עיכובים משמעותיים נרשמים מאז אמש בנמל התעופה בן־גוריון, בעיקר בפריקת מזוודות ובטיפול בכבודה. נוסעים דיווחו על המתנה של למעלה מארבע שעות לאיסוף המזוודות, ובחלק מהמקרים נרשמו גם עיכובים בטיסות היוצאות. ברש"ת עלו טענות כי מדובר בשביתה מצד עובדי שירות הקרקע, שמוחים על עומס חריג ותנאי עבודה ירודים.
פנחס עידן, יו"ר ועד העובדים, מסביר לגלובס כי הסיבה לעיכובים החריגים היא חוסר היערכות של ההנהלה מבחינת כוח אדם. "אין שביתה, אנחנו הזהרנו והתרענו להנהלה שרצו לפטר מאה עובדים, ולמזלנו הם לא עשו זאת. אני רוצה להאמין שההנהלה לא מתכחשת שחסר עובדים, שעושים הכל לתת את השירות הכי טוב, למרות שחסרים 200 עובדי תפעול".
רשות שדות התעופה מסרה כי לעיכובים מספר סיבות: הראשונה, היא עומס תפעולי חמור הנובע ממחסור בכוח אדם. העלייה החדה במספר הנוסעים בתקופת הקיץ, ובפרט לקראת אוגוסט, מכבידה על מערכות השירות בשדה ופוגעת בזמני התפעול הרגילים. אמש (ה'), עברו בנתב"ג יותר מ־71 אלף נוסעים, אחד הימים העמוסים ביותר מאז חידוש הפעילות לאחר המבצע באיראן.
לפי רש"ת, המחסור בעובדים נובע גם מהיקף גיוס המילואים הנרחב של עובדים מהרשות. מרש"ת נמסר: "אנחנו מודעים לעומסים, פועלים בשיתוף פעולה מלא עם כל השותפים שלנו בוועד העובדים ובהסתדרות, פועלים לשחרר את אנשי המילואים ודואגים לעבות את המשמרות בכוח האדם הנדרש".
עוד נמסר כי "לאור העומס, אנחנו פועלים על־מנת לפתור את הסוגיה בהקדם, מתנצלים בפני הנוסעים על העיכובים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.