייר" של 133 מיליון שקל. במקביל, גם מניית חברת האם פוקס ירדה בצורה משמעותית, ומחקה כ-590 מיליון שקל משוויה.
● ראיון | לבכיר מגוגל יש עצה אחת בשבילכם: תלמדו את המקצוע הזה
● בגיל 29 הוא עשה את הימור חייו. היום הוא שווה מיליארד וחצי דולר
הרקע לצניחה במחיר המניה הוא הדוחות המאכזבים לרבעון הראשון של 2025, שריטיילורס פרסמה ביום רביעי. החברה אמנם הציגה צמיחה של 17% בהכנסות, שעמדו על 526 מיליון שקל, אך בשורה התחתונה עברה להפסד נקי של 4.4 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 16.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.
מאחורי ההפסדים עומדת חולשה בפעילויות העיקריות של ריטיילורס - מותגי הספורט נייקי ופוט לוקר, שהובילו לצניחה של 88% ברווח התפעולי של החברה, עד לסכום של 4.1 מיליון שקל בלבד. זאת לאחר שאך לפני פחות משנתיים הם הציגו תוצאות חזקות במיוחד, שהזניקו את השווי של ריטיילורס קרוב לזה של החברה-האם.
על אף שהחברה מגדילה את פעילותה, כאשר רק לאחרונה הורחב שיתוף הפעולה עם נייקי באמצעות רכישת 12 חנויות של המותג בצרפת, ריטיילורס מתקשה להגדיל את ההכנסות בחנויות עצמן. במהלך הרבעון נרשמה ירדה של כ-18% במכירות בחנויות הזהות (חנויות שהיו קיימות בשתי התקופות) לעומת הרבעון אשתקד, וזאת בהמשך לירידה של 16.4% שנרשמה בשנה שעברה.
גם בפוט לוקר נרשמה חולשה, כאשר למרות גידול של כמעט 25% בשטחי המסחר, המכירות עלו רק ב-17%. גם במקרה הזה ההכנסות מחנויות זהות ירדו בשיעור של 8.7% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, ושיעור הרווחיות התפעולית נחתך בכמעט חצי ל-4.7% בלבד מההכנסות.
2 הפלטפורמה החדשה שמחברת צרכנים למשפיענים
שוק המשפיענים הישראלי צובר תאוצה משנה לשנה, כאשר במשולש של צרכנים, משפיענים ומותגים, רוב החברות והסוכנויות ממוקדות בקשר שבין המותגים למשפיענים. לפני כחודשיים קמה הפלטפורמה החברתית החדשה פילי (מהמילה אפיליאציה, שיווק שותפים), שמתמקדת בצלע אחרת במשולש: זו שמחברת בין הצרכנים למשפיענים.
הפלטפורמה של פילי (ffili.com) מרכזת את קודי הקופון וההטבות העכשוויות של משפיענים במקום אחד, ובכך מאפשרת לצרכנים להגיע אליהם בקלות. עבור המשפיענים מדובר בבמה שמאפשרת לרכז הטבות באמצעות קישור קצר, ולקבל דשבורד שמציג את הפעילות - העתקות קופון, המשך ללינק וכן הלאה.
"זה בעצם ערוץ הקניות של 2025", מסביר המייסד טל קרברושיץ. "כיום אנחנו באוויר עם כ-20 משפיענים פעילים מכלל הקטגוריות, והמטרה היא להתרחב כמה שיותר". כדי לדלג על משוכת העמלות, שהמשפיענים בוודאי לא ירצו לחלוק עם עוד גורם, המודל הכלכלי מבוסס על איסוף דאטה של שיווק משפיענים שממנו ניתן יהיה להפיק תובנות לחברות. "אנחנו רוצים להיות תחילת ה-funnel בכל רכישה שמוּנעת משיווק משפיענים, בכדי לשפר ולמנף את התעשייה הזו כמה שיותר גבוה", הוא מחדד.

טל קרברושיץ, מייסד פילי / צילום: דורון ברסקי
ה"שגרירה" שמנחה את צוות פילי בעיצוב חוויות המשתמש היא המשפיענית, יוצרת התוכן והדוגמנית מאיה קיי, שהיא גם אחותו של קרברושיץ. "זו הפעם הראשונה שהיא נכנסת לסקטור העסקי, אחרי שנים בעולם הבידור", הוא משתף. "עכשיו אנחנו במשא ומתן לצירוף שותף אסטרטגי גדול מתעשיית שיווק המשפיענים בארץ".
3 גיימינג
כנס הגיימינג השנתי של עמותת GameIS, בהובלת היו"ר עידו ברוש, משך אליו כ-800 אנשי תעשייה מהארץ ומהעולם. בין היתר התנסו המשתתפים במשחק VR המבוסס על אימוני הסימולציה שייצרה חברת קומבטיקה (Combatica) למשטרה, לצה"ל ולצבאות נוספים, ושמעו על שיתוף הפעולה המתהווה עם הוועד האולימפי הישראלי - לקראת אולימפיאדת הגיימינג הראשונה אי פעם שתתקיים בסעודיה.
ענף הגיימינג העולמי מגלגל כ־190 מיליארד דולר בשנה, הרבה יותר מתעשיית המוזיקה ותעשיית הקולנוע, וגם בישראל הוא רושם הצלחה כלכלית אך "מתחת לרדאר". הכנס שנערך באווניו שבאיירפורט סיטי הוא האירוע המרכזי של אנשי ענף המשחקים הדיגיטליים בארץ, והשנה לקחו בו חלק בכירים מארה"ב ובריטניה לצד בובאן טוטובסקי, מזכ"ל הפדרציה הבינלאומית לספורט אלקטרוני (IESF).

כנס הגיימינג השנתי של עמותת GameIS / צילום: פלג אלקלעי ודור שגיא
בין הנושאים שעמדו על הפרק במהלך האירוע - כיצד ניתן להרוויח מיצירת משחק, ומהו האיזון הנכון בין שיקולים כלכליים לאמנותיים, ובין תוכן חינמי לתשלום. כמו כן, במהלך היום הכריזה חברת Candivore על מלגה חדשה לתמיכה ביוצרי משחקים כחול-לבן בתחילת דרכם.
4 מינויים חדשים
צבי שטראוס, 34, מונה למנכ"ל ערוץ הכלכלה החדש (ערוץ 10).

צבי שטראוס / צילום: גיא דויטש
מאיר אהרוני מונה לסמנכ"ל ומנהל חטיבת הטכנולוגיה בבנק מזרחי טפחות. קודם לכן שימש כסמנכ"ל טכנולוגיה בחברת כרטיסי האשראי מקס, סמנכ"ל מערכות מידע בפרטנר ומנהל בכיר במערך הטכנולוגי של כאל.
פרופ' יורם מרגליות מצטרף כיועץ במחלקת המיסים בפירמת עורכי הדין פישר (FBC & Co.).
אופיר ענבר, 39, מונה לסמנכ"ל התחדשות עירונית באביב מליסרון.
מספר היום
15.8%
רייטינג פתיחת העונה של "הזמר במסכה" בקשת 12, לעומת 19.2% לתוכנית "האח הגדול" של רשת 13 שמשודרת באותה שעה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.