דדי (דוד) בורוביץ', מבכירי עולם התעופה והעסקים בישראל, הלך לעולמו בגיל 84 לאחר תקופה ארוכה של התמודדות עם מחלה. הלווייתו תתקיים היום (א') בשעה 17:30 בבית העלמין קריית שאול בתל אביב.
● מדד המותגים 2025 | חברות התעופה האהובות על הישראלים: באיזה מקום אל על, ומי החליפה את טורקיש איירליינס?
● זקי שלום, מייסד רשת חצי חינם, הלך לעולמו בגיל 71
בורוביץ', יליד תל אביב, היה אחיו התאום של פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ', שותפו העסקי במשך עשרות שנים. את דרכו העסקית החל בארה"ב, שם עבד בחברת השילוח האווירי "הנמר המעופף". עם שובו לישראל בשנת 1968, הקים את חברת "כנף לתעופה כללית". מאוחר יותר הפכה "כנף" לשותפות עם ארקיע. ב-1976 ייסד יחד עם האלוף (מיל') מוטי הוד את חברת ק.א.ל קווי אוויר למטען, שהתמקדה בהובלה אווירית של תוצרת חקלאית.
בשנת 1980, רכש יחד עם אחיו את חברת ארקיע, אותה ניהלו לאורך יותר משני עשורים. ב-1993 הנפיקו את כנפיים אחזקות, ובשנת 2004 רכשו את השליטה באל על תמורת כ־44 מיליון דולר. האחים בורוביץ' החזיקו באל על עד שנת 2020, אז נמכרה החברה למשפחת רוזנברג.
בורוביץ' היה גם קצין בצנחנים, ששירת בגדוד 50 של הנח"ל המוצנח. במלחמת יום הכיפורים לחם בחטיבה 55 ונטל חלק בצליחת תעלת סואץ במסגרת מבצע "אבירי לב". הוא השתחרר מצה"ל בדרגת סגן אלוף.
בורוביץ' ז"ל הותיר אחריו את רעייתו, תמי מוזס-בורוביץ', אשת עסקים ובת למשפחת מוזס (בעלי קבוצת "ידיעות אחרונות"), שני ילדים משותפים ושלושה ילדים מנישואיו הראשונים.
"דדי היה איש חזון, פורץ דרך, שתרם רבות לביסוסה ופיתוחה של התעופה האזרחית בישראל", מסר מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ'. "עבורנו הוא היה מר תעופה בכל רמ"ח איבריו - אדם שחי ונשם תעופה והטביע חותם עמוק בענף כולו. לכתו היא אבידה גדולה למשפחת התעופה הישראלית".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.