מחלבות גד בדרך לבורסה: תנסה להנפיק לפי שווי של 725 מיליון שקל

רשת המחלבות של עזרא כהן וריצ'י האנטר פרסמה תשקיף לקראת הנפקה של מניותיה • תנסה לגייס סכום של 280 מיליון שקל שיושקע בהקמת מתחם חדש באיזור התעשייה תימורים

עמיר אהרון, מנכ״ל מחלבות גד / צילום: יח''צ
עמיר אהרון, מנכ״ל מחלבות גד / צילום: יח''צ

גל ההנפקת בבורסה המקומית ממשיך לצבור תאוצה, כשאמש פרסמה רשת מחלבות גד תשקיף לקראת הנפקה ראשונית של מניותיה לפי שווי של 725 מיליון שקל (לפני הכסף).

על פי התשקיף, במסגרת ההנפקה תבקש הרשת לגייס סכום של כ-280 מיליון שקל. מרבית תמורת ההנפקה צפויה לשמש את החברה לצורך השלמת המהלך האסטרטגי אותו היא מקדמת להעתקת מפעליה למתחם חדש שיוקם באיזור התעשייה תימורים. יתרת התמורה (70 מיליון שקל), תכנס לכיסם של בעלי השליטה.

כיום, נמצאת מחלבות גד בשליטה משותפת של המייסד עזרא כהן וקרן ההשקעות הפרטיות גרין לנטרן של רי'צי האנטר (בה מושקעות דיסקונט קפיטל וחברת הביטוח מגדל), המחזיקים כל אחד בכ-50% מהמניות. עם השלמת ההנפקה צפוי כהן להישאר בעל המניות הגדול עם החזקה של כ-39%, בעוד גרין לנטרן תחזיק ב-31% והיתרה בידי הציבור (30%).

עבור גרין לנטרן מדובר באקזיט משמעותי שכן לפני כעשור היא רכשה את החזקותיה מידי כהן לפי שווי של כ-200 מיליון שקל. לאורך השנים הכניסה כאמור הקרן את מגדל ודיסקונט קפיטל, זרוע ההשקעות של הבנק, כשותפיה לפי שווים גבוהים יותר.

הקמת מתחם חדש בתימורים

החברה, אשר הוקמה בשנת 1992 בידי כהן, מייצרת ומשווקת גבינות בשוק המקומי ובארה"ב (בהיקף קטן יחסית). את שנת 2024 סיימה החברה עם הכנסות של כ-676 מיליון שקל, גידול של כ-10% ביחס לשנה הקודמת. בשורה התחתונה הציגה גד רווח נקי של 38.5 מיליון שקל, עלייה של כ-33.5% ביחס לשנת 2023.

ההנפקה של גד נעשית כחלק ממהלך אסטרטגי אותו היא מקדמת בשנה האחרונה הכולל העתקה של מחלבותיה לאתר חדש באיזור התעשיה תימורים. המתחם החדש, צפוי להתפרס על פני כ-22 דונם, ולספק קיבולת כפולה מזו שמופקת במחלבה הקיימת בבת ים (כ-25 אלף טון).

ההשקעה הצפויה מצד החברה במהלך מוערכת בסכום של 180-200 מיליון שקל, אשר ימומנו, כאמור ברובם באמצעות הכספים שיגויסו בהנפקה. להערכת החברה, המעבר צפוי להביא להתייעלות ושיפור של 13-17 מיליון שקל ברווחיות השנתית. כמו כן, המפעל והמרלו"ג החדשים אמורים להוסיף עוד 25-40 מיליון שקל ל- EBITDA (רווח לפני ריבית מסים פחת והפחתות) של החברה.

לקבוצה שני תחומי פעילות מרכזיים: קמעונאי ומקצועי. בתחום הקמעונאי, המהווה כ-60% מההכנסות, מספקת החברה את מוצריה לרשתות הקמעונאות (סופרמרקטים, מכולת וכדו'),ואילו במסגרת התחום המקצועי (40% מההכנסות), היא מספקת מוצרים לשלל גופים ומוסדות (מסעדות, פיצריות, בתי מלון, מעדניות וכו').